treningsjenta Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 min lille babypusekatt ble skadet igår:( jeg føler jeg er helt ødlagt i dag, det var rett og slett grusomt! han var litt ivrig å lekte i går kveld også har vi en slik stol som står i hjørnet md vegg på den ene siden og vinduer åp den andre. her henger gardiner, og det var nok de som var målet, men han klarte det ikke. han tok sats og løp (uten at vi helt forstod hva som skjedde) og hoppet over og bommet på gardinen, traff veggen og segla ned i gulvet og der ble han liggende bomstille vi trodde først han lekte, men han rørte ikke på seg og ble liggende stille. vi fikk tatt han opp, ringt akuttvakta (siden dette var sent på kvelden) hun ba oss sjekke pupiller de var helt rolige og uten blod. hun ba oss klype han i bena og se om han reagert epå smerte, og det gjorde han. hun mente at dette var gode tegn...men at katten hadde fått hjernerystelse og måtte ligge rolig i et mørkt rom. han orket ikke gjøre noe, rørte ikke påseg, skalv og myste med øynene..tydligvis helt borte. vi har ligget i hele natt og våket over han, han har ligget mellom oss i senga og hele tiden forsøkt å ligge tettest mulig til oss, så han ville ikke være alene. trodde først at katter ville være alene når de hadde vondt, men ikke denne lille pusen. han ville ha mamman sin.. nydlig er han. først i 3 tiden i natt begynte han å male (vi l¨å nemli å strøk han hele natten) men da begynte han å reagere. så i 7 reiste han seg og og viste tegn til at han ville ut å gå. vi løftet han bort til matskålen og han både spiste og drakk. i 11 tiden i dag gikk jeg ut for å ringe veterinær og høre, i det jeg satt i stua kom han løpende, hadde hoppet ut av sengen og kom løpende bort for kos, da spiste han , drakk og gikk på do. dessuten reagerer han på lek og jakt. han er fortsatt veldig sliten og trøtt. ligger på fanget og bare sover. men han er mer lik seg selv nå veterinæren mente at det ville ordne seg og at han bare trengte ro men det var så fælt:( vondt å se pusen sånn noen med samme erfaring? måtte bare lufte følelsene litt _
Gjest gjesta Skrevet 14. mars 2007 #2 Skrevet 14. mars 2007 Stakkar pusen. Men det høres jo ut som det går bra med han, de fleste dyr tåler en trøkk uten å få varig skade av det.
Arkana Skrevet 14. mars 2007 #3 Skrevet 14. mars 2007 Stakkars liten, det er helt fælt når småpusene ikke har det bra. Godt at han ble bedre da, de tåler nok litt heldigvis.
Gjest DyneTryne Skrevet 14. mars 2007 #4 Skrevet 14. mars 2007 Stakkar lille! Så bra det gikk greit iallfall. Husker selv da min lille pus var 2 år og jeg skulle lukke verandadøra, så henne ikke og klemte hodet hennes Dette var snakk om en stor tung skyvedør en må bruke kraft på. Har ennå dårlig samvittiget, og nå er hun 11. Det er så fælt å se beibi sin få vondt ;(
Gjest care Skrevet 14. mars 2007 #5 Skrevet 14. mars 2007 Så fint at det gikk greit med han til slutt da. Min katt søkte også meg da den hadde smerte etter en kastrering. Hadde alltid hørt det motsatte. Synes det er fint å vite at de søker mot oss mennesker.
treningsjenta Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. mars 2007 synes han sover ganske mye, er ikke helt seg selv enda, så snakket med veterinæren og hun anbefalte å ta en tur dit. så vi får se om vi ikke gjør det. for katten sin del og for vår trygghetsdel.. greit å vite helt sikkert at alt er bra. er litt fælt på å innble meg ting. veldig redd for min lille beibi ja
Gjest Vilja :-) Skrevet 14. mars 2007 #7 Skrevet 14. mars 2007 Håper den lille pusen blir 100% seg selv igjen. Det er skremmende når dyrene skader seg og havner i ulykker. Har opplevd litt av hvert av bekymringer for katter jeg og familien min har hatt opp igjennom årene. Man føler seg rimelig maktesløs. Når dyrene har det vondt så blir de apatiske og sover mesteparten av tiden. Må bare si at idag ble katten til min familie avlivet pga. kreft. Hun ble 14 år gammel. Jeg kommer alltid til å savne henne
treningsjenta Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 14. mars 2007 uff vilja... en ordentlig god til deg.. alltid så fælt når sånt skjer. men prøv å tenk på alle de gode årene den har hatt, hvor mye den har opplevd og hvor godt den har hatt det.. det hjelper nok ikke så mye nå, men... uff... er så vond følelse og unner ingen den... ja vi har vært en tur hos veterinæren med den nå, hun mente at det var vare en hjernerystelse, og at om 2 3 dager ville den være kvikk og rask igjen. trengte bare ro og ekstra mye søvn. er så godt å få det bekreftet fra noen med peiling da roer man seg litt ned.. men dakar lille pusen miiin . er glad for at katter har 9 liv
Pusemamma Skrevet 15. mars 2007 #9 Skrevet 15. mars 2007 God bedring til pus og håper mammen og har det bra
Gjest beekeeper Skrevet 15. mars 2007 #10 Skrevet 15. mars 2007 Uff! Hadde det vært min babypus, så har jeg ikke visst hva jeg skulle ha gjort!! Håper det går bra med dere!
treningsjenta Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 15. mars 2007 tusen takk alle sammen. idag har vi latt pus være litt hjemme alene, nettopp av den grunn at vi er trygge på at alt er bra og inget kan skje. dessuten får han mer hvile og ro når han er alene, for da sover han bare. når vi er til stede skal han leke og helst fotfølge. han er veldig så mye bedre ja! uten tvil! i går kveld når vi la oss, skulle han ikke sove nei. da skulle han leke fotball i gangen så det holdt. så ja han er bedre. men skal ikke klage nei!!!! langt der i fra! men snålt er det da, lille pus har kul i panna, en skikkelig rød en sådan.. ser noe så dumt ut.. men uff dakar... men vi er så glade for at alt er bra med den nå. gudskjelov! for det var en ordentlig vond følelse:( eneste er at pus eier ikke balanse! ikke i det hele tatt! han er jo bare kattungen enda, men noe balanseevne burdte han jo ha i grunn, men neida ! han kan spasere på benken og plutselig tråkke feil og falle ned. videre ser man at han tar sats men han bommer. spesielt er det ved badekaret, han elsker å sitte oppi badekaret, d hopper han fra hylla vi har ved siden av, men bommer hver gang åp kanten, og lander enten oppi eller på gulvet med en brak - men gudskjelov er det ikke langt ned her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå