Gå til innhold

Når må brudekjolen kjøpes/bestilles?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig ute man må være i forhold til kjøp av brudekjole? Vi gifter oss i august og jeg har ikke begynt å prøve kjoler ennå (har bare kikket litt). Begynner jeg å få veldig dårlig tid?

Hvor lang tid tar det ca. fra man tar ut en kjole til den er ferdig tilpasset?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs hvilket merke du vil ha, men for noen kjoler er du nok lovlig sent ute... jeg bestilte min kjole i novembe, og i forrige uke kom den til butikken. Jeg var altså sånnsett tidelig ute, for jeg skal ikke ha den før til juni. Men det tok altså 4 måneder å få kjolen. Deretter skal den tilpasses, men det tar jo ikke lang tid.

Noen merker fikk jeg opplyst opp mot 5-6 måneders bestillingstid på, mens andre hadde 3-4 måneder.

Det er absolutt på tide å begynne å titte.

Tilpassingen er ikke det som tar tid, men bestillingen...

Skrevet

Du har nok begrenset utvalget ditt da enkelte merker tar lengre tid å få enn andre. Selv har jeg ikke bestilt min enda men jeg har bestemt meg og vet at denne holder det å bestille etter påske (gifter meg også i august). Jeg ville nok begynt å se snarest om jeg var deg :)

Skrevet

Hadde nok skynta meg med å bestille time! De beste kjolene går først..

Skrevet

Om du ikke er så kresen så har du mer enn nok tid ;)

Skrevet

Jeg får min sydd. Bestilte nettopp, altså 3 måneder før. Jeg hadde en klar forestilling om hvordan den skal se ut fant den ikke i noen butikk.

Skrevet

Som andre har nevnt varierer det fra merke til merke.

Jeg vet at mitt merke har 2-3 mnd leveringstid på gamle kjoler og 4-5 mnd på årets modeller. Jeg var imidlertid heldig og fant kjolen jeg ville ha på salongen, i riktig størrelse - slik at jeg kunne ta den med hjem samme dag.

Jeg ville ihvertfall begynt å kikke i blader og på nettet etter hva slags type kjoler du liker (hvis du ikke allerede har en bestemt mening om det da).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...