Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått tilbud på fastrente med 10 års binding til 5,7% (80%-lån). Er dette et bra tilbud?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det letteste er å sjekke med andre banker. Hvis ingen gir lavere rente enn 5,7%, så er det et godt tilbud.

Skrevet

Det har vist seg at over tid er binding av renta ikke lønnsomt. Men dersom man har stram økonomi og må ha forutsigbarhet kan det være lurt. Men det koster!

Nå er jo renta på vei opp, men bankene vet å kalkulere slik at de skal tjene penger på lån de gir.

Hvis du vil vite om det er et godt tilbud bør du sjekke her:http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=132490

Skrevet

Jeg synes 10 år var lenge å binde...

Skrevet

I dag står det i VG at noen mener renta kommer til å bli opp mot 8 %.

Hvis det viser seg å bli rett - da har du fått et godt tilbud.

(men man må være synsk for å vite slikt)

Skrevet

Vi valgte å binde. Men vår økonomi er det greit å ha forutsigbarhet, og jeg tror ikke renta kommer til å komme så mye under dette. Jeg fant noen oversikter som er nyere enn den du viser til, Laban, og der var det får som tilbydde under 6%.

10 år er lenge, men vi har tenkt å bo lenge i nyhuset vårt :) Hvis det viser seg at vi får mulighet til å betale ned mer kan vi gjøre det selv om renta er bundet. Da får vi penger igjen hvis renta er høyere når vi betaler inn ekstra, eller så må vi betale en liten sum hvis renta er lavere. Får vi dårligere råd kan vi velge avdragsfrihet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...