Wonders Skrevet 15. mars 2007 #1 Skrevet 15. mars 2007 (endret) Det sies at man blir hele 8 dager eldre hver gang man legger seg til å sove å ikke fjerner sminken! Det er avgjørende å ta huden seriøst, ikke bare utenfra, men innvendig oxo, ved å få i seg næring, og VANN VANN VANN Og om du solbrenner deg, så eldes huden med opptil 6 mnd! :hår: :kissfan: :lese: :forklar: Endret 15. mars 2007 av M.P
cand.intet Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 Det sies at man blir hele 8 dager eldre hver gang man legger seg til å sove å ikke fjerner sminken! ← Det der klarer jeg virkelig ikke å ta seriøst. Si at en person legger seg uten å fjerne sminken hver eneste dag i tre år. Betyr det da at i løpet av de tre årene har huden blitt 24 år eldre? Det henger ikke på greip. Jeg sier ikke at man ikke bør fjerne sminken, men jeg tror uren hud er det viktigste argumentet for å gjøre det. Det er avgjørende å ta huden seriøst, ikke bare utenfra, men innvendig oxo, ved å få i seg næring, og VANN VANN VANN Og om du solbrenner deg, så eldes huden med opptil 6 mnd!← Det at man skal være veldig bevisst på å drikke masse vann har jeg lest at bare er tull. Kroppen regulerer dette selv, og hvis man ikke får nok væske i seg blir man rett og slett tørst, slik at man får lyst til å drikke mer. Det er vel egentlig ikke skadelig å drikke for mye, men man sparer seg for noen turer på do… Når det gjelder soling, er det en kjent sak at dette kan føre til at huden eldes før tida. Men eksakt hvor mye tror jeg også avhenger av gener, ikke direkte av hvor mange ganger man blir solbrent. Huden blir eldre av soling selv om man ikke blir solbrent også.
Luzi Skrevet 15. mars 2007 #4 Skrevet 15. mars 2007 Det der klarer jeg virkelig ikke å ta seriøst. Si at en person legger seg uten å fjerne sminken hver eneste dag i tre år. Betyr det da at i løpet av de tre årene har huden blitt 24 år eldre? Det henger ikke på greip. Jeg sier ikke at man ikke bør fjerne sminken, men jeg tror uren hud er det viktigste argumentet for å gjøre det. Det at man skal være veldig bevisst på å drikke masse vann har jeg lest at bare er tull. Kroppen regulerer dette selv, og hvis man ikke får nok væske i seg blir man rett og slett tørst, slik at man får lyst til å drikke mer. ← hehe er enig med deg der. da skulle jeg sett meget gammel ut nå, men jeg ser faktisk et par år yngre ut. (jeg er 20, men må fremdeles vise leg når jeg kjøper øl) Klart at man kan få mange urenheter når man sover med sminke, men det er veldig ofte jeg har lagt meg med sminke på uten å ha merket noe som helst forskjell på huden min. det er sikkert individuelt.
Gjest bada Skrevet 15. mars 2007 #5 Skrevet 15. mars 2007 Det der klarer jeg virkelig ikke å ta seriøst. Si at en person legger seg uten å fjerne sminken hver eneste dag i tre år. Betyr det da at i løpet av de tre årene har huden blitt 24 år eldre? Det henger ikke på greip. ← Jeg ville ha sett ut som om jeg var 70 år hvis dette stemte.
Luzi Skrevet 15. mars 2007 #6 Skrevet 15. mars 2007 Det er nok et rykte som er blitt satt ut Men når det kommer til vann, så mener jeg personlig at mye vann hjelper. De to siste dagene har jeg kanskje drukket rundt tre glass med vann om dagen, og jeg merker at jeg er mye strammere i ansiktet og flasser mer når jeg våkner opp om morgenen, enn til vanlig. (vanligvis drikker jeg to tre liter om dagen. ikke fordi jeg slavisk MÅ drikke så mye for å få fin og ren hud, men fordi jeg synes det er godt med iskaldt vann med sitron ) mulig det er individuelt hvor mye vann kroppen trenger, men jeg har iallefall erfart at det har veldig positiv innvirkning på huden min
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå