Gå til innhold

Å si opp i familiebedrift

T__|:)|__S

Anbefalte innlegg

Har nå et års tid jobbet i mitt fars firma.. (1 år og 5 mnd'er for æ være nøyaktig;)

1.året jobbet jeg med noe jeg syns var kjempegøy, og utfordrende. Har ikke så mye erfaring, men lærte meg det fort og var en god erstatter for den personen som egentlig hadde denne jobben.

Så kom h*n tilbake..

Og nå er jeg i en salgs stilling. Ikke trives jeg med det. Virkelig ikke. En kollega(også familiemedlem) skryter av meg, og sier jeg er så utavendt, og passer denne jobben (han er et SJELDENT eksemplar av en selger, er med på alt, og jeg tør å påsta at han er av bransjens beste selger) Han drar meg med på det ene møtet etter det andre.. og alt jeg vil er å være annet sted enn der jeg er akkurat da. Jeg sier ingenting i de møtene jeg booker selv, og enda så kan han si at jeg er utavendt og dyktig på tlf? Han er jo alltid med på møter, for jeg er ganske ny.

elelrs ringer rundt til potensielle kunder, og presenterer firmaet, og det er jo gansek greit..

På vei hjem fra et møte her forrige uke , begynte jeg forsiktig å si at jeg følte meg litt misslykket, at jeg ikke klarte arbeidsoppgavene jeg får.

Og han bare avfeier det med at jeg er så flink, og så flink jeg skal bli, og at slik følte han det også mange ganger i begynnelsen.

:sur: Ja, men JEG er ikke HAN!

Nå har jeg nettopp snakket med en kunde som har fått feillevert varer. og jeg måtte jo selvfølgelig ta samtalen. nei, jeg trives ikke med det, what so ever!!! Og kunden kan være sur og gretten så mye hun hun vil, DET plager meg ikke. jeg forstår jo henne.

Hvordan skal jeg legge dette frem? Hvordan skal jeg si det? At jeg ikke er som resten av familien? At jeg vil gå min egen vei, etter å ha fått en sååå fin mulighet og tilbud?

Føler meg sååå misslykket.... :tristbla:

En ting til jeg kom på er at jeg leaser bil.. i 3 år... blir den stående her i 3 år, eller kan man levere den tilbake? :tristbla:

Endret av T__|:)|__S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Tja, et forslag til hva du kan gjøre: Du kan, dersom du er interessert i det, si fra at du kunne tenke deg å få andre arbeidsoppgaver, og at du kommer til å si opp dersom du må fortsette som selger. Skjønner at det er vanskelig når man har fått jobben i fanget og det dessuten er en familiebedrift, men du må jo tenke på trivsel og hvilken utvikling du vil at karrieren din skal ta også.

Agående bilen vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...