Solskinnsbolla Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 hva er tegnene for at man burde gjøre det slutt?? ...jeg mener for stabile og normale forhold- der alt er ok, men tro og tvil lever side ved side... hvilke tanker hadde fått deg til å tenke: "jeg må gjøre det slutt" og hvor vanlig er det å tro og tvile samtidig på forholdet??
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2007 #2 Skrevet 13. mars 2007 Jeg lever i et veldig stabilt og trygt forhold, som egentlig er perfekt, men allikevel har jeg mine perioder der jeg tviler. Jeg tror det er helt normalt, og kanskje litt bra og få tenke gjennom sakene ordentlig. Nå skal det samtidig sies at jeg aldri kommer til å gjøre det slutt, selv om det finnes dager med tvil! Tegn på at man bør gjøre det slutt er hvis man har flere dager med tvil enn med tro. Og liten evne til å rette på tvilen... Man må gi og ta i et forhold, og hvis man hele tiden føler at det ikke gir noe, er det kanksje på tide å gå sin vei. Hvis man ikke er villig til å ofre litt...
Solskinnsbolla Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. mars 2007 Jeg lever i et veldig stabilt og trygt forhold, som egentlig er perfekt, men allikevel har jeg mine perioder der jeg tviler. Jeg tror det er helt normalt, og kanskje litt bra og få tenke gjennom sakene ordentlig. Nå skal det samtidig sies at jeg aldri kommer til å gjøre det slutt, selv om det finnes dager med tvil! Tegn på at man bør gjøre det slutt er hvis man har flere dager med tvil enn med tro. Og liten evne til å rette på tvilen... Man må gi og ta i et forhold, og hvis man hele tiden føler at det ikke gir noe, er det kanksje på tide å gå sin vei. Hvis man ikke er villig til å ofre litt... ← det var litt godt å høre at det er normalt å tvile! jeg får inntrykk av mange at det ikke er helt ok å tvile- når man skal "være så lykkelige" det er også derfor jeg føler jeg ikke har noen å snakke med dette om. kan vel ikke akkurat snakke med sambo om dette heller! har også hørt at sikre tegn kan være mangel på nattesøvn...(at man ligger og tenker og tenker og tenker...) har ikke kommet dit, så det er jo bra! for tiden føles det som om det er 50/50 med tvil og tro... det er utrolig psykisk slitsomt- og igår knakk jeg sammen i frustrasjon! slitsomt, for man kan ikke bare tenke på seg selv. det var noen tanker bare
Aftenvandrer Skrevet 14. mars 2007 #4 Skrevet 14. mars 2007 Jeg tror ikke det er særlig sunt å leve i en slik ambivalens mellom tvil og tro, verken når det gjelder et forhold, egen adferd, religion, eller andre livspregende tilstander. Forfatteren Umberto Eco skrev: "Swinging between self terror and self assurance, after all, isn't that where illness begins?" Jeg har sett utallige eksempler på nettopp dette, en pendel-slitasje som kan gjøre en utsatt for frustrasjon, angst, depresjoner, raseri, og til slutt likegyldighet i fravær av evne til å ta en avgjørelse. Et sikkert tegn på at det er på tide å gå sin vei, kan være når man tenker tanken: "DETTE kan jeg ikke leve med i forholdet", og tanken vedvarer og situasjonen eller særpreget ikke kan endres. På en annen side har vi jo sett forhold overleve det meste. Så får man spørre seg: Skal et forhold overleves, være til glede, eller være mest for trygghet og overskuelighet?
Gjest MITO! Skrevet 14. mars 2007 #5 Skrevet 14. mars 2007 min erfaring er at når jenter/kvinner når punktet du nevner her, så er det bare et tidsspørsmål før de slår opp. ta det for det du vil. OG, det er neppe DIN feil. kanskje har kjæresten din blitt kjipere og mer forutsigbar. kanskje han har begynt å ta deg for gitt, lagt på seg, osv. eller kanskje bare forholdet har vart for lenge. 95% av alle forhold tar slutt engang
MsRP Skrevet 15. mars 2007 #6 Skrevet 15. mars 2007 Et sikkert tegn på at det er på tide å gå sin vei, kan være når man tenker tanken: "DETTE kan jeg ikke leve med i forholdet", og tanken vedvarer og situasjonen eller særpreget ikke kan endres. ← Dette syns jeg egentlig at samlet alt jeg ville ha sagt i en enkel setning!
Solskinnsbolla Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 15. mars 2007 Jeg tror ikke det er særlig sunt å leve i en slik ambivalens mellom tvil og tro, verken når det gjelder et forhold, egen adferd, religion, eller andre livspregende tilstander. Forfatteren Umberto Eco skrev: "Swinging between self terror and self assurance, after all, isn't that where illness begins?" Jeg har sett utallige eksempler på nettopp dette, en pendel-slitasje som kan gjøre en utsatt for frustrasjon, angst, depresjoner, raseri, og til slutt likegyldighet i fravær av evne til å ta en avgjørelse. Et sikkert tegn på at det er på tide å gå sin vei, kan være når man tenker tanken: "DETTE kan jeg ikke leve med i forholdet", og tanken vedvarer og situasjonen eller særpreget ikke kan endres. På en annen side har vi jo sett forhold overleve det meste. Så får man spørre seg: Skal et forhold overleves, være til glede, eller være mest for trygghet og overskuelighet? ← takk for fint svar. og takk til dere andre som også har svart... jeg ønsker at forholdet mitt skal være til glede! min usikkerhet kommer av en blanding mellom en liten romantisk og seksuell mann i perioder, og at framtiden vår er usikker, siden han er en nomadesjel og jeg er lykkelig her i Norge! jeg klarer ikke å drømme og ha forventninger, for jeg føler at det er for mange usikkerhetsmomenter i fht hvor vi skal bo- og at vi kanskje vil ting med livene våre som ikke er kombinerbare... dette sliter- hvertfall på meg! Vi er flinke til å prate sammen, men jeg kan ikke buse ut med alt dette uten å ha tenkt hva det egentlig er jeg føler og hva jeg egentlig ønsker!
Gilette Skrevet 15. mars 2007 #8 Skrevet 15. mars 2007 hva er tegnene for at man burde gjøre det slutt?? ...jeg mener for stabile og normale forhold- der alt er ok, men tro og tvil lever side ved side... hvilke tanker hadde fått deg til å tenke: "jeg må gjøre det slutt" og hvor vanlig er det å tro og tvile samtidig på forholdet?? ← Jeg kjenner det på magefølelsen når jeg har fått nok. Når forholdet ikke er til glede lengere ser jeg ingen grunn til å bli. Bortsett fra om det skulle være barn med i bildet.
Aftenvandrer Skrevet 16. mars 2007 #9 Skrevet 16. mars 2007 (endret) takk for fint svar. og takk til dere andre som også har svart... jeg ønsker at forholdet mitt skal være til glede! min usikkerhet kommer av en blanding mellom en liten romantisk og seksuell mann i perioder, og at framtiden vår er usikker, siden han er en nomadesjel og jeg er lykkelig her i Norge! jeg klarer ikke å drømme og ha forventninger, for jeg føler at det er for mange usikkerhetsmomenter i fht hvor vi skal bo- og at vi kanskje vil ting med livene våre som ikke er kombinerbare... dette sliter- hvertfall på meg! Vi er flinke til å prate sammen, men jeg kan ikke buse ut med alt dette uten å ha tenkt hva det egentlig er jeg føler og hva jeg egentlig ønsker! ← Det skjønner jeg veldig godt. Det er noe som slår meg når jeg leser dette svaret. Det virker på meg som om du svinger i din trygghet. Det vil si, du virker trygghetssøkende, særlig når du ikke finner overskuelighet i omgivelsene, (er ikke dette vanlig? er ikke dette noe alle gjør? blås i andre, vi snakker om deg nå) Derimot når du finner trygghet, kanskje heller tilfredshet, får du mer selvtillit, og ønsker mer fra partneren din, som da ikke klarer å gi deg det gjennom seksualitet og romantikk. Du ønsker kanskje å ha et fargerikt bilde innenfor gitte rammer av å ha mer lokale forhold, som å bo i Norge, ha nærhet til familie og venner, og vite hva du skal neste ferie. Han, derimot, vil utvide rammene, kanskje til og med bryte dem opp, slik at fargene kan smøres utover, og ikke se at bildet er så definert. Det tar motet fra deg, for du ser han søker ut av den rammen du håpet var fin, god nok, en bra platform for å bygge oppover, ikke utover. Disse to livsanskuelsene står klart i kontrast til hverandre. Du bør nok ta det opp før slitasjen fører deg over i noe mer negativt. Endret 16. mars 2007 av Aftenvandrer
Solskinnsbolla Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 16. mars 2007 Det skjønner jeg veldig godt. Det er noe som slår meg når jeg leser dette svaret. Det virker på meg som om du svinger i din trygghet. Det vil si, du virker trygghetssøkende, særlig når du ikke finner overskuelighet i omgivelsene, (er ikke dette vanlig? er ikke dette noe alle gjør? blås i andre, vi snakker om deg nå) Derimot når du finner trygghet, kanskje heller tilfredshet, får du mer selvtillit, og ønsker mer fra partneren din, som da ikke klarer å gi deg det gjennom seksualitet og romantikk. Du ønsker kanskje å ha et fargerikt bilde innenfor gitte rammer av å ha mer lokale forhold, som å bo i Norge, ha nærhet til familie og venner, og vite hva du skal neste ferie. Han, derimot, vil utvide rammene, kanskje til og med bryte dem opp, slik at fargene kan smøres utover, og ikke se at bildet er så definert. Det tar motet fra deg, for du ser han søker ut av den rammen du håpet var fin, god nok, en bra platform for å bygge oppover, ikke utover. Disse to livsanskuelsene står klart i kontrast til hverandre. Du bør nok ta det opp før slitasjen fører deg over i noe mer negativt. ← du er ansatt!! du er herved min psykolog!! - trygghet er et godt stikkord! det har jeg også kommet fram til selv- akkurat nå er det lite trygghet og mål med forholdet... men i løpet av de siste dagene har jeg fått klarhet i mye- blant annet gjennom svar fra deg/dere, samtaler med en eldre kvinne som har et langt ekteskap bak seg, og fra ei god venninne. har jeg sett bort ifra problemstillingene som nevnt over- og fokusert på "mannen min"- så er det helt klart at det er han jeg vil ha!! i tillegg er han for tiden kun interessert i jobb i Norge, fikk jeg vite!! så da ordner det seg... men allikevel skal/må jeg ta en prat med han! Case closed! takk for godt detektivarbeid i mitt dype følelsesliv
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2007 #11 Skrevet 16. mars 2007 takk for fint svar. og takk til dere andre som også har svart... jeg ønsker at forholdet mitt skal være til glede! min usikkerhet kommer av en blanding mellom en liten romantisk og seksuell mann i perioder, og at framtiden vår er usikker, siden han er en nomadesjel og jeg er lykkelig her i Norge! jeg klarer ikke å drømme og ha forventninger, for jeg føler at det er for mange usikkerhetsmomenter i fht hvor vi skal bo- og at vi kanskje vil ting med livene våre som ikke er kombinerbare... dette sliter- hvertfall på meg! Vi er flinke til å prate sammen, men jeg kan ikke buse ut med alt dette uten å ha tenkt hva det egentlig er jeg føler og hva jeg egentlig ønsker! ← Jeg synes du kan si til han hva du tenker, at du synes det er vanskelig å tenke på fremtiden fordi du føler at dere kanskje er for forskjellige på viktige ting. Du trenger jo ikke tvinge ham opp i et hjørne, men gi han noe å tenke på. Min erfaring er at det er mange ting man bekymrer seg for så lenge man ikke snakker om dem, mens de fleste tingene (i hvert fall i vårt forhold) endrer seg og løser seg over tid såframt begge faktisk er klar over hvordan ståa er. Men klart; det at man ønsker helt forskjellige ting i livene sine kan være et stort problem.
Solskinnsbolla Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #12 Skrevet 16. mars 2007 Jeg synes du kan si til han hva du tenker, at du synes det er vanskelig å tenke på fremtiden fordi du føler at dere kanskje er for forskjellige på viktige ting. Du trenger jo ikke tvinge ham opp i et hjørne, men gi han noe å tenke på. Min erfaring er at det er mange ting man bekymrer seg for så lenge man ikke snakker om dem, mens de fleste tingene (i hvert fall i vårt forhold) endrer seg og løser seg over tid såframt begge faktisk er klar over hvordan ståa er. Men klart; det at man ønsker helt forskjellige ting i livene sine kan være et stort problem. ← ja, det er viktig at man er klar over hva den andre tenker:-)
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2007 #13 Skrevet 17. mars 2007 Man gjør det slutt når man blir forelsket i noen annen. Før det kan man gjerne suse videre i et dårlig forhold.
Gjest Gjest 1 Skrevet 17. mars 2007 #14 Skrevet 17. mars 2007 Man gjør det slutt når man blir forelsket i noen annen. Før det kan man gjerne suse videre i et dårlig forhold. ← Det er kanskje utenkelig å være et par dager alene mellom forhold nr. 1 og 2?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå