Gjest Tweek Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 (endret) Jeg har nettopp tatt på meg oppgave om å lage invitasjoner og bordkort til min lillebrors konfirmasjon om 2 mnd. Men jeg har ingen ideer! Jeg sa også jeg kunne stå for dekorasjon av bordene og sånn med duker, lysestaker osv. Mamma vil gjerne at det skal være blått siden han er gutt, og hvis hun gjerne vil ha det i blått så kan jeg jo få til det Men ååå! Jeg har bare vært i min egen konfirmasjon som ikke har vært på hotell og det var det jo ikke noe forkjell. Men jeg husker at på min konfirmasjon var det masse rosa tyll på bordene og det er jo bare kvalmt.. Men de invitasjonene igjen, er det noen som har noe ideer? Endret 12. mars 2007 av Tweek
Frey Skrevet 12. mars 2007 #2 Skrevet 12. mars 2007 På bryllupsforumet kan du finne mange gode tips til borddekorasjoner.
Gjest Tweek Skrevet 12. mars 2007 #3 Skrevet 12. mars 2007 Takk, skal sjekke der Fant også en side, konfirmasjonsweb.no tror jeg den het. Ideene der var litt utdatert. Men noen ideer kan jeg jo forandre litt og bruke som inspirasjon
evilla Skrevet 13. mars 2007 #4 Skrevet 13. mars 2007 Jeg lagte innbydelse til min søster konfirmasjon for noen år siden. Da printet jeg ut bilde av henne på sånn gjennomsiktig ark (vellum). Og festet dette på kortet med split binders. Bildet lagte jeg i sånn sepia. Ta en tur i en hobbybutikk, så finner du nok mange gode tips der. De har ofte slike permer med kort de har laget som ligger fremme for alle til å kikke i Lykke til
Gjest Tweek Skrevet 13. mars 2007 #5 Skrevet 13. mars 2007 Kult Jeg tenkte litt på det i går, og jeg blir galt for det er så mange muligheter :-D Men det hadde vært lettere/gøyere om min bror hadde vært jente, hehe. Men lurte på når det gjelder bordene og ha en vanlig hvit duk og en smalere duk over der igjen som er frisk grønn eller annet vårguttefarge Og med noen sølvlysestaker eller noe. Vil ikke ha mye dill dall, da jeg liker beddre det enkle
evilla Skrevet 13. mars 2007 #6 Skrevet 13. mars 2007 Det høres veldg fint ut. Litt blomster hadde også vært fint. Men jeg er enig at det enkle ofte er det beste Bordkort kan ver noen enkle som du bare bretter i to, og setter på bordet, eller en liten lapp som du fester i glasset med en liten klype.
liv Skrevet 13. mars 2007 #7 Skrevet 13. mars 2007 Skal dere ha sanghefter så kan borkortet f.eks være et lyseblått hjerte som en binder fast i sangheftet med et silkebånd. Ellers så er det mange som maler navn på stener, glass og telys
Gjest Tweek Skrevet 13. mars 2007 #8 Skrevet 13. mars 2007 Det høres veldg fint ut. Litt blomster hadde også vært fint. Men jeg er enig at det enkle ofte er det beste Bordkort kan ver noen enkle som du bare bretter i to, og setter på bordet, eller en liten lapp som du fester i glasset med en liten klype. ← Ja, skal ha blomster også Men jeg vet ikke hvordan bordene er og hvordan jeg skal plassere folk siden jeg har ikke vært i lokalet på mange år så husker ikke hvor god plass det er. Men når burde jeg få ut invitasjonene? Det er 13.mai Skal dere ha sanghefter så kan borkortet f.eks være et lyseblått hjerte som en binder fast i sangheftet med et silkebånd. Ellers så er det mange som maler navn på stener, glass og telys ← Tror vi skla ha sanghefter ja Tror ikke jeg orker å drive å male på ting, for da må jeg kjøpe ny maling, hehe.
lulle Skrevet 13. mars 2007 #9 Skrevet 13. mars 2007 Jeg har nettopp laget innbydelser til sønnen min sin konfirmasjon. Laget fotokort som jeg fant mal til hos internettbutikker. Dobbelt kort, med bilde av han utenpå og egendefinert tekst inni. Veldig personlig.
Gjest Tweek Skrevet 13. mars 2007 #10 Skrevet 13. mars 2007 Ja, det er det jeg vil ha. personlig, men enkelt. Pappa mente jeg bare kunne printe det ut selv og at det ble bra resultat men tviler litt. Kan gi det et forsøk. Men jeg tror bare jeg ksal ha enkelt kort og ikke sånn som er falset på midten.
Gjest Tweek Skrevet 13. mars 2007 #11 Skrevet 13. mars 2007 Og en annen ting. Min lille bror ville ikke ha grønt, men rosa ! Jeg sa ikke tale om at jeg pynter bordene med rosa ting, og han mente lilla eller rødt ville han ha da Hva er det med gutten? Jeg nekter å pynte i de fargene. Muligens jeg kan bruke lilla, siden mamma sa han ville ha lilla skjorte
lulle Skrevet 13. mars 2007 #12 Skrevet 13. mars 2007 hehe bestemt gutt da. Lilla er kjempefint og går fint ann. Selv skal vi ha turkis, og hvitt. Pynt med gullfisker i bolle på bordet. Gleder meg til å stelle istand.
Kvist Skrevet 13. mars 2007 #13 Skrevet 13. mars 2007 Jeg laget invitasjoner til guttekonfirmasjon i går jeg Sammen med gutten da. Vi brukte InDesign og laget forside/bakside med masse sirkler og elipser, noen med tekst rundt kanten og noen helfarget, noen med rammer. Ehh vanskelig å forklare men ble veldig tøft. Fargene han valgte var lyyyyserosa, sjokkrosa, lilla og mørk grønn. Jeje. Vi skal ha falsede kort, og inni valgte vi en elipse med tekst inni, og grønn ramme, på sjokkrosa bakgrunn. Tenkte vi skulle få dem printet ut på tykt hvitt papir og falset ordentlig. Skal si mammaen hans stusset da hun så fargene
Sunbird Skrevet 13. mars 2007 #14 Skrevet 13. mars 2007 Panduro har mange gode ideer til bordkort og bordpynt. Ta en tur innom hvis du har mulighet til det.
Gjest Tweek Skrevet 13. mars 2007 #15 Skrevet 13. mars 2007 Jeg laget invitasjoner til guttekonfirmasjon i går jeg Sammen med gutten da. Vi brukte InDesign og laget forside/bakside med masse sirkler og elipser, noen med tekst rundt kanten og noen helfarget, noen med rammer. Ehh vanskelig å forklare men ble veldig tøft. Fargene han valgte var lyyyyserosa, sjokkrosa, lilla og mørk grønn. Jeje. Vi skal ha falsede kort, og inni valgte vi en elipse med tekst inni, og grønn ramme, på sjokkrosa bakgrunn. Tenkte vi skulle få dem printet ut på tykt hvitt papir og falset ordentlig. Skal si mammaen hans stusset da hun så fargene ← Ja, hva er det med disse 15-åringene som elsker rosa og lilla Uansett, det er jo fin fargesammensettning, men jeg vil gjøre den litt mer guttete. Jeg skal å bruke indesign og printe ut på tykt ark eller så har jeg litt lyst til å undersøke papp. Panduro har mange gode ideer til bordkort og bordpynt. Ta en tur innom hvis du har mulighet til det. ← Er panduro en butikk eller et merke butikker selger?
Kvist Skrevet 14. mars 2007 #16 Skrevet 14. mars 2007 Er panduro en butikk eller et merke butikker selger? ← Begge deler De har egne butikker i Bergen, Fredrikstad, Oslo, Sandvika, Ski, Strømmen og Trondheim, men tingene deres selges også gjennom andre butikker, på web og gjennom katalog. www.pandurohobby.no/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå