Myran Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 Kunne tenke meg å strikke helt enkle ting som babyteppe, skjerf mm., men har dessverre helt glemt alt om strikking. Har vel ikke strikket siden ungdomskolen. Er det noen som vet om det finnes noen sider på nett eller bøker som beskriver fremgangsmåten fra A-Å med strikking?
Gjest Ballerina Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 (endret) Her er et strikkekurs fra SandnesGarn! Tror kanskje det skulle være lett forståelig Hvis du f.eks. vil strikke babyteppe, går det jo an å strikke et i rettstrikk. Kjøpt babyull, finull eller ullteppegarn, en rundpinne på 60 eller 80 cm. (tykkelse kanskje nr. 5 eller 6. - 6 for finull og ullteppegarn og 5 for babyull). Så legger du opp tre masker, og øker en maske hver omgang til det ser stort nok ut (tror jeg hadde i overkant av 250 masker) og da gjør du motsatt, da feller du en maske i begynnelsen av hver omgang! Det blir kjempefint! (husk å alltid strikke en maske før du øker/feller). Bare spør hvis det er noe!!! Andre strikkekurs på nett: Norsk nettskole Endret 15. mars 2007 av Ballerina
Malama Skrevet 15. mars 2007 #3 Skrevet 15. mars 2007 Eller så er det strikkekurs hos garnstudio også http://www.garnstudio.com/lang/no/skole/strikk_index.php Og masse gratis oppskrifter.
Myran Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. mars 2007 Takker så mye for svar med linker fra dere 2. Skal se om jeg skjønner meg på dette da.
MellonCollie Skrevet 16. mars 2007 #5 Skrevet 16. mars 2007 Jeg legger denne inn på mine innlegg, så skal jeg se om ikke jeg også benytter meg av dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå