Kristin Skrevet 15. mars 2007 #1 Del Skrevet 15. mars 2007 Overskriften sier det meste.... noen tips til en deilig middagsrett?? Takk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hobgoblin Skrevet 15. mars 2007 #2 Del Skrevet 15. mars 2007 Har ikke noe forslag til en rett - måtte bli en slags skalldyrgryte? Men hva med å lage to enkle retter? Grille/ steke hvitløksmarinerte scampi, og kamskjell i fenikkelsaus? Sistnevnte rett: Surr fenikkel i smør (eller olje), hell over hvitvin som kokes inn, hell over fiskekraft som kokes inn, og til slutt hell over fløte. Stek kamskjellene lett ved siden av, legg dem i tallerken, og ha sausen over. Mengdeforholdene avhenger jo av hvor mange du lager til, men vi pleier å bruke 1 dl hvitvin, 2,5 dl fiskekraft og ca 1 dl fløte. Det passer til to som er glad i saus... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 17. mars 2007 #3 Del Skrevet 17. mars 2007 Sistnevnte rett: Surr fenikkel i smør (eller olje), hell over hvitvin som kokes inn, hell over fiskekraft som kokes inn, og til slutt hell over fløte. Stek kamskjellene lett ved siden av, legg dem i tallerken, og ha sausen over. Mengdeforholdene avhenger jo av hvor mange du lager til, men vi pleier å bruke 1 dl hvitvin, 2,5 dl fiskekraft og ca 1 dl fløte. Det passer til to som er glad i saus... ← Har du noe annet til dette? Jeg er utrolig glad i kamskjell .. og har lyst å prøve den oppskriften din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 17. mars 2007 #4 Del Skrevet 17. mars 2007 Jeg ville laget en enkel pastarett. Stek reker og kamskjell kjapt i smør/olivenolje i panne/wok, tilsatt hakket hvitløk, litt chili og frisk persille. Salt og pepper. Press over sitron og bland i nykokt fersk tagliatelle eller annen pasta. Dryss over litt ekstra persille og ha sitronbåter ved siden av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 17. mars 2007 #5 Del Skrevet 17. mars 2007 Hvitløksmarinerte scampi er kjempegodt! Av kamskjellene foreslår jeg at du lager potetmos, steker litt forskjellige grønnsaker som f.eks. løk, paprika, champignon, ha i kamskjellene de siste 3-4 minuttene. Kamskjellene deles i 4. Ta deretter ei form der du legger lagvis kamskjell- og grønnsaksblandingen med litt fløte over og potetmos. Ha ost på toppen og stek i ovnen i ca 15-20 min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hobgoblin Skrevet 19. mars 2007 #6 Del Skrevet 19. mars 2007 Har du noe annet til dette? Jeg er utrolig glad i kamskjell .. og har lyst å prøve den oppskriften din. ← Bruker det vanligvis som forrett eller koserett, så vanligvis har jeg bare brød til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå