Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

var så heldig å få masse vareprøvesminke (alt i stor strl.) av en venninne av bruttern som jobber i parfymeri igår. Der var 3 mascaraer fra Clarins bl.a. men de er jo åpnet. Hvis jeg ikke åpner de mer og lar de ligge nå... vil de da tørke ut?

Fikk også masse brett med øyeskygger, haug med kajaler, liplinere, lipglosser, neglelakker, leppestifter osv...ikke alt jeg kan bruke men endel. Alt fra Clarins. Mamma får resten. En bærepose med saker. Var jo rene juleaften igår..hehehe

Endret av kitekatt
Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Er mascaraene brukt, eller kan de være det? Da ville jeg kanskje vært skeptisk til å bruke dem i det hele tatt pga potensiell smittefare og bakterievekst. Eller ble de åpnet nettopp? Man sier vel noe sånt som tre måneder for mascara, personlig har jeg aldri tatt hensyn til det; da ville jeg knapt fått prøvd mascaraene mine (har mørke vipper og bruker lite, og langt fra hver dag)... Men det er vel fare både for bakterier og uttørking om de blir ligende. Jeg ville gitt bort to av dem, tror jeg :)

Skrevet
Er mascaraene brukt, eller kan de være det? Da ville jeg kanskje vært skeptisk til å bruke dem i det hele tatt pga potensiell smittefare og bakterievekst. Eller ble de åpnet nettopp? Man sier vel noe sånt som tre måneder for mascara, personlig har jeg aldri tatt hensyn til det; da ville jeg knapt fått prøvd mascaraene mine (har mørke vipper og bruker lite, og langt fra hver dag)... Men det er vel fare både for bakterier og uttørking om de blir ligende. Jeg ville gitt bort to av dem, tror jeg  :)

nei hun sier varene ikke er brukt, bare at de har blitt åpnet og sett på. De passer på at kunder ikke prøver varene direkte på seg i butikken sier hun, akkurat pga bakteriefaren. men de er liksom åpnet for å se fargen. Ja vurderer å gi bort ihvertfall den ene...

Skrevet

Jeg vet ikke med Clarins og sånne merker, men jeg har to Telsecopic maskaraer fra L'oreal og den ene er 3/4 år gammel og den andre 3 mnd eller noe, og begge er like fine. Bruker de hver dag (om hverandre, for den ene er svart og den andre brun, så spørs hva jeg skal..)

Man merker om de er gamle ved at de har tørket inn, lukter rart osv. Er de ikke det, er de like fine :)

Skrevet
Jeg vet ikke med Clarins og sånne merker, men jeg har to Telsecopic maskaraer fra L'oreal og den ene er 3/4 år gammel og den andre 3 mnd eller noe, og begge er like fine. Bruker de hver dag (om hverandre, for den ene er svart og den andre brun, så spørs hva jeg skal..)

Man merker om de er gamle ved at de har tørket inn, lukter rart osv. Er de ikke det, er de like fine :)

jepp..nå har jeg da en ny chanelmaskcara, 2 svarte Clarinsmascaraer, 1 brun clarins og en lilla (vet ikke helt hva jeg skal med den) og en L'oreal Curl et eller annet mascara...hmmm, litt mye ;)

Gjest Cleopatra
Skrevet

I følge en "ekspert" i et blad jeg leste (tror det var KK) så skulle de byttes ut etter 4 mnd eller noe sånt.

Jeg har hatt min fra Revlon i over 1 1/2 år og den er fortsatt like fin. Nå bruker ikke jeg mascara mer enn 5-10 ganger pr mnd da...

Skrevet
I følge en "ekspert" i et blad jeg leste (tror det var KK) så skulle de byttes ut etter 4 mnd eller noe sånt.

Jeg har hatt min fra Revlon i over 1 1/2 år og den er fortsatt like fin. Nå bruker ikke jeg mascara mer enn 5-10 ganger pr mnd da...

hehe, kanskej det er håp da. Hvis jeg ikke åpner de noe mer, kommer dte jo ikke mer luft inn så kanskje de holder seg greit da. Kommer jo til å ha mascaraer for ihvertfall et år. Kommer til å gi bort den ene da, uansett..

Gjest Deception
Skrevet

Jeg lot en uåpnet Hypnose ligge i originalemballasjen i kanskje fire måneder, og da jeg skulle ta den i bruk, var den helt umulig; klumpet uansett hva jeg gjorde, selv om den så helt normal ut. Den burde være fersk, også, for den var kjøpt på et sted med høy omsetning. Men normalt sett har jeg gjerne mascaraer liggende opptil et halvår uten problemer, så jeg var kanskje uheldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...