Gjest Dallandra Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 Jeg har altså mistet stemmen. Først ble jeg hes, så ble stemmen helt borte. Noen som har vært borti det samme? Hvor lang tid tok det før stemmen kom tilbake igjen?
Gjest vimselot Skrevet 13. mars 2007 #2 Skrevet 13. mars 2007 Ikke så lenge, men du må la være å prate, selv om det er ganske vanskelig, og forholde deg til hvisking mens stemmen er borte... Par dagers hvile av stemmebåndene så er du kvitt problemet. ...Jeg har selv mistet stemmen og da var det vanskelig å ringe jobben og si at jeg ikke kom (jobbet på et sentralbord)... Stemmen kommer tilbake. Et godt tips er urtete med masse honning.
Gjest DyneTryne Skrevet 13. mars 2007 #3 Skrevet 13. mars 2007 Jeg var helt stum i et døgn, så var den tilbake neste dag. Rimelig grumsete da, men :-)
tuji Skrevet 13. mars 2007 #6 Skrevet 13. mars 2007 Dette er selvfølgelig individuelt. Selv har jeg vært stemmeløs i nesten en uke.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2007 #7 Skrevet 16. mars 2007 NB: Hvis man mister stemmen, skal man IKKE hviske - det er enda mer anstrengende for stemmebåndene enn prating!
Gulphild Skrevet 16. mars 2007 #8 Skrevet 16. mars 2007 skjedde med meg en gang for maange år siden, stemmen var vel borte i en dag, eller et døgn.
Tari Skrevet 17. mars 2007 #9 Skrevet 17. mars 2007 Dette skjer med meg HVER gang jeg blir littover middels forkjølet og det er slitsomt. For meg varer det stort sett alltid en uke. Noen som vet om vi som snakker mye i telefonen i løpet av en dag er mer utsatt for å miste stemmen ved forkjølelse?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå