Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest nalle-maja
Skrevet

Jeg har et par bukser som skal legges opp, men vil ha den tykke kanten som det som regel er på bukser som ikke er lagt opp. Regner med å måtte klippe av.

Fikk det gjort på denne måten en gang, kunne ikke se at den var lagt opp en gang :) Noen som kan forklare, eller har en guide på lur på internett?

Videoannonse
Annonse
Gjest nalle-maja
Skrevet

Tack så mycke :)

Men vil det funke om jeg vil legge opp 15 cm?? :sjenert:

Gjest Allinara
Skrevet (endret)

Klipp av så mye du må for å få rette lengdaLa det være igjen 2 cm med sømmonn(så du har noe å brette inn :ler: ). Brett det dobbelt(først en gang og så en gang til) og stryk brettene før du syr, da holder de seg på plass.Og bruk samme farge på tråden som er brukt på resten av buksa.Og sy sømmene slik at det ser ut som det gjorde der du klipte av. Er vel egentlig bare å herme etter åssen det var nederts på buksa fra før da.

Endret av Allinara
Skrevet
Klipp av så mye du må for å få rette lengdaLa det være igjen 2 cm med sømmonn(så du har noe å brette inn :ler: ). Brett det dobbelt(først en gang og så en gang til) og stryk brettene før du syr, da holder de seg på plass.Og bruk samme farge på tråden som er brukt på resten av buksa.Og sy sømmene slik at det ser ut som det gjorde der du klipte av. Er vel egentlig bare å herme etter åssen det var nederts på buksa fra før da.

Dette funker på helt nye mørke bukser. Men om du har kjøpt en litt lysere slitt modell, ser det helt corny ut!

Jeg prøvde "guiden" overfor på mine slitte jeans i går, og de ble helt super! Selv for en som ikke er særlig dreven med maskinen, funka det kjempebra!

Så tusen takk for flott tips!!!!!!!!!!!!

Det funker forresten uansett hvor mye du vil legge opp buksa, bare den ikke skrår innover eller utover i bena, da blir det mislykket.

Skrevet
Jeg bruker bare stiftemaskin.

Seriøst? Vanlig stiftemaskin? :sjenert:

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg bruker en pensjonert sydame som prøver å bekjempe inflasjonen på egenhånd - hun tar 20 kr for å legge opp et par bukser - og det er nydelig gjort. Ikke mer sying på meg, med andre ord. :ler:

Gjest nalle-maja
Skrevet

Etter å ha printet ut og studert, virket den nederste guiden veldig bra! Men buksen min det gjaldt hadde sleng. Måtte frem med saksen, og klippe i R&R Beckham-buksen, som jeg ikke vet om er ekte eller ikke :ler: (og ikke bryr jeg meg heller).

Jeg tråklet en gang, mamma en gang til. Etterpå sydde hun med symasking, ble veldig fint!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...