Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Veronika33
Skrevet

Inspirert av en annen tråd: du som har kjæreste/mann/samboer (med eller uten barn) hvorfor inviterer du ikke dine single venner til middager osv?

Hva er greia med parmiddager?

Jeg lover at jeg ikke skal legge an på mannen din! ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg har aldri skjønt hva som er greia med parmiddager, det ville ikke falt meg inn å utelate noen fordi de er single. Det er klart, man initerer ikke absolutt alle hver gang, men jeg inviterer jo ikke folk på basis av dere sivilstatus.

Skrevet (endret)
Inspirert av en annen tråd: du som har kjæreste/mann/samboer (med eller uten barn) hvorfor inviterer du ikke dine single venner til middager osv?

Jeg lover at jeg ikke skal legge an på mannen din!  ;)

Jeg inviterer både single og par til middag. Det har vi egentlig en ganske god tradisjon på i omgangskretsen min.

Forøvrig inviterer jeg deg gjerne på middag. Spesielt hvis du bor i Trondheim og er singel ;)

Endret av Lestat
Skrevet

Det hender ofte at jeg og en venninne spiser middag sammen, men hvis jeg og kjæresten sammen skal be noen, så ber vi gjerne et par. Ev. en singel venn hver.

Det er fordi at om jeg ber en venninne blir hun og jeg sittende og skravle om alt mulig som han ikke interesserer seg for = han kjeder seg. Og inviterer han en kamerat glir samtalen fort inn på ting jeg ikke skjønner bæret av = jeg kjeder meg. ;)

Vet ikke om dette er en allmenn oppfatning, men så representerer jeg da også kun meg selv. :sjarmor:

Skrevet

Her spiller det ingen rolle om man er singel eller par, vi innviterer de vi ønsker på middag.

Skrevet

Jeg ble rett og slett forbanna da jeg begynte å bli invitert med på ting ETTER at jeg fikk meg kjæreste.

NÅ er jeg bra nok liksom??

;)

Så jeg prøver å alltid få med en singel. Sef, er det bare vi to og en annen, blir det ofte litt ensporede samtaler, men nå har jeg på følelsen at det skjer mest når det er hans kompis som møter oss :P Men det kan jo være typen mener det stikk motsatte, så skal ikke si noe for høyt ;)

Jeg blir stressa av par-ting.

Gjest Bodillen
Skrevet

Har faktisk aldri tenkt over sivil status på dem jeg inviterer. Her er alle velkommen, i hvert fall!

Skrevet

Jeg inviterer single venner like ofte som par, og det hender ofte at vi er bare tre (jeg og samboeren min + en singel venninne) som finner på noe sammen enten det er kino, middag hos oss eller noe annet.

Skrevet

Tja, dette går da begge veier. Jeg har flere single venner som ikke vil være den eneste single personen. De har også gitt tegn om at de føler et lite ubehag ved å bli "koblet" sammen med min ektemanns single venner, selv om det aldri har vært vår intensjon...

Ikke lett dette her :) Dvs, det er lett om man inviterer mange, men 5-6 stykker er vanskelig for oss som har ett vennepar som bestevenner.

Skrevet

Vil du virkelig bli invitert til noen som arrangerer par-middager? Finnes det mer sedate mennesker enn det?

Gjest Frances
Skrevet
Det er fordi at om jeg ber en venninne blir hun og jeg sittende og skravle om alt mulig som han ikke interesserer seg for = han kjeder seg. Og inviterer han en kamerat glir samtalen fort inn på ting jeg ikke skjønner bæret av = jeg kjeder meg.  ;)

Da synes jeg dere skal tenke mer på å inkludere andre i samtalen. Så vanskelig er det faktisk ikke. Hvis jeg ønsker å prate om et spesielt tema inviterer jeg ingen andre enn dem det er interessant for, jeg synes faktisk det er uhøflig å utelate personer ved å prate om ting som ikke interesserer dem hele kvelden.

Gjest Gjest
Skrevet

Det finnes flere swingere enn du tror.

Gjest Gjest
Skrevet

Problemet mitt er omvendt. Jeg ønsker å invitere single venner, men de sier ofte nei når de hører at det kommer par. Hva tror de egentlig, at vi sitter og kliner med kjærestene våre hele tiden og overser alle andre? :forvirret:

Skrevet

Og hvorfor inviterer ikke mine single venner MEG? Generellt er vel mennesker dårlige til å sette seg inn i andres situasjoner...

Skrevet

Når vi skal ha middag/fest så inviterer vi våre venner - punktum. Single eller par går for det samme. Vi har aldri funnet på å utelate venner pga de er single - ærlig talt. Når single venner har middag så gjør de det samme - inviterer gjengen. Vi er en gjeng som inkluderer alle - selv om noen har barn og er gift så sitter vi faktisk ikke å snakker om barn hele kvelden. Vi snakker om ting der alle kan være med i samtalen.

Jeg lærte en lekse da jeg var med på venninne weekend og var på det tidspunktet den eneste uten barn. Venninnene satt og snakket om barna hele helga - det ble en kjedelig affære for å si det mildt. Jeg hadde forventet meg en litt morsom helg med masse morsomme ting når vi endelig fikk mannefri. Jeg bestemte meg der og da for at når jeg selv fikk barn så skulle jeg ikke sitte på fester og kun snakke barn. Og det har jeg heller aldri gjordt. Barnet mitt er det viktigste i mitt liv - men når jeg en sjelden gang er på fest så prater jeg helst om andre ting.

Skrevet
Vil du virkelig bli invitert til noen som arrangerer par-middager? Finnes det mer sedate mennesker enn det?

:ler: Er sååå enig! :ler:

Skrevet
Da synes jeg dere skal tenke mer på å inkludere andre i samtalen. Så vanskelig er det faktisk ikke. Hvis jeg ønsker å prate om et spesielt tema inviterer jeg ingen andre enn dem det er interessant for, jeg synes faktisk det er uhøflig å utelate personer ved å prate om ting som ikke interesserer dem hele kvelden.

:ler:

Nå begynner dette å bli litt tåpelig... Eller så snakker dere bare langt over hodet på meg! :) Altså jeg driver ikke og arrangerer sånne "temakvelder" der vi på forhånd har bestemt hva vi skal snakke om!!! :legrine:

Er nok ikke så sofistikert her i gården, nei... ;)

Jeg snakker enkelt og greit om en vanlig middag, sånn: "har dere lyst til å stikke innom oss i kveld eller, så kan vi lage noe mat?"

Og da faller det naturlig å velge noen av de vi er mest sammen med sammen, og i vårt tilfelle så er det par. Skulle vi derimot invitert til et stort middagsselskap, (høres jo ut som om det er mer noe sånt du sikter til?) sånne greier man ser på film med invitasjoner, "pent antrekk" og greier ville vi jo invitert alle våre venner og dermed både single og par.

Men det hadde nok blitt litt for stivt og pinlig for meg og mine venner... :ler:

Gjest niomi
Skrevet

Vi inviterer vennene våre. Rett og slett. Sivilstatus uinteressant. :)

Gjest Chrizzy
Skrevet

Jeg lover at jeg ikke skal legge an på mannen din!  ;)

Ha! Det er vel ofte de med partnere som er verst... :ler:

Gjest Frances
Skrevet
:ler:

Nå begynner dette å bli litt tåpelig... Eller så snakker dere bare langt over hodet på meg!  :)  Altså jeg driver ikke og arrangerer sånne "temakvelder" der vi på forhånd har bestemt hva vi skal snakke om!!!  :legrine: 

Er ikke det jeg snakker om heller ;) Men det er mange som ikke tenker over at man burde prøve å inkludere alle i samtalen, selv når man bare inviterer til en enkel middag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...