Toblerone Skrevet 15. mars 2007 #1 Skrevet 15. mars 2007 Vi har nå startet utredningen og så langt i prosessen har vi oppdaget at mannens svømmere er både få og dårlige. Jeg er sendt videre til "full" utredning (pergo med blodprøver og hsg-røntgen) i påvente av at mannen skal lever ny prøve om et par måneder. Denne prosessen har vi gjort i det private, da vi ønsket kortere ventetider og i tillegg hadde hørt mye positivt om Volvat. Dersom vi nå utpå sensommeren/høsten godkjennes for prøverør (sikkert icsi vil jeg tro...), "må" vi da fortsette i det private, eller kan vi hoppe rett over på ventelister i det offentlige da? Det er jo en ganske stor forskjell i pris på selve forsøkene om man går privat eller offentlig... Må man ta helle utredningsmølla på nytt om man går over til offentlig, eller hopper man rett inn i en forsøks-kø? Noen som vet?
Grace Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 Det er fullt mulig å ta forsøk privat mens man står på venteliste i det offentlige De vil nok ta noen egne prøver på sykehuset men ikke ny utredning. Lykke til!
Toblerone Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2007 Ok. Betyr dette at man kan søke offentlig prøverør når man er ferdig utredet privat, uten å gå via fastlege etc.?
Gjest Bertine Skrevet 15. mars 2007 #5 Skrevet 15. mars 2007 Ok. Betyr dette at man kan søke offentlig prøverør når man er ferdig utredet privat, uten å gå via fastlege etc.? ← Hei! Vi ble utredet privat, så gikk jeg til fastlegen min og ba om henvisning til prøverør. Jeg ble ferdig utredet på sykehuset, offentlig. Det vil si at den private klinikken sa jeg hadde pcos, men at jeg tok laparscopi på sykehuset for å utelukke andre ting. Så om dere tar hele utredningen privat, så er det bare å si det til fastlegen og be om å bli henvist. Det eneste sykehuset trengte var svarene på sæd prøven til mannen min. Lykke til
Felixa Skrevet 15. mars 2007 #6 Skrevet 15. mars 2007 Du kan fint søke på et offentlig sykehus selv om du har hatt utredningen privat, de sender bare over papirene deres. Men en lege må sende søknaden, vet ikke om en privatklinikk vil gjøre det eller om du må til en annen lege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå