Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst til å bake en haug med grove rundstykker, som jeg bare kan putte i fryseren og ta opp og tine akkurat når jeg har lyst på.

;)

Synes bare at når jeg har bakt grove rundstykker tidligere, har de blitt tunge som murstein, og ikke akkurat særlig saftige. Så derfor lurer jeg på om noen har en oppskrift på knallgode, grove rundstykker som de kunne tenke seg å dele med meg?

Da blir jeg i såfall veldig takknemlig!

:danse:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Tja, oppskriften som står på posen med økologisk sammalt hvete er ok, men nå har jeg visst ikke igjen mer av melet og har kastet posen :forvirret: Men lurer på om det er like deler fint og sammalt grovt hvetemel - evt er det mer fint enn grovt mel, ellers bare vann, salt, gjær og litt olivenolje. Jeg har også laget rundstykkene med endel mer grovt mel enn i oppskriften, og også blandet inn sammalt bygg og/eller rug, og det går helt fint. De blir ikke kjempeluftige, men veldig gode, særlig ferske eller oppvarmete. Ville fryst overskuddet og tatt opp etter behov framfor å la dem ligge, de blir fort tørre.

Men så teit at jeg ikke har oppskriften her! Men da vet du i hvert fall hvor du kan lete...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...