Bimbo Skrevet 25. februar 2003 #1 Skrevet 25. februar 2003 Er 20 år, i et supert forhold, bor sammen, er bestevenner, vet alt om hverandre. Vi kommuniserer, tar alltid opp bagateller før de blir problemer og har vært sammen 5-6 dager i uka i 4 år. Ønsker oss en baby sammen men er litt unge enda. Noen som har erfaring? Er det anbefalt å vente eller er det best å være ung og opplagt????
Midnattsol Skrevet 25. februar 2003 #2 Skrevet 25. februar 2003 Er da vel ung og opplagt om man venter noen år også da. Hva med utdanning og økonomi? Personlig ville jeg venta. Det vil si jeg HAR venta for jeg er over 20 år, og jeg venter enda. Sambo er 4 år eldre enn meg, og har heller ikke hastverk. Vi har et flott stabilt forhold, er bestevenner, kommuniserer godt, bor sammen osv osv, MEN..vi vil reise, vi vil ha det mer stabilt økonomisk, vi vil ha mer utdanning osv. Men hvis dere sterkt ønsker dere et barn, dere har penger og ressurser til det, så kan jo ingen stoppe dere. Lykke til uansett hva som skjer!
Gjest Zalomine Skrevet 25. februar 2003 #3 Skrevet 25. februar 2003 Du er, som sagt over, fortsatt "ung og sprek" om 3-5 år. (selv er jeg 23, og ja, ung og sprek enda, uten tvil) Jeg ville nok anbefalt at dere ble ferdig med utdannelse, reiser litt om dere vil, og får en stabil jobbog økonomi. Og ER UNGE. Rett og slett fordi det er deilig å være ung og fri... Men, dette er opp til dere, tross alt. Men husk nå på at en baby er et enormt ansvar, og det varer i 20 år, og det blir ikke LETTERE med åra.... Greit å være bare to en stund til? Det blir dere aldri igjen før 20 år (tidligst) etter at den SISTE er født. Husk på det, når du sier at du er "ferdig med alt dere vil gjøre mens dere er bare to".. Men, lykke til uansett hva dere velger. Dette er jo deres valg. Deres liv.
Gjest Lea Skrevet 25. februar 2003 #4 Skrevet 25. februar 2003 Det slår meg er at dere ble sammen når dere var 16 år..? Mange av mine venninner fant sin utkårede i den alderen (16 år). En av dem giftet seg tidlig, to av dem fikk barn som 18-åring.. Ingen av disse forholdene varte desverre. Det gikk greit ti de var litt eldre enn deg. Så var det ting de ville gjøre, ting som var spennende og skulle utforskes. Jeg sier ikke at forholdet deres ikke vil vare. Men det er så fort gjort å vokse fra hverandre. Særlig når man har et barn sammen tror jeg. Hvis økonomien i blir litt trang oppi det hele er ikke veien lang ut av forholdet. Jeg synes at dere er litt unge. Og ettersom du spør her inne, så er du vel ikke helt sikker ennå heller? Hvis du ikke er sikker: VENT! Dere har jo hele livet forran dere. Jeg ville prioritert reiser, fest, venner, etablering, utdannelse/jobb og sånt i den alderen. Da jeg var 20 var jeg i et fast forhold (2 år). Jeg følte meg moden for å ha barn og forholdet var jo sååå stabilt. Nå ser jeg jo at jeg ikke var moden nok til å ta vare på en hamster en gang og forholdet var så frynsete i kantene at jeg revnet ganske fort. Mitt råd er altså å vente.
Kosepia Skrevet 26. februar 2003 #5 Skrevet 26. februar 2003 Hei Bimbo! Nå kommer jeg sikkert til å få pepper for det jeg skal skrive, menmen. Jeg tar nå sjansen likevel Du er 20 år, dere ar vært sammen lenge. Er dere klare for å ta dere av et barn? Er du 100% sikker på at du vil ha nå? Er du klar for å gi opp mye av den sosiale fritiden du har nå (den endrer seg drastisk når det kommer barn inn i huset), har dere RÅD til å ha barn (ja, det er dyrt), er du klar til å gi opp festinga? Hvis du kan med 100% sikkerhet svare på disse spørsmålene, så mener jeg at ok, go for it Jeg ser ikke noe problem i det å få barn tidlig i 20-årene. (Er selv 21 år, har prøvd i 2 år til sommeren (blir 22 da)). Hos oss er det slik at vi har god råd, egen leilighet, han jobber fulltid, jeg er student (ja, det er mulig å ha barn som studenter, man må være litt selvdisiplinert, men det er fullt mulig), vi er ferdig med festinga (det var jeg for 2 år siden.. drittlei), har mange venner som har fått barn og som er gravide nå og det er svært mange av disse jeg er mest sosial med. OG, vi er 100% sikre på at vi vil ha barn. Bare du vet om du er klar. Bare dere vet om dere er klare. Lykke til med valget Husk at din kjære også må være med på det! -Kosepia
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2003 #6 Skrevet 26. februar 2003 Økonomisk trygghet er et must mener jeg når man planlegger å få barn. Det er snakk om å sikre barnet. Jeg har flere venninner som var 20 når de fikk barn, men i tillegg hadde dem fast jobb og god stabil økonomi. De er forøvrig ennå gifte og er meget lykkelige da. Personlig var jeg ikke klar for barn da jeg var 20 selv om jeg ønsket det. Ser det nå. Tok meg 6 år da 25+3 :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå