Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tweek
Skrevet

Etter jeg så en tråd her om frifamilie og at jeg leste en artikkel om det på vg.no så vil jeg å ha friFamilie. Meg å sambo ringer jo en god del til hverandre. Men hvem kan egentlig være under familien? Må man være gift/samboer, datter/far/mor/sønn/barnebarn og andre familie?

Og må en betale alt?

Faren til sambo har bedriftsabonnement som han skriver av på firmaet og sambo har det samme abonnementet. Men da da vi tre være i Frifamilie sammen selv om jeg ikke er familie med farens hans og at han bor på en annen adresse?

Jeg leste også at en samlet faktura kommer til den som det er registrert på. Så hvis det er faren som er registrert, kommer da det jeg bruker til veninne o.l på den regningen? (jeg betaler jo for det jeg bruker uansett) Og at kan han da fortsette og skrive av abonnementet på firmaet sitt selv om han "betaler" for min telefon regnign?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ofte betaler man for tellerskrittene, selv om det står "fri". Man betaler gjerne gjennom abonnementet.

Les mer her.

Gjest Tweek
Skrevet

Hmm. Men på det jeg så på telenor sine sider så stod det 0 kr på alt.

Men jeg har frifiks og sambo go faren har et bedriftsabonnement alle fra telenor.

Men sambo ville ikke ha friFamilie siden det med at faren skriver det av på firmaet og han kan ikke skrive av min mobilregning noe han må hvis vi har frifamilie. hmm, dette var litt stress.

Skrevet

Er vel ikke verre enn å ringe telenor kundeservice å spørre? Har forøvrig FriFamilie selv,veldig fornøyd :)

Skrevet

Du og din samboer kan ha Fri Familie i den forstand at du ringer gratis til han, men ikke han til deg. Du sender gratis sms til han, men ikke han til deg.

Det vil ikke vises på din samboers fars abonnement at dere har din samboers abonnement tilknyttet fri familie.

Gå til en Telenor forhandler, og be dem sette opp en avtale med deg som gruppeansvarlig og din samboer som tilknyttet medlem ;)

Evnt send meg en pm.....

Gjest Tweek
Skrevet

Hvorfor kan ikke han sende gratis?

Greit for meg egentlig for i motsetning til sambo så betaler jeg regninga mi selv ;)

Skrevet

Fordi et bedriftsabonnement ikke kan være et fullverdig medlem, kun tilknyttet.

Det er jo en bedrift som betaler antagelig....

Skrevet (endret)

I firmaet hvor min mann jobber, er alle ansatte tilknyttet firmaets bedriftsabonnement.

Firmaet får en samlet regning for alle (og betaler den). Vedlagt følger en spesifisert faktura for hver enkelt.

Firmaet betaler alle samtaler "internt til kollega" = kr 0,48 + moms pr. samtale. De betaler også det faste abonnementet + at de får litt "telefongodtgjørelse" (størrelse etter hvor "i systemet" de jobber).

Resten betaler de ansatte selv (-moms).

Samtaler til mobiler og fasttelefon er rimeligere en mange andre abonnement. En sms koster kr 0,59 (+ moms).

Det de ansatte betaler selv, blir da ført som "telefon-inntekter", og firmaet utgiftsfører bare det de faktisk betaler.

I vertfall et bra tilbud for de som jobber der...

Endret av Ugla
Gjest Tweek
Skrevet

Ok, man betaler altså, men for samtalene ikke minutt?

Det hadde vært så greit med sånn for vi ringer jo en del til hverandre.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er med Fri Familie hos Telenor, men hos Netcom Trådløs Familie så trenger man ikke være i slekt, eller mamma fikk spørsmål da hun satte på samboeren min som plutselig hadde folkeregistrert adresse på motsatt side av landet og hadde annet etternavn, men da sa hun bare at han er der å studere og så var ikke det noe problem, for jeg har folkeregistrert adressa mi hjemme enda.. Vi har også dama til broren min med, og hun bor jo i en helt annen kommune enn selve familien og et annet etternavn..

Pappa er også tilknyttet med bedriftsabb. slik at jeg kan ringe han gratis, men han kan ikke ringe meg gratis.. I tillegg har de trådløs bedrift som fungerer på samme måte, slik at de ringer gratis til hverandre..

Så jeg tipper at de har det på samme måte hos Telenor også..

Gjest Tweek
Skrevet

Okei :-D

For det var nettopp dette med bedrift som fikk sambo til å tvile. Men siden dette ikke er noe problem da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...