Kitsune Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 Jeg husker tegneserien Shagma, med de som reiste til Arkadia, jorden indre. Der var Bic og Bac, og de sang en artig fransk sang.. Er det andre som husker serien??? Kan man få tak i den på dvd f. eks?
Wildy Skrevet 14. mars 2007 #2 Skrevet 14. mars 2007 Jeg husker den! Den var jo kjempeartig! Og det var en eller annen sang der som jeg likte godt. Hmm... noen andre som vet?
Majka Skrevet 14. mars 2007 #3 Skrevet 14. mars 2007 Jeg husker den også Har et minne om at de falt og falt, solnedgang eller soloppgang fra et fjell, og skip i en hule....hmmm...
Badlands Skrevet 14. mars 2007 #4 Skrevet 14. mars 2007 (endret) Det er mange som hugsar denne serien, og han dukkar opp som tema her på forumet ganske ofte! Det går an å få tak i dvd-en i Frankrike (på nettet òg, dvd-boksen plar vere på ebay og amazon, og nokre mindre nettstadar), veit ikkje om det er teksta versjon eller ikkje. Har vurdert å få tak i den for å friske opp fransken sjølv.... Det er uansett på høg tid at nrk viser serien igjen!! Endret 14. mars 2007 av Badlands
Gjest Marillia Skrevet 15. mars 2007 #5 Skrevet 15. mars 2007 (endret) Shagma fant jeg *kremt* på nettet, men jeg tror ikke dette nettstedet eksisterer lenger. Endret 15. mars 2007 av Marillia
Gjest -eline- Skrevet 15. mars 2007 #6 Skrevet 15. mars 2007 Det går an å få tak i dvd-en i Frankrike (på nettet òg, dvd-boksen plar vere på ebay og amazon, og nokre mindre nettstadar), veit ikkje om det er teksta versjon eller ikkje. Har vurdert å få tak i den for å friske opp fransken sjølv.... ← Her er en webside, rimelig er den og: sesong 1 og sesong 2. Eneste minuset er at disse ikke er tekstet i hele tatt, husker jeg satt og lusket rundt på franske fansider og ventet på DVD-lanseringen for mange år siden, gjett at jeg var råskuffa over at den ikke kom med noe teksting... En ting er å lese fransk, da kan jeg alltid få med meg noe, men å bare høre det?! Vurderer dog å kjøpe den likevel... Det var jo barnetv-serien framfor alle!
Meaty Skrevet 15. mars 2007 #7 Skrevet 15. mars 2007 Jeg husker best de dumme piratene og sangen deres, den synes jeg var morsom. Det er jo forresten en bruker her som har lånt navn (og bilde) av den ene piraten
Bjørk Skrevet 15. mars 2007 #8 Skrevet 15. mars 2007 Se her: http://www.youtube.com/watch?v=5K9sWNztPCg Morsomt? Jeg elska den serien som liten.
Yme Skrevet 15. mars 2007 #9 Skrevet 15. mars 2007 Jeg har leite overalt, å jeg finner ikkeno på internett! Den eneste måten man kan få tak i den serien her, er å kjøpe den på fransk dvd, uten tekst. Den amerikanske versjonen fins ikke mer, virker det som... Jeg så noen rykter om at det skulle komme ut en film i år, men jeg tviler. Jeg savner den serien... Det er ikke så lengesia jeg lagda en tråd om det, å det viste seg at det var en som hadde noen episoder på video. Jeg blir nødt til å drepe denne personen, så jeg får arve de kasettene. Jeg var så glad i den serien, å nå savner jeg den så fælt at jeg måtte lære meg hele introlåta på gitar Nå skal jeg se på Farscape, så sjall og beis!
Gjest Marillia Skrevet 16. mars 2007 #10 Skrevet 16. mars 2007 Jeg finner dessverre dessverre ikke linken igjen , tror den må ha blitt kidnappet av pirater
Tinúviel Skrevet 16. mars 2007 #11 Skrevet 16. mars 2007 Det kan jo være at Arkana her på forumet vet om noe... Regner med at hun også er fan. Det er jeg og! Hvis noen får snusen i at NRK skal sende den om igjen håper jeg noen skriver det med stooooore bokstaver så jeg også får det med meg.
Meaty Skrevet 16. mars 2007 #12 Skrevet 16. mars 2007 Det kan jo være at Arkana her på forumet vet om noe... Regner med at hun også er fan. Det er jeg og! Hvis noen får snusen i at NRK skal sende den om igjen håper jeg noen skriver det med stooooore bokstaver så jeg også får det med meg. ← Oj, jeg tenkte på Maxagaze, hadde glemt Arkana!
Bamse Brakar Skrevet 17. mars 2007 #13 Skrevet 17. mars 2007 Jeg husker best de dumme piratene og sangen deres, den synes jeg var morsom. Det er jo forresten en bruker her som har lånt navn (og bilde) av den ene piraten ← Bare for å gi deg sangen på hjernen igjen: Le Danse des Pirates.
Yme Skrevet 17. mars 2007 #14 Skrevet 17. mars 2007 Det kan jo være at Arkana her på forumet vet om noe... Regner med at hun også er fan. Det er jeg og! Hvis noen får snusen i at NRK skal sende den om igjen håper jeg noen skriver det med stooooore bokstaver så jeg også får det med meg. ← Har NRK sendt den serien?? Da burde de jo ha den i arkivene sine et sted... Jeg skal sende dem en e-mail!!
Bamse Brakar Skrevet 17. mars 2007 #15 Skrevet 17. mars 2007 Har NRK sendt den serien?? Da burde de jo ha den i arkivene sine et sted... Jeg skal sende dem en e-mail!! ← Jaaaa, men de har vel ikke mulighet til å bare sende den sånn uten videre da...? Regner jo med at det er rettigheter og sånt som må være i orden først. Men det funker jo. Etter massiv pågang fra folk, ble jo Grimm & Gru sendt på nytt julen 2005.
Gjest mela Skrevet 17. mars 2007 #16 Skrevet 17. mars 2007 Jeg savner den serien... Det er ikke så lengesia jeg lagda en tråd om det, å det viste seg at det var en som hadde noen episoder på video. Jeg blir nødt til å drepe denne personen, så jeg får arve de kasettene. ← Den kassetten skal aldri forlate familien min! Jeg mailet NRK for ikke så lenge siden og spurte om de hadde noen planer om å sende den igjen men det hadde de ikke.
Gjest mela Skrevet 17. mars 2007 #17 Skrevet 17. mars 2007 Kan jo prøve å signere denne. http://www.petitiononline.com/Shagma/
Saeria Skrevet 18. mars 2007 #18 Skrevet 18. mars 2007 (endret) Husker! Edit: Har nå også signert! Endret 18. mars 2007 av Saeria
Kitsune Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #19 Skrevet 19. mars 2007 Signert! Føler meg litt teit, men vil gjerne ha introen som ringetone, hehe..
Gjest Maxagaze Skrevet 19. mars 2007 #20 Skrevet 19. mars 2007 (endret) Jeg har leite overalt, å jeg finner ikkeno på internett! Den eneste måten man kan få tak i den serien her, er å kjøpe den på fransk dvd, uten tekst. Den amerikanske versjonen fins ikke mer, virker det som... Jeg så noen rykter om at det skulle komme ut en film i år, men jeg tviler. Fryser på ryggen hver gang du nevner den engelske utgaven, men ok, hadde den hatt fransk lydspor, så hadde jeg vurdert den, ja.. Hadde amerikanerne gitt den ut hadde den nok hatt 5.1 lydspor, masse bonusmateriale, ikke tidligere viste episoder, kommentatorspor fra regissør, art director, klipper, og mannen som vasket gulvet i klipperommet.. Amerikanerne kan det der med å lage en skikkelig utgivelse ! Dog hadde de vel sladdet puppene til Arkana.. Jeg savner den serien... Det er ikke så lengesia jeg lagda en tråd om det, å det viste seg at det var en som hadde noen episoder på video. Jeg blir nødt til å drepe denne personen, så jeg får arve de kasettene. [....] Endret 20. mars 2007 av Nigo-san
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå