Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gotthard
Skrevet

har hørt siden jeg var liten at alenemødre klager så utrolig over at ingen mann vil ha ei med unge på slep.

vel , nå sitter jeg her da , alenefar med unge på slep og ser tydelig hvorfor mødrene klaga.

møter du ei dame så er hu helt vanelig til du sier du er alenefar , da er det en vanelig regle som kommer.." forstår ikke hvordan en mor kan dra fra ungen sin altså.....du er sikert en strålende far.....ungen er heldig som har deg....lykke til videre da og det skulle vært flere som deg der ute"

har dere virkeli så pannik for en med unge jenter?

og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Gjest ikke innlogget Sissi
Skrevet

Du får trøste deg med en undersøkelse publisert i Dagbladet (?) i går, hvor det står at alenefedre er langt mer attraktive på "markedet" enn alenemødre!

Dessuten får du trøste deg med de komplimanger du tydeligvis får som alenefar, noe liknende opplever jeg som alenemor aldri. Det er jo bare en selvfølge!

lykke til - det dukker nok opp noen en vakker dag!

Skrevet

Alle synes at en mor som overlater hovedansvaret til barnets far er en dårlig mor................

Alle synes at en far som overlater hovedansvaret til barnets mor er helt normal.......... det er jo det som er vanlig.

Ingen kvinner vil innse at barnet/barna faktisk i mange tilfeller ville fått det bedre hos sin far. Alle kvinner bruker i så henseende argumenter som "ja men, jeg er jo moren"....... "ja men, jeg har jo født"...... "ja men, jeg har jo ammet"......... etc. etc.

Skrevet

Jeg ville helt klart måttet tenke meg om ett par ganger til ja, dersom mannen jeg møtte hadde barn!

At det virker urettferdig for mannen? jepp! Men, jeg velger å leve ett liv uten barn, jeg ser både fordeler og bakdeler ved å ha barn i hverdagen min, og ønsker pr dags dato ikke å ha det som en del av livet mitt.

At det ikke blir mine barn uansett er jo greit, men det at partner har barn i livet sitt, vil forhåpentligvis!! (for barna), medføre at mitt/ vårt liv vil bli "begrenset" på lik linje med om jeg hadde barn selv.

(vet at mange av dere ikke ser det som en begrensning, men noe som gir mer en man taper, men JEG gjør det! Bare for å ha sagt det!)

Men det er klart, man velger ikke helt hvem man blir interessert i, så om følelsen for mannen var veldig riktig, så kan det jo hende jeg hadde gitt det en sjans allikevel! :wink:

Har nemlig ikke panikk, men har valgt barn ut av livet mitt bevisst.

Gjest gotthard
Skrevet

først si at jeg respekterer de som ikke vil ha barn..mulig de mister mye , mulig de om noen år vil ha barn men også mulig de dør gammle uten og angre,,jeg valgte og få barn og angrer ikke.

jeg er lit lei av og høre hvor fantastisk far jeg er mens jeg ser mange alenemødre blir sett på som snyltere og flyfiller,,jeg gjør verken mer eller mindre en alenemødrene.

jeg vasker hus og klær , pleier syk unge , forklarer om livet , hører endeløse historier om ingenting og motar flere esker i året med tegninger og andre ting, jeg er med på gode og dårlige dager med barne mit , tårer og smil og er utrolig glad at xn valgte et anet liv som var uten hennes første barn på slep....

når det gjelder flørting og sjekking så er det faktisk alenemødre som er mest kritiske til og prate med en som har barn hele tiden,,

må vel innrømme at siden jeg har ungen hele tiden blir det ikke så mye flørting heller men , men få gangene jeg er ute så rømmer folk fort når de hører prat om barn..

synes det er lit leit jeg da men

Gjest sexysadie
Skrevet

D er jo ikke alltid slik at mor er den beste omsorgsperson.

Hadde jeg truffet en fyr som hadde vært alenefar og blitt glad i ham så hadde jeg ikke nølet ett sekund, man må jo godta at et menneske har en fortid.

Skrevet

skjønner du synes det er litt leit, skjønner også at du synes det er litt teit å bli skrytt opp i skyene for å gjøre "en jobb" akkurat andre kvinner som bare blir kritisert for det!

men det er nå engang slik at vi pr dags dato er mer vant med/ hører om flere menn som overlater barn til mor/ mor tar barna å går. Vi opplever det som mer "vanlig" at menn er ansvarsløse og stikker fra ungene sine. Derfor er det nok dessverre lett å si fra hvor flink DU er, som faktisk gjør det!

At det begynner å bli fler og fler, og mer og mer synelig med alenefedre, det gjør kanskje at det om noen år ikke er like mange kommentarer av samme grad.

På den annen side, så er det vel også flere og flere som velger å leve livet sitt uten barn, og derfor vil være litt "engstelig" for å innvolvere seg med en alenefar? rett og slett fordi de ikke har lyst på verken egne eller andres barn i livet.

lett er det nok uansett ikke.

Gjest Lottemor
Skrevet

det er med kvinner som med menn....

Noen er villig å flørte og ha det morro selv om den de flørter med har barn,men andre har fått det forr seg at de som har barn er ute etter et langvarig , seriøst og meningsfylt forhold (som vi som oftest er) og derfor kan det virke som at det er mange som stikker og ikke vil flørte lenger når du forteller at du har barn....

Slik er det for enslige mødre også, ta det posetivt,det er jo bedre det en at de gir deg forhåpninger etter en god stund med flørt.

Når det gjelder det her med at menn tar ansvar for sine barn og at det er mamma`n som ikke vil eller stikker fra ansvaret så er det ikke vannelig.

For som kvinne er det på lagt oss at vi skal være en omsorgsperson ikke menn de skal ha med seg klubben og ut å skaffe resurser til familiens overlevelse i sammfunnet.

Nå blir det mer mer fedre som vil ta og tar ansvar for sine barn og fler og fler mødre som ser at det er ikke automatisk de som honterer barna best.....

Og i og med at det ar fler alenemødre så er det også strørre prosent som snyter systemet for penger enn hva det er menn som gjør det.

Og om det hadde vert en mann som hadde gjort det så hadde ligget i skyggen av at han tar ansvar for sine barn....

Skrevet

Men dette handler da ikke om hvem som er den beste omsorgspersonen? Det VANLIGE er fremdeles at mor har hovedomsorgen etter et brudd, mens det er ganske UVANLIG at far har det. Derfor får man også holdningsforskjellene: aleneMOR = grisk, snyltende, tenker ikke på barna og aleneFAR = kjempekar som tar ansvar.... (holdninger som klart skinner gjennom hos både SS og Lott@)

Nettopp fordi en alenefar ofte ses på med stor beundring, syns jeg det er litt rart at innlederen her skriver at kvinner han blir kjent med "skygger banen" når de hører at han har omsorgen for barn. (Jeg mistror IKKE dine erfaringer!) Det burde jo borge for en stabil, omsorgsfull person, dvs. attraktive egenskaper hos en mann (iallfall om man er ute etter et langvarig forhold). Kanskje du bare treffer feil kvinner??

Personlig har jeg ikke opplevd det å ha barn som et hinder - dvs. mulig jeg har blitt lurt, og noen har trukket seg pga. det, men befgrunnet det med noe annet. Men det vet jeg jo isåfall ikke - og å møte alle med mistenksomhet pga det er ikke min stil!

At det kan oppleves som et hinder at noen man treffer har barn, det er jo ganske logisk. En del premisser vil jo da være lagt. Samtidig er det et faktum at jo eldre man blir, jo flere har barn.

Skrevet
Derfor får man også holdningsforskjellene: aleneMOR = grisk, snyltende, tenker ikke på barna og aleneFAR = kjempekar som tar ansvar.... (holdninger som klart skinner gjennom hos både SS og Lott@)

Sissi, jeg har IKKE den holdningen. Uttalelsen jeg kom meg var en GENERALISERING som betegner den holdningen folk flest har.

Jeg er selv i en slik situasjon - ved samlivsbruddet mitt valgte vi at våre barn skulle bo hos sin far. HAN blir sett på som den oppofrende kjernekaren som tar ansvar, mens jeg har blitt sett på som egoistisk, verdens dårlige mor og det som verre er.

Gjest alenemor til to
Skrevet

Jeg skjønner så godt alt du som alenefar skriver *ler*

Jeg sitter selv alene med to barn og i full stilling - min x som har ungene i en uke av gangen har fridager når han har ungene. Og det er merkelig hvor våre venner på en måte kan komme til meg og rose han opp i skyene fordi han er aktiv med barna, omsorgsfull og han har til og med middag hver dag og ordentlig på den biten. HMMMMM - kan vel ikke tolke det annerledes at de tror vel at en mann er mindre dyktig til omsorgsarbeid enn kvinner og at det blir verdsatt når du viser at du har disse "myke" verdiene i deg. Det blir aldri kommentert hvordan jeg som jente yter middag, omsorg og aktiviteter - nei - slik er det jo bare. Dette er vår like stilte verden *ler godt*

Samtidig så sier du at damer roser deg opp i skyene for dine myke verdier for siden og bli borte. Som alene mor til to kreative gutter så ser jeg helt klart at for et menneske å komme inn i den situasjonen og egentlig bli en del av en setting som allerede er der - det er krevende og det er ikke hans barn en gang. Jeg vet faktisk ikke om jeg heller vil ønske det presset som måtte komme til meg i en slik situasjon - jeg tror jeg hadde følt meg mellom barken og veden. Og hvis jeg hadde truffet en mann med egne barn - ja, jeg vet ikke jeg har hørt så mange med egne erfaringer som jeg anser som oppgående og tolerante mennesker som får problemer rundt den biten. Så mitt utgangspunkt er faktisk: Jeg søker blant de med store barn og jeg søker kun etter kjæreste......... ler.

Men lykke til videre hvis du fortsatt har troen.

Gjest sexysadie
Skrevet
aleneMOR = grisk' date=' snyltende, tenker ikke på barna og aleneFAR = kjempekar som tar ansvar.... (holdninger som klart skinner gjennom hos både SS og Lott@)[/quote']

Sissi

Du får gi meg en link på hvilken tråd jeg har skrevet at jeg mener alenemødre er griske og snyltende.

Dette er godt nok langt over streken.

Jeg beundrer de menn og kvinner som er alene med sine barn, jeg vet de har d tøft på mange vis, men likevel gjør de fleste en kjempejobb.

Skrevet

Til SS og Lott@: ikke meningen å tillegge noen av dere meninger dere ikke har. Opfatter dere det sånn, så ber jeg herved om unnskyldning.

Mitt lille hjertesukk kommer av at jeg - som alenemor - er veldig lei av å automatisk bli plassert i kategorien "grisk, snyltende, j**** kvinnemenneske, som ikke er opptatt av barna, men kun seg selv". Mulig jeg derfor etterhvert har blitt noe "hårsår" på det punktet, og det er derfor jeg i noen tilfeller ser spøkelser v. høylys dag.

Skrevet

Helt greit det Sissi :kysse:

Grisk er man først i den sammenheng når man på død og liv skal ha hovedomsorgen for sine barn utelukkende for å tjene mest mulig på diverse ytelser fra det offentlige.

Gjest alenemor til to
Skrevet

Og griske er vi hver dag så lenge bidragsreglene florerer. Jeg må si meg så enig med hun som føler seg satt i bås. Vi får trykket på oss de verste versjoner av mødre ut fra fedres bitterhet om dagen hvis en sier seg uenig med reglene. Er visst bare de "stygge og egoistiske" som kan si seg uenig i nedsatt bidrag *ler*

Skrevet

Jeg synes at den nye ordningen er korrekt og rettferdig. Det er rettferdig at også bidragsmottagers inntekt skal tas i betrakning når bidrag skal regnes ut. Likeså er det rettferdig at det faktiske samvær med barnet/barna skal tas i betraktning.

Gjest gotthard
Skrevet

er det retferdig når xn og typen har det dobelte av det jeg har i året i inntekt og hu da slipper og betale bidrag?

hu har ungen noen timer pr mnd men slipper og betale bidrag,er det retferdig?

de nye reglenne gjør det enklere og stikke fra unge og dama/gubben da du slipper og betale for deg eterpå,det vil føre til enda flere enslige foreldre i lengden og det er da retferdig?

er det ikke barnas beste vi skal tenke på da?er det da til mit barns beste at jeg nå mest sannsynelig må selge huset vårt?

de gammle regla var ikke retferdig , mange betalte seg blakke til ei/en som hadde mye mere penger en de fra før , men de nye regla er uretferdige den andre veien..

xn stakk fra ungen sin , stiffta ny familie med ny unge eterhvert , betalte 1600 kr pr mnd til den første ungen sin og slipper nå og betale noe mere.

de nye regla belønner de som ikke vil ha noe med ungen sin og gjøre......

Skrevet

Skidrow - det stemmer faktisk ikke.

Jo mer samvær BIDRAGSYTER har med barnet - jo mindre bidrag skal han/hun betale.

Jo mindre samvær BIDRAGSYTER har med barnet - jo større bidrag skal han/hun betale.

Dessuten - har du 100% oversikt over din x' økonomiske situasjon?????

Gjest gotthard
Skrevet

har såpass oversikt at jeg veit hva de tener og hva de betaler for og bo , at de har to nye biler og hva de har i lån.

veit at de har god råd i forhold til meg og ungen , xn også reagerte på at hu ikke måtte betale mere bidrag , så da stakk de og kjøpte ny tv til 60000 nå , han har barn fra før også og de sparer ca 4000 på de nye regla.

hun og jeg har ca lik inntekt og han tener noe bedere.

hvordan jeg veit det?jo hun har sakt det , lønna hennes står på datan og det gjør hans også.hun forteller (skryter) av hva de har og hva de skal kjøpe osv , hva de har i gjeld osv...

derfor har jeg lit oversikt over deres økonomi..

og selv om xn min nesten ikke har sammvær med barnet så slipper hunn og betale..(hun har ca 8-12 timer pr mnd)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...