Devana Skrevet 15. mars 2007 #1 Skrevet 15. mars 2007 Noen som har prøvd dette? Er det vondt? Hjalp det deg? Litt spørsmål her...
aline Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 Jeg går fast til akupunktur hver uke og har gjort det en stund nå. ja det hjelper meg, både med psykiske greier og fysiske. om det er vondt.... vel, jeg har/hadde full panikk for nåler før jeg begynte, måtte gå to ganger i uka, ellers rakk jeg å bli redd for nålene i mellomtiden.. slik er jeg ikke lenger. det å gå til akupunktur har gjort det mye enklere for meg å takle andre nåler også, fordi jeg vet at det uansett ikke er verken farlig eller skadelig. av og til gjør det vondt, stort sett gjør det ikke vondt, og det gjør yderst sjelden vondt slik man tror, altså stikket. Det kan være ømt vondt når man treffer ett punkt som "trenger" behandlingen, når jeg er veldig dårlig kan det være sårere med nålene en ellers, er jeg sint, kan nålene kjennes sinte. har fått "støt" -følelse ved noen anledninger, deilig er det jo ikke, men helt annerledes vondt en jeg hadde trodd før jeg begynte. flere jeg kjenner, har heller aldri vondt, de kjenner det stort sett aldri når nålene settes.
Devana Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2007 Takk Aline. Jeg har egentlig skrekk for nåler, men har litt lyst til å prøve akupunktur for å se om det kan hjelpe meg Men er litt usikker på om jeg tør... Gjør akupunktøren noe annet? Hvor lenge sitter/ligger du med nålene egentlig?
aline Skrevet 15. mars 2007 #4 Skrevet 15. mars 2007 i starten brukte hun noe som heter Moxa (aner ikke om det skrives sånn), dette ser ut som en diger sigar som hun tenner på og bruker varmen og innhodet til å behandle punkter med. Ikke borti huden, bare holder den inntil, blir varm. utover det gjør hun ikke noe annet en nåler på meg ihvertfall, vet ikke helt hvor lenge jeg ligger med nålene, jeg er der gjerne en times tid, men begynner alltid med å bli lagt på ett rom som er mørkt, med ett stearinlys bare. Ligger der og slapper av og prøver å koble ut alt annet, aner ikke hvor lenge jeg ligger sånn heller.... litt varierende vil jeg tro. Så setter hun nåler, hvor lenge jeg ligger med dem kommer litt an på behandlingen, noen skal jeg bare ligge kort med, noen litt lenger, andre settes bare fort og taes ut med en gang. Hun jeg går til, bruker også litt tid på prat, i starten var det en god del, for å finne ut hvem jeg var og hva som foregår inni meg, praten hjelper også mye for meg. Har blitt en veldig spesiell person for meg, som vet mer om meg en de fleste andre. men alt dette varierer helt sikkert, kommer an på hva slags behandling du trenger, hva slags behandler du går til, dennes utdannelse etc etc.
Snuppen Skrevet 15. mars 2007 #6 Skrevet 15. mars 2007 Gikk dit for allergi.. er vondt når hun treffer sånne punkter som hun skal treffe da hehe.. men er jo der hun må ta for at d ska hjelpe..mamma hadde allergi mot gress i 40 år,gikk t akkupunktur i 4 el 5 år og er nå kvitt d!! jg har også blitt myyye bedre..kan være ute om sommern jo:D hihi
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2007 #7 Skrevet 15. mars 2007 Tar og akupunktur for allergi. Er allergisk mot pollen og katter. Tok fire behandlinger på forsommeren i fjor og hadde min første medisinfrie sommer på over 15 år Kan absolutt anbefale det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå