Gå til innhold

Festepunktet på bilsete.

Anbefalte innlegg

Skrevet

På HTS sete til jentungen ( sete med rygg ), så er det festepunktet til å tre sikkerhetselen i så kort at jeg ikke får det til.

Om jeg fester det uten ungen oppi, så blir det for stramt eller løst.

Hvis hun sitter oppi setet, så skreller jeg huden av knokene. :tristbla:

Noen tips til hvordan jeg skal gjøre det

Videoannonse
Annonse
Gjest Mayamor
Skrevet

Gå til en bilstolforhandler og få dem til å hjelpe deg. Dersom det ikke nyttet: sjekke ut om der finnes ny bilsele med lengre lengde på. For sele som en kan feste stolen i må jo en ha. :)

Skrevet

Hvilket HTS sete? Skjønte ikke helt forklaringen din...

Vær i alle fall sikker på at setet er korrekt festet, alt annet kan være regelrett livsfarlig. Du må nesten få en autorisert forhandler /montør til å se på det.

Skrevet

Jeg skjønte heller ikke helt hva du mente....

Virker som det er HTH sete med rygg til, pute m/rygg .

Husker jeg slet selv i starten med et slikt sete.

På noen kan du feste sikkerhets-selen som skal over skulderen fast i selve setetryggen, ved skulderen til barnet. Det er et feste-anheng der. Andre seter har et opplegg så selen skal skli inn i åpnngen liksom. Altså du trer ikke sele inn i noe, men presser den ned mot setet og drar det bortover og inn i holderen til selen. Det samme gjøres med selen som skal over fanget. Man drar ikke selen gjennom holderene, men det er et liten åpning i holderen. La selen skli inn der, dra det over barnets fang og la det skli inn på andre siden før selen festes i bilsete.

Jeg tror jeg måtte ta mye sele for å få dette til, og strammet selen etter at selen var festet.

Beste rådet er at du kjører til en forhandler av setet og de viser deg det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...