Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 VIKTIG! Skriv under mot salg av katt til dyretesting! HJELP OSS OG SPRE DENNE INFORMASJONEN VIDERE! LØKEN GÅRD STARTER SALG AV KATTER TIL DYREFORSØK. denne kontoversielle forsøksdyrestasjonen,som aler opp hunder og selger dem til dyreforsøk i NORDEN, er i disse dager i ferd med å utvide sine virksomhet. Nå etablerer Løken Gård et anlegg for oppdrett og salg av katter til dyreforsøk. ADVARSEL: SELG ELLER OMPLASSER ALDRI DYR TIL LØKEN GÅRD. Dyrevernorganisasjonen i Norge ønsker å advare ALLE hunde-og Katteoppdrettere mot å selge dyr til Løken Gård. Vi ønsker samtidig å uttrykke en generell advarsel til alle som søker nye hjem til katter; Forsikre dere om at katten ikke havner på Løken Gård. Følgene personer, som ifølge firmainfo (prof.no) og Forsøksdyrutvalget er eiere av og/eller ansatte ved Løken Gård, kan ha skaffet seg- eller kan forsøke å skaffe seg hunder på falske premisser. Skriv under her
Frey Skrevet 14. mars 2007 #2 Skrevet 14. mars 2007 Hvis du har vaksinert bikkja di har du nytt godt av arbeid på gårder som Løken gård...
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 14. mars 2007 #3 Skrevet 14. mars 2007 Hvis du har vaksinert bikkja di har du nytt godt av arbeid på gårder som Løken gård... ← Har ingenting og si for min del. Det jeg reagerer mest på er HVORDAN de har fått tak i dyrene sine, og de vakre hvite rommene de holdes i...
Frey Skrevet 14. mars 2007 #4 Skrevet 14. mars 2007 At de tilbakeholder informasjon og utgir seg for å være ute etter familiedyr er vel det som er problemet med Løken Gård. Foruten det så driver de jo avl av dyr som selges til dyreforsøk. Såvidt meg bekjent driver de ikke forsøk der. Men om de gjorde det, og det da foregikk under forsvarlige forhold, så hadde jeg likevel sett nødvendigheten av det. Jeg synes ikke noe om dyreforsøk som sådan, men til medisinske formål må man bare godta det desverre. Jeg er i alle fall glad for at jeg kan vaksinere dyret her mot parvo, kennelhoste, rabies osv - og slike vaksiner har vi som et resultat av bedrifter som Løken Gård.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 14. mars 2007 #5 Skrevet 14. mars 2007 Helt enig i at man trenger dyr til forsøk til medisin. Er litt mer skeptisk til de som brukes til kosmetikk, da jeg synes man har hatt det lenge nok til å ha testet de stoffene man kan teste til nå. Men det er jo en helt annen sak. Men jeg har da ikke sagt noe som helst om at jeg synes det er galt med medisinsk forskning. Det jeg synes er galt er å lyve til oppdrettere og si man vil ha en kjærlig familiehund, for så å avle opp forsøksdyr på den. Skal man drive med sånt må man være seriøs, og oppgi klart hva dyrene skal brukes til. Tenk å være tvunget til å omplassere sin beste venn, og tro man har funnet et kjærlig hjem, for så å finne ut at den sitter i disse store åpne rommene og bare produserer forsøksdyr? Det er bare ikke riktig.
Frey Skrevet 14. mars 2007 #6 Skrevet 14. mars 2007 Problemet er vel at de vil få vansker med å skaffe nye dyr til gården om de er ærlige. Jeg vet med sikkerhet at jeg ville aldri solgt en valp til Løken gård selv, og jeg er ikke medlem av mindretallet vil jeg tro. Men de må jo ha tilskudd av avlsdyr med jevne mellomrom. Det er rett og slett et dilemma det er vanskelig å finne noe god løsning på desverre. Dersom de er ærlige vil de slite med tilgangen på nye dyr,dersom de er uærlige så - ja - er det ikke bra det heller..
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 15. mars 2007 #7 Skrevet 15. mars 2007 Jaja, dem får heller slite da. Får nok alltids tak i noen, jaktbikkjer som ikke gjør det fra f.eks. Kjenner flere jegere som avliver eller omplasserer når bikkjene ikke funker så godt som dem trodde, alt etter som hvordan bikkjene fungere i hjemmet. Flere av disse som jeg er sikre på at ikke hadde hatt problemer med det. Mye bedre det enn å dra på seg et så dårlig rykte som dem har fått nå...
rangi Skrevet 18. mars 2007 #8 Skrevet 18. mars 2007 Så vidt meg bekjent har ikke virksomheter som driver med dyreforsøk lov til å kjøpe dyr fra privatpersoner. Det er veldig strenge regler omkring dette.
Frey Skrevet 18. mars 2007 #10 Skrevet 18. mars 2007 Så vidt meg bekjent har ikke virksomheter som driver med dyreforsøk lov til å kjøpe dyr fra privatpersoner. Det er veldig strenge regler omkring dette. ← Løken gård driver ikke med dyreforsøk. De avler dyr som selges til dyreforsøk. Med andre ord: selger du en hund eller katt dit er det et dyr som vil blir brukt i avl - ikke til forsøk.
mee mee Skrevet 19. mars 2007 #11 Skrevet 19. mars 2007 har ikke løken gård blitt stoppet av dyrebeskyttelsen? tror det..
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 19. mars 2007 #12 Skrevet 19. mars 2007 Tviler sterkt på det, for da hadde vel ikke NOAH hatt underskriftskampanje mot å la dem utvide...
Smigul Skrevet 19. mars 2007 #13 Skrevet 19. mars 2007 Blir det ikke feil å angripe en virsomhet som driver innenfor lovens rammer. Angrip heller myndighetene som tillater denne type virksomhet
Frey Skrevet 19. mars 2007 #14 Skrevet 19. mars 2007 Jeg foreslår at de som vil stenge Løken gård stiller sine dyr til disposisjon til forsøk jeg. Eller synes dere det er greit at vaksiner finnes kanskje?
Gjest Eir Skrevet 19. mars 2007 #15 Skrevet 19. mars 2007 Blir det ikke feil å angripe en virsomhet som driver innenfor lovens rammer. Angrip heller myndighetene som tillater denne type virksomhet ← Juridisk sett er det vel litt tvilsomt å gi seg ut for å være privat valpekjøper eller omplasseringshjem, når man egentlig jobber for ett firma som dette?
Gjest Eir Skrevet 19. mars 2007 #16 Skrevet 19. mars 2007 Jeg foreslår at de som vil stenge Løken gård stiller sine dyr til disposisjon til forsøk jeg. Eller synes dere det er greit at vaksiner finnes kanskje? ← I dag finnes det andre alternativer til å teste ut vaksiner, medisiner osv, som også gir mer pålitelige resultater. Dyreforsøk er vitenskapelig sett en utdatert metode, men brukes fortsatt pga økonomi og gammel vane.
Frey Skrevet 19. mars 2007 #17 Skrevet 19. mars 2007 Hva er andre alternativer til å teste ut hundevaksiner da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå