Gå til innhold

Plutselig pollenallergi?

Anbefalte innlegg

Gjest Deception
Skrevet

Går det an å plutselig bli allergisk når man aldri har vært det tidligere? Her hvor jeg bor, er pollensesongen i gang, og i dag har jeg irritert nese som renner konstant og svir, samt rennende øyne.

Jeg begynner bare å lure litt, for jeg er ikke forkjølet eller noe, og føler meg grei fra haken og ned.

Skrevet

Jepp, det går dessverre an. Jeg ble ihvertfall plutselig pollenallergisk - aldri reagert på pollen før jeg ble 25, og siden da har jeg måttet spise allergimedisin i pollensesongen. :tristbla:

Gjest Deception
Skrevet

Blæh! :tristbla: Jeg følte meg som en idiot i sted; tårene trillet og nesen rant, og det inne på en butikk.

Jeg får prøve med allergimedisin, har allerede tabletter liggende.

Skrevet

Min forlovede fikk det helt akutt på sommerferie for to år siden. Har aldri hatt problemer før, men jeg tvang ham til legen da dette oppsto, og han testet positivt på gresspollenallergi, og får tabletter, nesespray og øyedråper på blå resept (er du allergisk, GÅ TIL LEGEN, det er myyyyyye billigere enn å kjøpe det reseptfritt! Også finnes det mer å velge mellom enn det som selges fritt)

Så ja, man kan nok dessverre får det plutselig, i voksen alder. Jeg er glad jeg fikk det motsatt vei, vokste det av meg...

Gjest Deception
Skrevet

Ifølge folk omkring meg, er det hassel som blomstrer nå, så da er det nok det jeg reagerer på.

Skrevet

Et tips dersom plagene dine skulle fortsette er å ta en tur til homeopat. Har hatt pollenallergi omtrent hele livet, men etter en homeopatkur er jeg så godt som kurert. Nesten for godt til å være sant ;)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg opplevde også å plutselig bli småallergisk for et par år siden, uten å ha vært det før. I fjor var jeg mindre allergisk, men da bodde jeg i en by i utlandet hvor det var lite gresspollen i nærheten. Så det kan nok ha litt med hva man omgir seg med, ja (vet ikke om du har oppholdt deg mye i nærheten av hassel før?).

Gjest Deception
Skrevet

Jeg er jo oppvokst på kysten i Norge, så da burde jeg vært i kontakt med hassel, men har altså aldri hatt noen plager før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...