Donnie Darko Skrevet 13. mars 2007 #2 Skrevet 13. mars 2007 Endelig ja. Er lei av å høre at mediepersoner syter over hvor fælt det er uten å komme med videre tiltak som dette. Håper de blir gjennomført.
mysan Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. mars 2007 Noe av det kan sikkert gjennomføres. Det er et problem at enkelte av de som er her ulovlig, ikke har noen sikker identitet og man vet ikke hvor de hører hjemme. Ergo kan man ikke sende dem ut, for ingen vil ta imot dem. Og uten tilhørighet her heller, så har de vel strengt tatt ikke så mange andre valg for å overleve enn å ty til kriminalitet. Ikke kan de gifte seg, ikke gå til lege, hva om de trenger sykehus? Kinkig situasjon. Hva med eventuelle barn de får? Far ukjent? Opplyste gater kan være et tiltak. MER synlig politi også utenfor gryta kan være et tiltak, men vil politiet få flere bevilgninger? Jeg har mine tvil. Høyere strafferammer for voldtekt kan gjennomføres, men kan vi gjøre noe med de kvinnelige jurymedlemmene som stempler alle de selv anser for å være mindre "ordentlige" enn dem selv som løsaktige og billige? I think not! Juryen settes sammen av menn og kvinner i forholdet 50/50 og kvinner viser seg å frikjenne flere voldtektsanmeldte enn menn gjør. Mer psykiatri til asylsøkere. Fin tanke, men vi har ikke psykiatri til våre egne trengende engang. Tendensen viser at du ikke får hjelp før ETTER at ett eller annet drastisk skjer. Jeg må bare innrømm at jeg ikke har så innmari høye håp. Jeg er redd det blir med praten og de gode intensjonene denne gangen også.
Donnie Darko Skrevet 13. mars 2007 #5 Skrevet 13. mars 2007 Hadde bare alle oppdradd sine barn(sønner) skikkelig fremover så hadde vi løst dette.
mysan Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. mars 2007 Man kan aldri kontrollere ungene sine fult og helt Donnie. Man kan gjøre sitt beste, men det er så mange tilfeldigheter som kan dukke opp og som kan ha katastrofale følger for et ungt sinn.. man kan kun gjøre sitt beste. Nå tror jeg forresten at de fleste av oss har vært veldig flinke til å fortelle jenter at de må passe på seg selv, de må lære seg at gutta juger om hva som helst for å få viljen sin, at de ikke må bli med fremmede hjem osv... er vi like flinke til å formane gutta våre om at jenter skal respekteres? Jeg lurer på om det slurves litt her jeg.
Donnie Darko Skrevet 13. mars 2007 #7 Skrevet 13. mars 2007 er vi like flinke til å formane gutta våre om at jenter skal respekteres? Jeg lurer på om det slurves litt her jeg. ← Nettopp dette jeg tenkte på ja. Dette er uansett et tiltak som er minst like viktig som de andre på listen.
mysan Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. mars 2007 Jeg undres... man leser om kvinnelige jurymedlemmer som frikjenner den siktede fordi de anser at jenta som har anmeldt fordi de anser henne som mindre moralsk enn dem selv, enten ved måten hun var kledd da voldtekten skjedde, eller fordi de mener hun selv har opptredd uforsvarlig eller på tvers av deres oppfatning av hvordan "ordentlige" jenter bør opptre. Disse kvinnene oppdrar sikkert døtrene sine etter disse prinsippene, men fører de fordommene mot "løsaktige" kvinner over på sønnene sine?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå