Adonia Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 jeg har hatt vondt i halsen en stund, men litt varierende hvor vondt det har vært. har hostet endel slim. men i dag så jeg også at det var noe belegg på den ene mandelen som ikke gikk bort. den samme mandelen er hoven, ikke den andre. er jo litt vondt å spise, og hver gang jeg svelger, men jeg føler meg ellers i fin form. akkurat vært å trent uten at det var noe problem gidder ikke fly til legen for ingenting, men er dette noe jeg burde sjekke ut? kanskje noen som vet hva det kan være??
Gjest Silmarill Skrevet 14. mars 2007 #2 Skrevet 14. mars 2007 (endret) Tja, det høres jo ut som du har hovne mandler (iom. at den ene er hoven) Dersom det faktisk er dette, kan hovne mandler bli veldig ubehagelig mht. svelging, prating o.l. Har du hovne lymfeknuter på halsen i tillegg? Det kan også være vanlig halsbetennelse, eller halsbetennelse med streptokokker (ettersom du nevner det belegget) I tilfellene hovne mandler og streptokokker blir du ganske syk i tilegg da. Du burde oppsøke lege dersom almenntilstanden din blir skikkelig dårlig, slik at legen evt. kan gi deg antibiotika og eks. utelukke kyssesyken. Vondt i halsen er vondt God Bedring Endret 14. mars 2007 av Silmarill
Adonia Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. mars 2007 Tja, det høres jo ut som du har hovne mandler (iom. at den ene er hoven) Dersom det faktisk er dette, kan hovne mandler bli veldig ubehagelig mht. svelging, prating o.l. Har du hovne lymfeknuter på halsen i tillegg? Det kan også være vanlig halsbetennelse, eller halsbetennelse med streptokokker (ettersom du nevner det belegget) I tilfellene hovne mandler og streptokokker blir du ganske syk i tilegg da. Du burde oppsøke lege dersom almenntilstanden din blir skikkelig dårlig, slik at legen evt. kan gi deg antibiotika og eks. utelukke kyssesyken. Vondt i halsen er vondt God Bedring ← takk for fint svar! det føles som jeg har en liten kul på den ene siden av halsen (samme side som hoven mandel). men lymfeknuter de vet jeg egentlig ikke helt hvor sitter! kan det være denne klumpen? jeg har aldri hatt halsbetennelse før (i hvertfall ikke som jeg kan huske), så jeg ikke helt hvor vondt det pleier å gjøre. mamma sa det var VELDIG vondt, og at man fikk problemer med å spise.. jeg får vel bare vente og håpe på at halsen blir bedre. er jo temmelig ubehagelig selvom formen er fin ellers..
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 6. mai 2007 #4 Skrevet 6. mai 2007 Hei! Ser dette er for en stund siden, men jeg har de samme symtomene som deg. Hva gjorde du for å bli frisk igjen?? Halsen min gå meg på nervene! Håper du kan svare! maria
Adonia Skrevet 7. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. mai 2007 hei.. jeg dro ikke til legen, så det gikk over av seg selv for meg. hadde veldig vondt nesten en uke, så ble det gradvis bedre. så var i hvertfall ikke noe så alvorlig som kyssesyken for min del.. god bedring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå