Gå til innhold

Hjelp! Drakt som krøller seg med en gang...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en drakt / dress med blazer og bukse. Den er laget i 80% bomull og 20 % polyester. Den satt som en skudd, og jeg var egentlig kjempefornøyd!

Det viste seg imidlertid i går da jeg prøvde den hjemme at den blir krøllete med EN gang! Jeg satt meg ned i fem sekunder med buksen, og da jeg reiste meg opp var den full av "sitterynker" bakpå knærne. Også ved albuene på jakken blir det krøllete, men det er ikke så farlig egentlig.

Da lurer jeg på; blir alle dresser / drakter sånn eller er det på grunn av dette materialet? Gjør det egentlig noe at det blir sånn? Jeg er jo perfeksjonist når det gjelder slik påkledning, men jeg innser jo at noe rynker må det bli uansett :sjenert:

Håper noen kan komme med litt erfaringer og råd, for jeg må eventuelt bytte den i ettermiddag. Den satt altså SÅ utrolig fint på, men er redd for at buksen skal bli kjemperynkete etter bare en dag :( Den fikk jo faktisk rynker etter at jeg satt meg ned på huk i noen sekunder for å fikse skoene!

Sukk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta den med til butikken å få tilbake pengene. Og ikke kjøp noe med polyester i.

Skrevet

Enig. Ingen vits i å ha klær som ikke er pene på, selv om de ser aldri så fine ut i butikken.

Skrevet

Uff.... Så kjedelig når man finner noe som passer perfekt! Den er nemlig aldeles fantastisk stilig, men blir rynkete fort... Så det er ikke vanlig at dressbukser blir det? Jeg har ingen fra før av, så jeg aner ikke hvordan de ser ut etter en dags bruk.

Skrevet

Min personlig erfaring er at de klærne jeg har som fort blir krøllete av vanlig bruk, rett og slett ikke blir brukt uansett hvor fine de er.... Jeg ville nok levert den tilbake, så fremt det ikke finnes et eller annet superstrykertips som gjør at klær ikke krøller seg så fort?

Gjest Deception
Skrevet

Jeg har en god del dressbukser, men ingen i polyester, og har aldri opplevd at de har krøllet. Så det er IKKE normalt. Polyester er uansett et stoff å styre veldig langt unna.

Skrevet
Jeg har en god del dressbukser, men ingen i polyester, og har aldri opplevd at de har krøllet. Så det er IKKE normalt. Polyester er uansett et stoff å styre veldig langt unna.

Signerer.

Har flere drakter med dressbukser og skjørt og de skal ikke oppføre seg slik.

Skrevet

Tusen takk for svar, dere! Da får jeg bare luske tilbake til butikken og bytte klærne i dag... :grine:

Kan jeg spørre hvor dere kjøper deres drakter, Deception og Antoinette? Dette var på Bennetton, og jeg har lite peiling på hvor jeg skal gå for å finne stilige dressbukser / blazere (som ikke koster det hvite ute av øyet :ler: ).

Gjest Deception
Skrevet (endret)

Jeg synes Mexx har fine dressbukser. Prisklassen er vel fra ca. 600 kroner og oppover, men til gjengjeld varer de en stund. InWear og Filippa K har også OK dressbukser.

Nå må jeg tilstå at jeg er ganske tynn og ikke så høy (167 cm), og det er også med på å avgjøre valget selvsagt.

Endret av Deception
Skrevet
Jeg synes Mexx har fine dressbukser. Prisklassen er vel fra ca. 600 kroner og oppover, men til gjengjeld varer de en stund. InWear og Filippa K har også OK dressbukser.

Nå må jeg tilstå at jeg er ganske tynn og ikke så høy (167 cm), og det er også med på å avgjøre valget selvsagt.

Jeg er også veldig fornøyd med draktene mine fra Mexx, og jeg er 179 høy og ikke så veldig tynn... ;) Et av få merker som har dressbukser som faktisk er lange nok til meg her i landet.

Skrevet

Da blir det helt klart en tur innom Mexx i begynnelsen av neste uke. Nå har jeg byttet dressen også, selv om det ikke var helt enkelt å gi den fra seg :ler:

Gjest Deception
Skrevet
Et av få merker som har dressbukser som faktisk er lange nok til meg her i landet.

Sikkert derfor jeg må legge opp buksene ca. en halvmeter, også. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...