Gå til innhold

Drikkevarer.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Sitter her og lurer på hva vi skal gjøre med drikke.... Er det noen her som har vært borti eller som skal ha bryllup der brudeparet kun stod for drikke til middag og kaffe og så måtte gjestene ha med seg drikke til festen hvis de ville ha mer å drikke???

Et bryllup er jo ganske høytidelig og skal jo ikke være en fyllefest....

Og er det noen her som har bar, men gjesten ebetaler selv det de vil ha av drikke utover middag og kaffe?

Håper på tilbakemeldinger og synspunkter på dette. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi kommer til å kun sponse drikke til maten og kaffen (+ velkomstdrink). Deretter vil baren være åpen, slik at gjestene selv kan kjøpe det de vil ha i tillegg til det.

Årsakene til dette er:

- økonomi

- vil ikke at alkoholen skal stå i sentrum (synes det er litt harry med fyllebryllup.... :roll: )

- var i et bryllup hvor dette ble gjennomført til ALLES store glede...

Jeg og min kjære nyter gjerne alkohol innimellom, men vi vil begge gjerne være veldig forsiktig med dette i bryllupet vårt. Vil liksom få med oss alt....... :Nikke:

Gjest Nikki ikke innlogget
Skrevet

Det samme har vi tenkt å gjøre, men vi er usikre på hvordan vi skal ordne baren. Vi må leie inn bartender og finne ut hvilke drinker og hva slags pris vi skal ta for det ulike.... Skal dere ha festen der det er bar fra før av?

Skrevet

Kjøper dere alkoholen selv, og så selger den til gjestene? Eller skal dere holde i lokaler som har egen bar? Vi skal ha fri bar vi, og har seriøse problemer med å finne ut hva vi skal ha i den - og ikke minst hvor mye vi trenger......

Skrevet

Vi betalar all drikke under middag, kaffi, velkomstdrikk + ett par bongar. Utover det må gjesten betale for drikke. Mineralvatn betalar vi alt.

Sidan vi skal ha det på ett serveringssted kan vi ikkje stå for drikken sjølv.

Vestlandstausa :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi hadde et lite bryllup med ca 15 voksne, så drikken kjøpte vi.

Den ble satt fram slik at gjestene kunne finne seg selv.

På større bryllup som jeg har vært på har den vanlige praksisen vært at en bar ble opprettet med 3-4 bartendere (avhengig av størrelse på bryllupet) som serverer gjestene gratis.

Har opplevd både bryllup med polvarer og Hjemmebrendt. Personlig synes jeg at polvarer passer best i et bryllup.

Men dette med å servere drikke under middag og kaffe, og så ta betaling på festen synes jeg er et greit alternativ. Det blir jo ikke så dyrt som på en bar likevell og det er jo dyrt for et ungt brudepar å sponse drikkevarer for alle gjestene. Spesielt hvis bryllupet er stort.

Synes du skal gjøre det du føler for jeg, tror ikke gjestene kommer for å få gratis alkohol.

Lykke til!!!

Skrevet

Vi skal betale all drikke til maten og baren.

Om dere skal ha bonger eller at gjestene må betale drikke etter maten selv bør dere opplyse om dette. Det er ikke alle som har på seg penger i et bryllup.

Lurer på det Monja skrev, om dere kjøper drikke selv og gjestene må betale....

I så fall syntes ikke jeg noe om det., være bedt i et bryllup og betale drikke selv. Det er jo min mening, men ønsker dere det så gjør dere det!!!

Skrevet

Vi skal ha festen i lokale som har egen bar, og vi kjøper da ikke inn drikkevarene på forhånd... Bare så det er sagt.

Skrevet

Vi skal ha festen på en gård, hvor vi får lov til å ta med all alkoholen selv. Men de tar en flaskeavgift på 150 pr. flaske. (DVS. de som eier gården er der og serverer, og de tar 150 kr. i avgift for hver flaske de åpner...)

Vi dekker dette selv da vi ikke vil at gjestene skal måtte betale for noe annet enn overnattingen - den må de dekke selv.

Skrevet

Vi skal ha festen på et hotell - altså kan vi ikke ha med noe drikke selv. Vi kommer til å betale for velkomstdrink, vin/mineralvann til maten og avec til kaffen. Resten får gjestene kjøpe selv i baren. Har hørt om for mange bryllup med åpen bar der gjester bestiller drinker, tar en slurk før de setter fra seg glasset og henter en ny drink. Det blir for dyrt! Fikk også et sparetips fra vår erfarne toastmaster: be om vann i stedet for Farris til vinen - ingen legger merke til det, men det er penger spart!

10. mai 2003

Skrevet
Vi skal ha festen på en gård, hvor vi får lov til å ta med all alkoholen selv. Men de tar en flaskeavgift på 150 pr. flaske. (DVS. de som eier gården er der og serverer, og de tar 150 kr. i avgift for hver flaske de åpner...)

Skal de ha hundreogfemti kroner for å åpne en flaske vin til maten din???

(Håper virkelig jeg har misforstått!!!)

Skrevet

Skal de ha hundreogfemti kroner for å åpne en flaske vin til maten din???

(Håper virkelig jeg har misforstått!!!)

Satt og tenkte på det samme. Da blir en vinflaske til 60 kroner plutselig fryktelig dyr eller har jeg også misforstått??

Skrevet

Vi skal ha fri bar fra begynnelse til slutt. Vi har gjort et bevisst valg på at det ikke skal spares på mat og drikke, men vi har gjort mange økonomi-valg på andre ting.

Det er visst ikke uvanlig å ha et bong-system. Siden dere skal bruke baren på stedet kan det bli grusomt dyrt å ha fri bar, spesielt siden folk drikker MYYYYE mer når det er gratis.

Men det er jo ikke så trivelig å være betalende gjest heller. Personlig ville jeg nok følt meg litt ille til mote hvis det ble forventet at jeg som gjest selv skulle betale for meg - men jeg drikker heller ikke mye når det er på andres regning. Tror nok at en betal-selv løsning vil bli husket lengre av gjestene enn hva som ble servert, hva som ble sagt i talene, om dansen var morsom, om vielsen var fin osv osv - dessverre. Og ofte må gjestene betale overnatting hvis de har reist et stykke.

Kan dere spare inn på andre ting for å kunne skjemme bort gjestene litt ekstra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...