Cata Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 Hjelp og atter hjelp.... Jeg er invitert i bryllup til sommeren (juni). Dresskode er valgfritt dress/smoking. Borgerlig vielse. Det aner meg at jeg må ha en kjole til dette her, og den ene jeg har er gått ut på dato . Jeg kan ikke vise meg i den en gang til i slike settinger. Jeg er fullstendig talentløs når det gjelder kjolevalg og legger ut denne tråden i håp om idédugnad blant dere som er noe mer vel bevandret innen området. Jeg er godt voksen og med noen kg for mye - strategisk plassert rundt midjen. Går som oftest inn i str. 42. Liker ikke rysjer og blomster, men vil gjerne holde meg til de enkle linjene. Når jeg en sjelden gang prøver kjoler, ender det gjerne med krampelatter for de har det med å bli trange over brystet - til tross for at jeg ikke er av de mest "barmfagre". Idéer og tips og linker mottas med stor takk. Selv om jeg ikke finner akkurat deres forslag her jeg bor, så kanskje kan jeg få tips til noe som egner seg slik at jeg kan finne noe som likner. Hm - litt avhengig av kjole så kan det ende med at jeg må ha sko også. Kan godt ta imot forslag der også. Moderat hælhøyde er bra. De høye stiletthælene kan ende med å forårsake beinbrudd siden jeg ikke er vant til høye hæler.
Catzy Skrevet 12. mars 2007 #2 Skrevet 12. mars 2007 Har du en bra bh som dytter barmen opp fra midten? Ta på den når du går og prøver kjole. Da er det kanskje lettere å finne noe som funker. Har du sett på How to look good naked? Der er de flinke til å finne solid undertøy som holder ting litt inn og på plass. Du trenger ikke gå for korsett, men en litt solid underkjole eller sånn "badedrakt med ben" vil gi deg et bedre utgangspunkt. (Test at du kan sitte med det på før du går fra butikken i så fall.) Kan tenke meg at kjoler med litt empirieliv, dvs sånn som går inn under puppene, ikke rundt midjen, kan være heldig for deg. Da kan du kanskje få kamuflert det som er for mye rundt livet. Men du må nok prøve noen kjoler før du finner en som gir deg riktig siluett, og ikke bare ser ut som et telt. :/ Velg langsgående striper eller detaljer, hvis du må velge. Det mest flaterende vil kanskje være noe som viser litt kløft, går inn under bysten og har noen legg akkurat midt foran, så det er litt mer stoff som kan flyte litt rundt. Hvor du får tak i sånt, hvis du er litt mer robust enn en fjortis? Litt usikker på hvilke kjedebutikker som har sånt. Men hvis du er i nærheten av Oslo, så kan du kanskje ta en tur innom DollaRosa i Guneriusbygget eller Be U ved Apotekergata.
Cata Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. mars 2007 Det var siden sin, Sun Mei. Du er herved fast ansatt som min kleskonsulent . Dette var enkelt og stilig. Kjole 1 var jo helt nydelig, bortsett fra at jeg ikke kler pastell. Men nr. 3 kunne jeg fint vist meg i. Dessuten var det jo masse andre fine kjoler også, i tillegg til linkene du har lagt ut. Jeg øyner håp for velkledd Cata
Sun Mei Skrevet 13. mars 2007 #5 Skrevet 13. mars 2007 Det var siden sin, Sun Mei. Du er herved fast ansatt som min kleskonsulent . Dette var enkelt og stilig. Kjole 1 var jo helt nydelig, bortsett fra at jeg ikke kler pastell. Men nr. 3 kunne jeg fint vist meg i. Dessuten var det jo masse andre fine kjoler også, i tillegg til linkene du har lagt ut. Jeg øyner håp for velkledd Cata ← :bukke:
lillesky Skrevet 13. mars 2007 #6 Skrevet 13. mars 2007 Jeg henger meg på denne tråden, jeg skal også i bryllup (i september).
Gjest Mayamor Skrevet 14. mars 2007 #7 Skrevet 14. mars 2007 Jeg bor ikke så langt fra denne butikken. Takker for tips.
Lovebird Skrevet 14. mars 2007 #8 Skrevet 14. mars 2007 NoaNoa har også mange fine kjoler. Ville tatt meg en tur innom de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå