Gå til innhold

"Middagsmatpakke"

Merenwen

Anbefalte innlegg

Noen dager er jeg på skolen fra 08-16 og drar rett på jobb rett etter dette. Jobber til halv 10 og trenger selvfølgelig ett eller annet å spise. Noen som har forslag på noe godt jeg kan ta med meg(som ikke er alt for usunt)? Bør mette litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du mulighet til å varme opp noe? I så fall kan du jo lage litt større middager i blant, og ta med rester (da passer egentlig alt) og varme opp i løpet av dagen.

Ellers er det jo lettvint å ta med seg empanadas og calzone. Du kan bruke grovt mel og fyllet kan gjøres sunt. Salater er også gode å ta med seg, om du har noen gode bokser. Dressingen ville jeg ha oppbevart separat.Med noen grove rundstykker til (gjerne med oliven eller andre godbiter i).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldali

Kanskje du kan ha med deg et stort smørbrød med fiskekaker eller noe i den duren? Også kan du ha en salat ved siden av?

Ellers kan en stor og god salat være et middagsmåltid i seg selv, gjerne en kylligsalat eller rekesalat. Ta med noe godt brød til, så har du en fin middag!

Hvis du har muigheten til å varme maten, kan du ha med deg meste av middager som går i matboksen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kan spises kaldt, hvis du ikke har muligheter for å varme opp. F.eks.

Pastasalat eller nudelsalat

Kikertsalat evt. bønner

Pai med grønn salat i egen boks

Kyllinglår eller marinert kyllingfilet i biter m/pasta-, nudel- eller kikertsalat

Kjøttboller m/salat

Hvis du har muligheter for å varme opp er jo mulighetene mye større. Gryter, supper, pastaretter samt alt det andre jeg nevnte i varm tilstand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...