Kristin Skrevet 15. mars 2007 #1 Skrevet 15. mars 2007 Overskriften sier det meste.... noen tips til en deilig middagsrett?? Takk!!
Hobgoblin Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 Har ikke noe forslag til en rett - måtte bli en slags skalldyrgryte? Men hva med å lage to enkle retter? Grille/ steke hvitløksmarinerte scampi, og kamskjell i fenikkelsaus? Sistnevnte rett: Surr fenikkel i smør (eller olje), hell over hvitvin som kokes inn, hell over fiskekraft som kokes inn, og til slutt hell over fløte. Stek kamskjellene lett ved siden av, legg dem i tallerken, og ha sausen over. Mengdeforholdene avhenger jo av hvor mange du lager til, men vi pleier å bruke 1 dl hvitvin, 2,5 dl fiskekraft og ca 1 dl fløte. Det passer til to som er glad i saus...
Spiralis Skrevet 17. mars 2007 #3 Skrevet 17. mars 2007 Sistnevnte rett: Surr fenikkel i smør (eller olje), hell over hvitvin som kokes inn, hell over fiskekraft som kokes inn, og til slutt hell over fløte. Stek kamskjellene lett ved siden av, legg dem i tallerken, og ha sausen over. Mengdeforholdene avhenger jo av hvor mange du lager til, men vi pleier å bruke 1 dl hvitvin, 2,5 dl fiskekraft og ca 1 dl fløte. Det passer til to som er glad i saus... ← Har du noe annet til dette? Jeg er utrolig glad i kamskjell .. og har lyst å prøve den oppskriften din.
onyx Skrevet 17. mars 2007 #4 Skrevet 17. mars 2007 Jeg ville laget en enkel pastarett. Stek reker og kamskjell kjapt i smør/olivenolje i panne/wok, tilsatt hakket hvitløk, litt chili og frisk persille. Salt og pepper. Press over sitron og bland i nykokt fersk tagliatelle eller annen pasta. Dryss over litt ekstra persille og ha sitronbåter ved siden av.
Karamba Skrevet 17. mars 2007 #5 Skrevet 17. mars 2007 Hvitløksmarinerte scampi er kjempegodt! Av kamskjellene foreslår jeg at du lager potetmos, steker litt forskjellige grønnsaker som f.eks. løk, paprika, champignon, ha i kamskjellene de siste 3-4 minuttene. Kamskjellene deles i 4. Ta deretter ei form der du legger lagvis kamskjell- og grønnsaksblandingen med litt fløte over og potetmos. Ha ost på toppen og stek i ovnen i ca 15-20 min.
Hobgoblin Skrevet 19. mars 2007 #6 Skrevet 19. mars 2007 Har du noe annet til dette? Jeg er utrolig glad i kamskjell .. og har lyst å prøve den oppskriften din. ← Bruker det vanligvis som forrett eller koserett, så vanligvis har jeg bare brød til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå