rolfkjo Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 Hurra vi har hat STOR besøk på søndag, MARYS VENNER og sjefen for MOT kom på besøk på søndag, (vi bor i nord øst thailand i en landsby langt inne i de thailandske fjell jungel) Marys Venner har sponset en masse her på skolen og MOT`s leder har vært så utrolig at han har sponset en av 6 klasses beste elev som ellers ville havne utenfor på grunn av at familien er meget fattig. Vi kjøpte leker for noen av pengene og ungene viste ikke hva det var så vi måtte hjelpe de (les mer om dette på www.marysvenner.no) Det kom 20 norske kvinner og menn på besøk, ungene var i ekstase over alle de snille tantene og onklene. vi festet hele dagen sammen og barna falt så totalt for alle sammen, jenta som ble sponset til hun er ferdig med sin utdannelse er så lykkelig. En liten gutt i første klasse kom til oss morgenen etter og spurte om vi kunne gi tantene og onklene noen frukter som hann hadde samlet (det er hannes yndlings frukt). 5 jenter og en gutt kom opp på "mitt kontor" og knelte forran meg og foldet hendene og spurte om de også kunne få gå på ungdomskolen og utdanne seg, det var ikke lett å sitte forran de, og når klumpen i halsen var svelget lovet jeg de å spørre Marys Venner om det var midler også for de eller om det er noen normenn som vil sponse de. Det er ikke så lett å få sponsorer til "eldre" barn for de fleste vil sponse små søte unger. Vi legger opp til at ungene lærer seg engelsk for at de kan komunisere med de som sponser, for å gjøre det mer personlig. skulle det være noen av dere som vil vite mer kan dere ta kontakt med Marys Venner og oppgi dong tong prosjektet. Vårt norske flagg vaier sammen med det Thailandske flagget om morgenen, man blir litt mer Norsk når man er i Utlandet :-). Dette var litt god nyhet i en ellers triste nyheter i mediene og her inne... MVH Rolf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå