ATV Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 MJAUUU....MJAUUU hele jævla dlgnet hører vi MJAUUUUU..... jeg står opp ca 0600, da står katta i trappa og skriker, jeg slipper hu ut og hu tisser på vei i mot vinduet og begynner og klore på det. jeg bytta vinduer i hele huset i 2003, det ene ser ut som det har liggi i en sandkasse de siste 15 årne pga det katte filla. slipper dyret inn, og hu skriker seg i mot døra, i eget tempo skal vite, går opp og står i senga til ungen og skriker så hu våkner. ungen har som vanlig våknet noen ganger i natt også pga det møkkadyret, ungen sover når dyret bestemmer seg for at her skal det koses, og da skriker hu til ungen koser. har prøvd det meste, slipper hu ut og inn minst 10 ganger pr dag, hu klorer i stykker vinduer om jeg prøver og la hu bli ute, og hu skriker til vi nesten kvæler hu (ungen begynnte og gråte i fortvilelse forige dagen, hu orker ikke mere) om jeg lar hu bli inne. ikke er maten bra nokk, så hu står ved mat skålen og skriker, ungen får ikke lov og såve og hu løper ut og inn hele tia, hu driver oss til vannvid og dette har pågått i litt over et år snart (katta er ca 3). noen siste råd før jeg graver hull bak skuret og lader haggla mi?
Gjest Eir Skrevet 14. mars 2007 #2 Skrevet 14. mars 2007 Hvor gammel er hun? Hvor lenge har dette pågått? Og er hun kastrert?
ATV Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. mars 2007 hu er tre, ikke kastrert og dette har vart i ca et år. hatt mange katter før, både hann og hu, men ingen har hvert slik enten de var kastrert eller ei.
Gjest DyneTryne Skrevet 14. mars 2007 #4 Skrevet 14. mars 2007 Tør jeg anbefale en avslappende kopp grønn te?
Gjest DyneTryne Skrevet 14. mars 2007 #6 Skrevet 14. mars 2007 Hele hurven. Jeg tør. Men til saken, så aner jeg ikke. Har en gnåletøs selv som skriker og krever å bli fulgt til maten og at jeg skal se på henne gjøre det. Tør ikke ned trappa uten at jeg går først heller fordi det er mørkt og skriker og brøler hvis jeg ikke klapper den når det passer den. Jeg blir gal, men jeg vil ikke skyte den, bare fortelle den at dette passer seg ikke. Dumt de ikke skjønner noe!
Gjest StoreSky Skrevet 14. mars 2007 #7 Skrevet 14. mars 2007 til katta eller meg og ungen? ← Til alle 3? Jeg har ikke noe råd..katta høres ikke "rekti' fresk ut"!! Få en dyrelege til å sjekke kattefilla, for å utelukke sykdom eller lignende. Og hvis alt er som det skal så spør om naboen/venner/fiender vil ha katta...
Gjest Eir Skrevet 14. mars 2007 #8 Skrevet 14. mars 2007 hu er tre, ikke kastrert og dette har vart i ca et år. hatt mange katter før, både hann og hu, men ingen har hvert slik enten de var kastrert eller ei. ← Mange hunnkatter er helt jævlige når de har løpetid, og dersom hun ikke er kastrert kan hun ha løpetid nesten hele tida. Vet ikke om du gir henne p-piller, men det er uansett best for henne å bli kastrert, både fordi det er sikrere og bedre for helsa hennes. Og det vil sannsynligvis løse problemet ditt.
Adonia Skrevet 14. mars 2007 #9 Skrevet 14. mars 2007 jeg har også en svært så selskapssyk og "pratsom" katt. men dette hørtes jo veldig drøyt ut da! skjønner at du er sliten..
Gjest Skrevet 15. mars 2007 #10 Skrevet 15. mars 2007 Jeg ville hvertfall valgt og ta henne med til dyrlegen og få henne sjekket. Mulig hun kan ha en ekstremt lang løpetid, har dessverre opplevd det selv, og det kan nok forandres på ved sterlisering.
Gjest care Skrevet 15. mars 2007 #11 Skrevet 15. mars 2007 Mitt råd: få deg kattedør hvis det er mulig. Det forandret livet mitt.
ATV Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #12 Skrevet 15. mars 2007 men, naboen har to hankatter, de er ikke interesrt i henne? og hu er treår, har aldri brukt piller og aldri blitt gravid
Gjest Eir Skrevet 15. mars 2007 #13 Skrevet 15. mars 2007 men, naboen har to hankatter, de er ikke interesrt i henne? og hu er treår, har aldri brukt piller og aldri blitt gravid ← Det høres merkelig ut, er veldig sjelden at katter er sterile. Har du hatt henne fra hun var liten? Kan også være at det er noe sykdom/skade som gjør at hun ikke får løpetid/kattunger, og at det er denne som gjør at hun oppfører seg så rabiat? Tror du bør bestille en time hos dyrlegen og høre om kastrering/annen behandling kan hjelpe. Du bør også be dyrlegen om en full helsesjekk, andre relativt vanlige sykdommer kan føre til at katter oppfører seg veldig merkelig, feks urinveisinfeksjon kan føre til at de løper mye inn og ut for å tisse, og at de skriker og klager på generell basis fordi de har det vondt. Feks min ellers så elskelige hunnkatt ble direkte ondskapfull mot andre dyrene våre, pga noe så enkelt som øremidd, og hun ble sitt gamle jeg igen, med en gang vi fikk behandlet henne. Så du bør egentlig få uteluket alle potensielle helseplager.
ATV Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #14 Skrevet 15. mars 2007 når vi fikk denne var det en hu katt, dyrlegen så på hu og sa det var en hu. når den var et år satt jeg og koste den en kveld da jeg plutselig så en liten tapp stikke opp! har ikke kontaktet veterinær etter det men det er flere som påstår de kan katter som dømmer den til tvekjønet når de ser på den (eller det). den er også merkelig liten, så søstera rundt juletider og den er nesten dobbelt så stor. kansje den er homo og desperat etter tømming, men gutta i nabolaget er straite og vil ikke bli med på noe slikt! den har ikke hat løpetid som jeg har merket og ikke markerer den heller.
Tigerlily Skrevet 15. mars 2007 #15 Skrevet 15. mars 2007 Men få katten til dyrlege uansett. Det kan være noe som er vondt, eller noe som plager den, eller at den har løpetid. Det vet vi ikke via internett, men en dyrlege kan finne ut av det. Lykke til.
pusejenta Skrevet 15. mars 2007 #16 Skrevet 15. mars 2007 Først gå til dyrelege for å se om den er syk. Når dette er utelukket ville jeg prøvd DAP Dette er et kunstig? hormon som blir utskilt fra en plugg man setter i stikk kontakten. Dette skal ha virket på katt og hund (forskjellig type til katt, og en til hund). Hormonet skal ligne noe kattemammaen skiller ut for å berolige ungene (hvis ikke jeg husker feil). Spør dyrelegen og de svarer nok
ATV Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #17 Skrevet 15. mars 2007 jepp,får vel putre en tur dit vel. bare snekre og sveisesammen et bur og stappe dyret i først
Gjest Silmarill Skrevet 16. mars 2007 #18 Skrevet 16. mars 2007 Katten din bør kastreres, da er mye gjort for deres del og for kattens skyld! Noen hunkatter går med konstant løpetid, men dette gjelder først og fremst innekatter da!
gemini Skrevet 16. mars 2007 #19 Skrevet 16. mars 2007 Har en kastert hannkatt og vet dermed ikke så mye om hukatter og hva deres vaner er. Men iallefall har vi klart å lære opp gutten vår veldig bra. Det blir IKKE noe mat før mamma eller pappa har bestemt det.... Og det kan bestemmes når som helst på døgnet. Gutten må gjerne vente i spenning så legne han vil, men vi gir ikke etter for mas. Resultatet er en superfin gutt som ikke maser, men stoler på at han får mat til riktig tid. Han syns det er fint med godteri fra dyrebutikken eller tunfisk eller annen mat som v har tilgjengelig. Men elsker RC-tørrfor mest av alt, og blir lykkelig når han får dagens rasjon av dette....
Gjesten29 Skrevet 16. mars 2007 #20 Skrevet 16. mars 2007 Den katten høres nydelig ut! hehehhe, litt av en personlighet hva,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå