Gjest Bodillen Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 Vi reiser på en ukes ferietur i mai. Valpen vår vil da være 8 måneder. Er det tilrådelig å ha henne på hundepensjonat den uka, sammen med den eldre hunden vår? Den eldste hunden vår har vært der to ganger, så jeg har et godt inntrykk av stedet. Jeg vet at de to vil få være sammen hele tiden. De er vant til å være alene hjemme sammen noen timer 2-3 ganger i uka når jeg er på jobb. Det er friske, glade og trygge hunder. Jeg kvier meg litt for å spørre familie om hundepass til to i en hel uke...
Solami Skrevet 14. mars 2007 #2 Skrevet 14. mars 2007 Hva med å ha den eldste på pensjonat og prøve å spørre venner og familie om de kan passe den lille???? Ellers ville jeg ha kontaktet fagfolk for råd. 8 mnd er jo ikke mye, men det er masse å gjøre med de på den tiden. Nå har jeg vært så heldig at jeg har gode venner og kollegaer som har sett seg råd til å ha min hund når jeg har vært på ferie. Og det er en stor Berner Sennen. Du vet aldri, kanskje er det noen som vurderer å anskaffe seg hund selv men som er i tvil og da kan de jo få en prøveuke. Det er jo en mulighet. Ellers bør jo pensjonatet kunne svare deg på dette også, det kan jo være at de har noen retningslinjer som de forholder seg til. Det var mine råd til deg, noe rotete lagt frem kanskje, men håper at du skjønner hva jeg vil fram til.
Gjest Bodillen Skrevet 14. mars 2007 #3 Skrevet 14. mars 2007 Hva med å ha den eldste på pensjonat og prøve å spørre venner og familie om de kan passe den lille???? Ellers ville jeg ha kontaktet fagfolk for råd. 8 mnd er jo ikke mye, men det er masse å gjøre med de på den tiden. Nå har jeg vært så heldig at jeg har gode venner og kollegaer som har sett seg råd til å ha min hund når jeg har vært på ferie. Og det er en stor Berner Sennen. Du vet aldri, kanskje er det noen som vurderer å anskaffe seg hund selv men som er i tvil og da kan de jo få en prøveuke. Det er jo en mulighet. Ellers bør jo pensjonatet kunne svare deg på dette også, det kan jo være at de har noen retningslinjer som de forholder seg til. Det var mine råd til deg, noe rotete lagt frem kanskje, men håper at du skjønner hva jeg vil fram til. ← Takk for svar. Jeg har liten lyst til å skille dem. Jeg tror det vil være verre for dem å være hver for seg enn å være borte fra oss. Det blir begge eller ingen. Vi har noen i familien som ønsker seg hund og som har passet dem en helg før, men jeg synes liksom det er litt drøyt å spørre om en hel uke... Jeg kunne spurt på Canis, men der får man så hatten passer for det utroligste (på KG er det bare engler i forhold...), så jeg orker ikke. Får høre med veterinæren vår.
Solami Skrevet 15. mars 2007 #4 Skrevet 15. mars 2007 Håper at det ordner seg for dere og at dere kan nyte ferien uten å måtte bekymre seg for "barna". Det kan være noen som kan overrsake når det gjelder å passe de. Det gjorde det for meg. Og de var ikke familie. I mai bruker det jo å være fint vær også, og da kan det være noen som kan se seg råd tilå ha begge eller i værste fall bare den ene. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå