Gå til innhold

Gjøre fransk manikyr selv

honey21

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et fransk manikyr-sett fra Guerlian på tax-freen på Gardermoen. Den inneholder rosa, klar og hvit neglelakk (fant ikke link til bilde).

Poenget er jo å gjøre fransk manikyr på neglene mine selv, for jeg synes det er så dyrt å gjøre det profesjonelt. Men problemet mitt er at de hvite strekene man skal legge på tuppene alltid blir skjeve. Det er utrolig vanskelig å få det pent selv om jeg prøver å være kjempenøye. Noen som har tips til hvordan å få det til å se proft ut? :)

Endret av honey21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg.Jeg er negledesigner og det du skal gjøre er å kjøpe sjablonger

som ser ut som en halvmåne,du klistrer den ytterst på neglen og så lakker du og etterpå drar du av sjablongen.Bare pass på at lakken er helt tørr.

Du får kjøpt dem i de fleste parfymerier.Bare si du skal ha sjablonger til fransk manikyr.Lykke til :rosasmil: :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at lakken fikk en altfor brå og tykk overgang med sjablonger. Jeg lakker bare på frihånd. Øvelse gjør mester. :) Begynn på den ene siden, legg kosten på neglen og dra bestemt over til andre siden. Evt fiks litt på enden, hvis den ikke blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.Jeg er negledesigner og det du skal gjøre er å kjøpe sjablonger

som ser ut som en halvmåne,du klistrer den ytterst på neglen og så lakker du og etterpå drar du av sjablongen.Bare pass på at lakken er helt tørr.

Du får kjøpt dem i de fleste parfymerier.Bare si du skal ha sjablonger til fransk manikyr.Lykke til :rosasmil:  :smilbla:

Sjablonger altså...det må testet ut!

Ble riktig så bortskjemt med manikyr i USA, men i Norge blir det dessverre litt for dyrt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig at det kan vare ganske vanskelig i starten og legge de hvite strekene på tuppene.Trening gjor mester!!Gjor der heller uten de,mye enklere.

Med veldig lite pa kosten.Eller fa hjelp av din venninne.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kanelia

Øvelse gjør mester. Jeg slet skikkelig de første gangene jeg skulle legge fransk manikyr på meg selv, men etterhver går det kjempegreit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslaget over.

Jeg tar også å starter fra den ene siden, drar penselen sidelengs raskt og bestemt over.

Du må bare øve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
Gjest inacecilie

Jeg har nettopp kjøpt Fing'rs manikyr sett, (3 flasker)

Hvordan legger man den så det holder lenger, det gikk 12 timer så flakket det hvite av. Legger jeg det hvite for tykt?

er det noen triks for å få et tynt lag som dekker hele tuppen?

Er merket dårlig, hvilke merker sitter best og lengst ?

noen som kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza

Sørg for at du har reine negler, vask hendene og tørk godt, og evt gå over neglene med neglelakkfjernar før første laget. Då heftar den godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Invicta
Hva med oss som ikke klarer å lakkere høyrehånden fordi vi ikke er venstrehendt da? :P

....Eller oss som ER venstrehendt og ikke klarer å lakkere venstrehånden? :P

Venstrehånda mi blir alltid seende ut som verket til en 5-åring sammenliknet med høyrehånden.

Men jeg skal søren meg prøve de der sjablongene! Visste ikke at det fantes engang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer kjøpte jeg også et sett med franskmanikyr fra YSL i form av to PENNER!

Den rosa har slik kost tupp og den hvite er mer som en tusj bare med spiss ende. Veldig gode, men jeg har også veldig store problemer med å få det til.

Så jeg skal se om jeg får tak i slike sjablonger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse pennene er geniale. Alessandro (kjøpt på flyplassen) har en jeg er kjempe fornøyd med, er litt lettere med den enn disse penslene. Men, som sagt øvelse gjør mester! :jepp:

Endret av Lilandry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...