Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle starte en nettbutikk med noen varer uten å gå mer inn på det, men vil jo gjerne se om det er marked for dette. Hvor/og hvordan er det man kan få spurt "folket"? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Huldali
Skrevet

Da må du vel lage en markedsundersøkelse slik du nevner. Hvis du har en spesiell mål gruppe, bør du spørre disse.

Mulig du kan sende ut undersøkelser via brev til den aktuelle målgruppa, men er usikker på hvordan du skal få tak i navn, alder også videre.

Jeg hadde tatt kontakt med et firma som driver med markedsundersøkelser og bedt de utføre en markedsundersøkelse for meg. Det koster nok kanskje litt, men da blir det i hvert fall et sikkert resultat! Så sant du får gode folk da :)

Lykke til!

Skrevet

Skal du ha brukerundersøkelse fordi du lurer på om det er noe som er verdt å satse på, eller fordi du trenger å overtale eksterne investorer eller Innovasjon Norge til å gi støtte? Dersom du skal overtale andre er det greit å ha undersøkelse med en viss kredibilitet, og da er det lurt å engasjere noen til å gjøre en dyr og litt omfattende undersøkelse.

Dersom du lurer på om det er verdt å sette i gang med er det ikke alltid du trenger all verdens brukerundersøkelse selv om gründerkursene alltid nevner det sammen med markedsplan og forretningsplan. Dersom det er et veldig sug i markedet etter det du vil selge ville det garantert vært noen som selger det allerede. Dersom det er helt nye produkter kan det hende folk ikke vet at de har lyst på det før du starter å selge og markedsføre det og skaper et behov. Snakk litt med venner og kjente, og hør hva de tror. Pass på at de ikke sier det er en god idé bare for å støtte deg moralsk. Prøv å intervjue ulike folk på gata. Videre er det fremdeles en viss terskel for å kjøpe ting på nett hos ulike demografiske grupper, og folk oppfører seg ikke alltid som de sier de vil gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...