Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften sier det meste...

Vi har trådløst nettverk i heimen... lurer på om det er mulig å koble skrivere på dette og hvordan?

Videoannonse
Annonse
Gjest Maxagaze
Skrevet

Du kan enten sette opp en maskin som printerserver, eller kjøpe en spesiell boks bare for dette formålet, f.eks en av disse. Fordelen med sistnevnte er at du ikke trenger å ha noen maskin durende på døgnet rundt. Fordelen med førstnevnte er at du kanskje allerede har delene (en stasjonær maskin) ?

Skrevet

Noen trådløse rutere/aksesspunkter har egen utgang for skriver og kan settes opp som printserver uten at du trenger en ekstra boks. Men om du har en slik, vet jeg jo ikke.

Skrevet
Noen trådløse rutere/aksesspunkter har egen utgang for skriver og kan settes opp som printserver uten at du trenger en ekstra boks. Men om du har en slik, vet jeg jo ikke.

Har en D-Link DWL-922...

Skrevet
Har en D-Link DWL-922...

Ut fra spesifikasjonene på D-Links websider, ser det ikke ut til at du kan koble skriveren direkte til denne. Dermed må du nok gå for et av forslagene til Maxagaze.

Dersom dere skal bruke skriveren en del, vil jeg anbefale boks-løsningen. Men hvis dere bare bruker den en gang i blant, er det kanskje greit å koble skriveren til en av maskinene på nettverket. Litt mer tungvint, ettersom denne maskinen må startes før skriveren kan brukes, men dere sparer jo noen kroner på det. Dersom dere har en stasjonær maskin som alltid er på, er dette en like god løsning som boksen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...