Elodi Skrevet 15. mars 2007 #1 Skrevet 15. mars 2007 Dersom man ansetter en person som har skattefrikort, må man betale arbeidsgiveravgift da? Hvor høy er grensen for frikort? Håper noen kan svare meg på dette
Bhrsrk Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 Arbeidsgiveravgift (spør-oss, bedin) har ingenting med skattetrekk å gjøre, så den må nok betales. Og om man får frikort betyr ikke det nødvendigvis at man ikke betaler skatt, bare at man ikke trekker forskuddsskatt. Enkelte maser seg til frikort i etableringsfase for å utsette skattebetaling til høsten året etterpå f.eks.
Gjest Marillia Skrevet 16. mars 2007 #3 Skrevet 16. mars 2007 Arbeidsgiveravgift må betales, og ved frikort kan man tjene opp til kr 39 997,-
Seigdama Skrevet 16. mars 2007 #4 Skrevet 16. mars 2007 Arbeidsgiveravgift må betales, og ved frikort kan man tjene opp til kr 39 997,- ← Dette er det vanligste ja, men det finnes faktisk unntak. Jeg jobber i en lønnsavdeling i et stort firma, og her finnes frikort fra standard sum og oppover til flere hundre tusen, og også noen få med ubegrenset beløp. Men dette er unntakene.
Trailer'trash Skrevet 18. mars 2007 #5 Skrevet 18. mars 2007 (endret) Dette er det vanligste ja, men det finnes faktisk unntak. Jeg jobber i en lønnsavdeling i et stort firma, og her finnes frikort fra standard sum og oppover til flere hundre tusen, og også noen få med ubegrenset beløp. Men dette er unntakene. ← Hvordan får man frikort på ubegrenset beløp? Det ønsker jeg meg Endret 18. mars 2007 av Trailer'trash
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå