Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Silje_*
Skrevet

I går hadde jeg en av de dårligste dagene jeg kan huske på lenge. Du vet, en sånn dag då ALT går galt og føles kjipt og du angrer på at du ikke feika et snes av influensa for å bli hjemme.

I matvarebutikken kom ei stilig kledd ung kvinne bort og utbryter: "Oj, FOR en fin kåpe du har. Akkurat sånn har jeg gått å sett etter, men finner ingen plass!"

Etter en hyggelig liten prat med dette fremmede mennesket, kjenner jeg at jeg retter ryggen og går og smiler for meg selv!

Bare en sånn liten kommentar redda dagen min!

Så: hvis det var deg, så tusen takk for det!

Dere andre: har dere noen gang fått komplimenter fra ukjente?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ja jeg gikk en tur på butikken for å handle sammen med ungen min som satt i barnevognen.Plutselig kommer en mann bort til meg og sier.Herregud jeg må bare få si dette,men gud så pen du er!Jeg trodde jo selvfølgelig at jeg hørte feil så jeg sa.Hæh???Han gjentok det og jeg bare stotret frem: tusen takk!

Om jeg forteller det til andre så sier de bare at det er fordi at han ville ha sex med meg!Men hvorfor det da?Han gikk jo bare videre etterpå!Jeg tok iallefall med meg komplimentet og dagen min ble mye bedre ;)

Skrevet

Jeg og kjæresten min satt på trikken. Plutselig sier en eldre dame som sitter rett overfor oss: "Det er så godt å se kjærligheten som lyser av dere!" Vi ble litt satt ut, men det var veldig hyggelig. :)

Skrevet

Jeg ble en gang stoppet på gata av ei jente som akkurat hadde passert meg, men snudd og løpt tilbake for å si "Jeg må bare si at det lukter utrolig godt av deg! Hva slags parfyme bruker du?". Sånne kommentarer er veldig hyggelige å få!! :)

Skrevet

Joda, slike kommentarer er jo hyggelige, men jeg blir ikke overvettes begeistra over å høre fra en vilt fremmed, sjuskete mannsperson midt på lyse dagen: "Du er bare råpen,altså".

Som det mistenksomme kvinnemennesket jeg er, :sarkasme::ler: så holdt jeg et ekstra godt øye med veska mi i samme slengen.

Det er mye triveligere å få positive kommentarer fra medsøstre ang klær,vesker eller sko.......da føles det iallefall ekte!

Gjest Mayamor
Skrevet

Noen mener jo tom at vi pynter oss ikke for guttene, men for våre medsøstre. Så når vi da mottar komplimenter fra dem - gleder det oss mer enn om samme kom fra en mann? :sjenert:

Jeg har flere ganger fått gode kommentarer fra fremmede. Slikt varmer inn i hjerteroten. Jeg har selv også gitt positive kommentarer til fremmede når det har vært noe jeg har likt. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Joda, slike kommentarer er jo hyggelige, men jeg blir ikke overvettes begeistra over å høre fra en vilt fremmed, sjuskete mannsperson midt på lyse dagen: "Du er bare råpen,altså".

Som det mistenksomme kvinnemennesket jeg er, :sarkasme:  :ler: så holdt jeg et ekstra godt øye med veska mi i samme slengen.

Det er mye triveligere å få positive kommentarer fra medsøstre ang klær,vesker eller sko.......da føles det iallefall ekte!

Jeg ble iallefall glad da jeg fikk komplimentet fra en fremmed mann.Og han var ikke noe sjuskete i det hele tatt.

Skrevet
Jeg ble iallefall glad da jeg fikk komplimentet fra en fremmed mann.Og han var ikke noe sjuskete i det hele tatt.

Uff, dette var ikke til deg, gjest. Overhode ikke.-Beklager at jeg formulerte meg så klossete.

(Det var noe som skjedde meg i forrige uke. En mann kom bort til meg på en bensinstasjon.)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at det er bedre å få komplimenter for noe så overfladisk som klær, sko eller veske. Det må da være bedre å få komplimenter for noe som gjelder ditt utseende eller din personlighet. Med mindre du har sydd og designet klærne selv da.

Skrevet

- Kommer vel helt an på situasjonen.

Jeg foretrekker ekte komplimenter, uansett.

Skrevet

Synes det er veldig hyggelig når noen - helt ut av det blå - gir et kompliment for utseende eller fremtoning. Et lite positivt drypp i hverdagen gjør alltid godt.

Jeg har relativt spesielle briller - og har feks. mange ganger fått kommentarer om hvor stilige de er osv. - syned et er hyggelig jeg. :)

Gjest Gjest
Skrevet

-" Kommer vel helt an på situasjonen.

Jeg foretrekker ekte komplimenter, uansett."

Hva kan vel være mer ekte enn spontane komplimenter fra fremmede som du aldri ser igjen??

Har du en dårlig dag, hjertesukka?

:smilyblomst:

Skrevet

Ja, jeg sitter her og river meg i håret fordi jeg ikke får ekte komplimenter :ler:

Skrevet
Dere andre: har dere noen gang fått komplimenter fra ukjente?

En gang, da jeg kom fra tur, ble jeg stoppa av to jenter som eeeelska t-skjorta mi!

Jeg blei flau, men mest glad! Det gjorde iallefall min dag litt lysere.

Kanskje jeg skal bli flinkere til å gi komplimenter selv! Må bare tørre først!

;)

Gjest Vampyra
Skrevet

Uventede komplimenter er uansett helt supert, men når det i tillegg kommer fra fremmede er det ekstra koselig.

Jeg prøver å bli flinkere til å fortelle venner og kjente at de ser bra ut, at genseren var fin, at håret var fint osv osv osv. Det er noe jeg har vært veldig dårlig på tidligere, men jeg jobber hardt med det! For jeg vet hvor glad jeg selv blir hvis noen gir meg et uventet kompliment.

Hvis noen forteller at jeg er fin på håret etter en frisørtime som jeg selv forteller om, betyr det ikke like mye som at noen kommenterer det uten at jeg har lagt opp til det. :)

Skrevet
Ja, jeg sitter her og river meg i håret fordi jeg ikke får ekte komplimenter  :ler:

Da øver jeg meg på deg:

Å, Hjertesukka, du har så fantastisk setningsoppbygning!

Derfor en blomst til deg :smilyblomst:

:ler:

Skrevet

Takker og bukker!

:rosasmil:

Skrevet

Uventede kommentarer fra fremmede er kjempehyggelig synes jeg. Jeg har opplevd det et par ganger og en jeg husker best var mens jeg satt på en café i England og ventet på en venn. Plutselig sier mannen som sitter ved bordet ved siden av "Du har så flotte og velstelte negler. Jeg la merke til det med en gang fordi det er altfor mange kvinner som biter negler eller ikke tar vare på dem." Synes det var koselig, spesielt siden jeg ikke gjør noe særlig med neglene mine. :)

Skrevet

Jeg husker en gang for noen år siden veldig godt. Satt på jobben, det hadde vært en lang dag, med mange telefoner. Telefonen ringte en gang til, og jeg svarte, ikke så veldig entusiastisk. Så sa mannen plutselig:

- For en herlig dialekt du har!

- Å tusen takk. Det er en blandingsdialekt.

- Den må du ikke forandre på!

Resten av dagen smilte jeg. :)

Gjest Peachbud
Skrevet

Åh, så ei jente i kjempefin, rød regnkåpe her en dag. Men jeg torte ikke fortelle henne det eller spørre hvor den var kjøpt. Tenkte det kanskje var mange som hadde gjort det. Er vanskelig å finne en fin regnkåpe, og jeg tror vi er mange som ser etter det her i Bergen. Kanskje jeg spør neste gang. :)

En tidlig sommerdag i fjor var det en ukjent ung mann som hilste på meg. Jeg hilste tilbake. Idet jeg gikk forbi sa han "Du var utrolig deilig". Jeg skal innrømme at jeg ble skikkelig glad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...