Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 Når jeg beveger meg, knekker det hele tiden, i ryggen, i beina.. Hva kommer dette av? Er det noe jeg kan gjøre? Det er litt flaut når eleven mine sitter musestille og skriver en prøve og jeg går rundt for å se og hjelpe, og det knaker for hvert skritt. Hvis det har noen betydning, så er jeg 30, BMI på 19-20, spiser for det meste sunt og trener noen ganger i uka.
Henna Skrevet 13. mars 2007 #2 Skrevet 13. mars 2007 Åhh, du er en sånn jeg får helt frysninger av Knaking i ledd gjør at jeg hårene reiser seg på ryggen og jeg får helt spader. Hvorfor det er slik kan jeg nok ikke bidra med noe svar på. Men noen knaker jo mer enn andre, uten at tilsynelatende har noe med alder, fysisk form etc å gjøre. Flere jeg kjenner klarer å knekke ledd veldig lett, jeg klarer ikke. Vi er vel bare bygd forskjellig....
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2007 #3 Skrevet 13. mars 2007 Beklager, jeg mener ikke å gi deg frysninger! Jeg liker det jo ikke selv, og jeg knaker aldri fingre eller slikt med vilje. Det bare knaker automatisk når jeg bevege meg rundt.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2007 #4 Skrevet 14. mars 2007 Hva trener du? Knakingen er jo så vidt jeg klarer tenke meg relatert til ledd, og kanskje yoga og lignende vil kunne gjøre deg noe mer knirkefri?
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2007 #5 Skrevet 14. mars 2007 Jeg går på treningsstudio, men på grunn av arbeidstidene mine, rekker jeg aldri timer, så jeg trener på elipsemaskinen og tredemølla samt litt styrke.
Adonia Skrevet 14. mars 2007 #6 Skrevet 14. mars 2007 får jeg lov til å henge meg på her?? jeg knaker/knekker også, men det er bare i leddene på tærne. spesielt hvis jeg går barbeint! har vært sånn så lenge jeg kan huske..
angelou Skrevet 15. mars 2007 #7 Skrevet 15. mars 2007 Jeg knaker også - masse Både i perioder når jeg trener mye og i perioder jeg er nesten helt inaktiv
Gjest Silje Vanilje Skrevet 15. mars 2007 #8 Skrevet 15. mars 2007 Knakelydene, eller knekkelydene som jeg kaller dem, kommer av at man har ørlite grann luft i leddet. Det er helt ufarlig, og ikke noe man kan gjøre noe med. Så lenge det ikke er smertefullt får man bare være glad til. Og så må man lære seg å leve med det gitt.............
Shoegal Skrevet 16. mars 2007 #9 Skrevet 16. mars 2007 Jeg knekker i høyre hofte, føler meg som en gæmmel kæll...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå