Gå til innhold

Enkel og god måte å vaske et vaffeljern på

Anbefalte innlegg

Gjest Tweek
Skrevet

Jeg holder på å lage vaffler nå og hver gang jeg rengjør så tror jeg at det blir reint, men oppdaget alltid neste gang på første vaffla at det ikke ble det.

Jeg bruker bare rein fille med vann, men har dere andre metoder som funker bedre og som gjør reint over alt? det er jo ganske krokete og fett og slikt gjemmer seg jo overalt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen andre tips enn å rengjøre mens jernet ennå er litt varmt (før fettet stivner), det er mye lettere å få bort alt mens det er flytende. Jeg tørker først over med kjøkkenpapir og går så over med en klut oppvridd i zalovann.

Gjest Tweek
Skrevet

Hmm, ok. Nå har vaffeljernet sttt der i 9 timer siden jeg laget meg et par før jeg dro på jobb. Jeg griser ikke noe særlig så det er ikke at røra renner ut osv. Men likevel blir det ekkelt nedi steder ikke en q-tips kommer ned engang. Men skal prøve tipset ditt etterpå ;)

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Du har helt rett i at et vaffeljern ikke er det enkleste å rengjøre. Jeg kaster alltid første plata som jeg steker. Særlig hvis jernet har stått ei stund uten å bli brukt. Kanskje ikke den beste rengjøringsmetoden, men ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...