Gjest Huldali Skrevet 15. mars 2007 #1 Skrevet 15. mars 2007 Jeg skal ha grønnsakswok med schampi til helgen og har tenkt å bruke en kinesisk/tai saus til (sånn på pose). Men det er jo så mange å velge mellom! Hvilken saus syns dere passer best til schampi når det gjeder wok?
chocolate Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 Jeg syns soyasaus er veldig godt! Blir ofte skuffet over disse ulike posene til engangs-bruk desverre.. Ellers er jo sweet chili-saus nydelig til scampi da!
Gjest Huldali Skrevet 15. mars 2007 #3 Skrevet 15. mars 2007 Takk for svar! Ja, syns ofte det er godt med bare vanlig soya saus jeg og, men tenkte jeg skulle være litt tøff og prøve noe nytt Sweet chili høres jo godt ut!
Luzi Skrevet 15. mars 2007 #4 Skrevet 15. mars 2007 (endret) Jeg synes sweat and sour woksausen til blue dragon er nydelig! prøvde den i går, og jeg kan med trygghet si at jeg forspiste meg Aner ikke om den passer til scampi, men tror det er en safe smak til det meste igrunnen. Endret 15. mars 2007 av Luzi
gladidag Skrevet 15. mars 2007 #5 Skrevet 15. mars 2007 superenkel variant av knallgode scampi! Kjøp en boks av SYNNEØVE FINDEN CHILISMØR, stek scampiene i det, hell over en skvett hvitvin og fres liit til og masse hakket persille...lettvint og godt!
Gjest Huldali Skrevet 16. mars 2007 #6 Skrevet 16. mars 2007 Nå har jeg vært i butikken, det ble sweet and souer saus, det var også bilde av scampi utenpå den så jeg Jeg skal prøve "gladidag" sin variant en dag, for den hørtes kjempe god ut! Men ville ikke å kjøpe en flaske vin bare for å lage den sausen. Den susen skal lages en dag jeg skal drikke vin samtidig
Gjest *Magica* Skrevet 16. mars 2007 #7 Skrevet 16. mars 2007 Jeg liker østers- og hvitløkssausen veldig godt, men har ikke prøvde den til scampi.
Gjest Blanca Skrevet 16. mars 2007 #8 Skrevet 16. mars 2007 Jeg lager min egen saus. Starter med å marienere scampi sammen med hakket hvitløk, chili, litt fersk ingefær, revet skall fra en lime, limesaft, søt soyasaus (Ketchap Manis) og rapsolje. Stek grønnsakene og hell i scampi sammen med marinaden på slutten av steketiden. Smak til med søt chilisaus. Kjempegodt, og bedre enn de ferdige sausene .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå