Gå til innhold

Begrepene sexy og opphissende

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Tormi_*
Skrevet

Folk her inne blander sammen begrepene sexy og opphissende. Det er faktisk to forskjellige ting. Når man er i sengen, så handler det om seksuelt opphissende ting, men når man har klær på så handler det om et sexy utseende som ikke nødvendigvis har noe med seksualitet å gjøre der og da.

Videoannonse
Annonse
Gjest *Frida*
Skrevet

Javel. Da lærte vi noe i dag også!

Gjest Gjest
Skrevet
Dictionary.com Unabridged (v 1.1)

sex·y

–adjective, sex·i·er, sex·i·est.

1. concerned predominantly or excessively with sex; risqué: a sexy novel.

2. sexually interesting or exciting; radiating sexuality: the sexiest professor on campus.

3. excitingly appealing; glamorous: a sexy new car.

American Heritage Dictionary

sex·y

adj.  sex·i·er, sex·i·est

1. Arousing or tending to arouse sexual desire or interest.

2. Slang Highly appealing or interesting; attractive: "The recruiting brochures are getting sexier" (Jack R. Wentworth).

Ordbok?

Skrevet

Du får sende tipset til Norsk Språkråd.

Gjest DyneTryne
Skrevet

Hoho ja jeg ser vel for meg han gir meg en på trynet midt i akten fordi jeg sier at pikken hans er sexy istedenfor opphissende du!

Noe som hadde vært gøy!

Gjest Gjest_Tormi_*
Skrevet

Dette sier ordboka om sexy:

sexy sexy a3 (utt seksi; eng.) som virker seksuelt tiltrekkende en s- pike / jentene synes han er s- / kle seg s- / en s- kjole

Som vi ser, sex er absolutt ikke relatert til seksuelle handlinger, kun til utseende/væremåte. Opphissende er derimot knyttet til seksuelle handlinger man gjør for å hisse opp en partner.

Der for blir det jo bare latterlig når noen her stiller spørsmål og ber om tips til noe sexy de kan gjøre med partneren under sex!

Gjest Gjest
Skrevet

Leste du definisjonen før du skrev innlegget??

sexy sexy a3 (utt seksi; eng.) som virker seksuelt tiltrekkende en s- pike / jentene synes han er s- / kle seg s- / en s- kjole

seksuell

adj. (mer -, mest -) kjønnslig, som angår kjønnslivet

Av de trådene jeg kan huske i farten så har folk spurt hvordan de kan gjøre seg sexy for partneren...

Gjest Gjest_Tormi_*
Skrevet

Av de trådene jeg kan huske i farten så har folk spurt hvordan de kan gjøre seg sexy for partneren...

Jada, jeg leste alt sammen, og ingenting av det endrer det faktum at sexy defineres som personlighet/utseende som virker seksuelt tiltrekkende, mens seksuelle handlinger med/for en partner har til hensikt å virke opphissende på den andre. Sexy er man i et stadie lenge før de seksuelle handlingene starter. Sexy-begrepet dekker ikke en seksuelt opphissende handling når et par har gått til sengs.

Gjest Gjest_Tormi_*
Skrevet

Jeg har da heller aldri sagt at sexy ikke dekker spørsmålene til de som spør etter hvordan man skal gjøre seg sexy for en eksisterende elle potensiell partner. Jeg har kun påtalt det latterlige i at det ofte spørres her hvordan man skal gjøre noe sexy i senga for partneren. Er man først i senga så handler det om opphisselse/kåthet. Ikke noe annet. Sexy-begrepet har da for lengst forlatt sin betydning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...