Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

har lest litt frem og tilbake på ulike sider på nettet om hvordan man skal finne ut av dette med eggløsning både med temp, slim og hvordan livmormunnen er.

Nå har jeg sjekket livmormunnen og slik som den kjennes ut nå er den åpen! Hvis jeg har eggløsning vil det jo si at jeg faktisk er mottakelig for mannens små svømmere fordi det er fri passasje akkurat idag! :hoppe:

Noen av dere som har testet ut de ulike måtene for å finne frem til eggløsning, og har det lettet det å bli gravid?

Vi får se nå da, om det klaffer...

Endret av camie
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri sjekka livmormunnen,tror ikke jeg er istand til og kunne ha kjent hvordan den egentlig skulle være under eggløsning,jeg har heller aldri hatt e.l slim,ikke som jeg har sett hvertfall.

Jeg gjorde det enkelt og kjøpte meg clearblue eggløsningstester,enkelt og sikkert,og når de visste positivt da visste jeg t eggløsningen var i gang,

Lykke til hvertfall,,,,har heller ikke temps,men det er fordi jeg ikke hadde huska og tempa hver morgen,for det må man vel da tror jeg..

Skrevet

Eg kan ikkje kjenna når eg har eggløysing!

Har aldri prøvd å bli gravid, men får jammen håpa at eg har eggløysing, sjølv om eg ikkje kan merka det!!!

Skrevet

Jeg kjenner det veldig godt (tror jeg da :ler: ) Begynner alltid 4-5 dager før med EL-slim og så blir jeg oppblåst dagen før, oppblåst og fryktelig vondt i magen den dagen jeg har EL. Dagen etter er magen flat som en pannekake (i wish) og det er ikke noe tegn til EL-slim. Og så kommer mensen (eller ikke) som bestilt 14 dager etter.

Det varierer litt fra måned til måned, særlig ifht til EL -slim, ikke alltid det er like tydelig.

Skrevet

Hadde sinnsykt vondt i magen i går, og i dag var det ikke antydnig til "vondter"

så da hadde jeg kanskje eggløsning igår da? Isåfall kom den som antydet på den eggløsningskalkulatoren. Får se på mandag når jeg skal ta blodprøver for å sjekke om jeg har hatt EL denne måneden, hva svarene sier.

Skrevet

Ja jeg pleier å kjenne det. Jeg ser det først og fremst på EL-slimet så kan jeg ha murringer, litt stikkinger noen få timer den dagen jeg har eggløsning. Ganske nøyaktig 14 dager etterpå kommer mensen.

Gjest Kardemomme
Skrevet
Hadde sinnsykt vondt i magen i går, og i dag var det ikke antydnig til "vondter"

så da hadde jeg kanskje eggløsning igår da? Isåfall kom den som antydet på den eggløsningskalkulatoren. Får se på mandag når jeg skal ta blodprøver for å sjekke om jeg har hatt EL denne måneden, hva svarene sier.

Ikke meninga å kuppe tråden, men jeg må bare spørre deg om noe camie :) . Jeg har også tatt blodprøver for å sjekke om jeg har EL, men har ikke hørt noe om resultatene enda (ca 4 uker siden nå). Tar du selv kontakt med sykehuset, eller skulle de ringe deg ang blodprøvene?

Skrevet

Jeg har merket el på slimet og en svak mensmurring. Har blitt gravid med en gang de to gangene vi prøvde å treffe, så jeg har nok ikke tatt feil :).

Skrevet

:) Jeg merker det veldig godt når jeg har eggløsning. Jeg får skikkelig mens murring og blir oppblåst i magen... Dette varer kun i noen timer - opptil en dag...

Den ene siden er verre enn den andre....

Skrevet
Ikke meninga å kuppe tråden, men jeg må bare spørre deg om noe camie  :) . Jeg har også tatt blodprøver for å sjekke om jeg har EL, men har ikke hørt noe om resultatene enda (ca 4 uker siden nå). Tar du selv kontakt med sykehuset, eller skulle de ringe deg ang blodprøvene?

Kupper på ingen måte tråden! :)

Alle gangene jeg har tatt prøver har jeg ringt selv for å få svarene.

Gjest Kardemomme
Skrevet

Ok, tusen takk for svar. Da skal jeg ringe til sykehuset i morgen. :)

Skrevet
Ok, tusen takk for svar. Da skal jeg ringe til sykehuset i morgen.  :)

Skal ta prøver i morgen åsså skal jeg spørre om prøvene som ble tatt sist måned for de har jeg jammen glemt bort... :ler:

Lykke til!!

Skrevet

Jeg kjenner også eggløsningen som en stikkende mens følelse en dag og ca 14 dager kom mens. Ikke denne gangen... :)

Skrevet

GRATULERER så mye med spire i magen Kveita! :hoppe:

Skrevet

Jeg har store EL-smerter. Kjenner det også dagene etter EL. Det er så vondt at det er en prøvelse å gjennomføre babylagingaktiviteter. Men må man så må man.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...