Mirage Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 Kort sagt: Vi har flyttet til en leilighet der uteboden er eneste reelle sted å ha fryseboksen. Vil det gå bra??
Mirage Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. mars 2007 æsj, det var dumt.. siden vi bor nordpå, og store deler av året innebærer frost..
Cr@sh Skrevet 12. mars 2007 #4 Skrevet 12. mars 2007 Vi har vår i uisolert garasje (= mange minus), og det har gått så fint så. Den har stått der i mange år... Men dette er en gammel fryser - så det er mulig at nye, spreke el-produkter ikke tåler sånt, nei...
Gjenglemt sykkellås Skrevet 12. mars 2007 #5 Skrevet 12. mars 2007 Vet om noen som har hatt fryseren på verandaen (!) - i hvert fall for kortere perioder. Men vet lite om dette er en god løsning på sikt.
brumma* Skrevet 12. mars 2007 #6 Skrevet 12. mars 2007 Foreldrene mine har fryseboks i utebod (som ikke er isolert). Det har gått helt strålende i mange år. De bor ikke i Nord-Norge da, men er vanligvis minusgrader deler av vinteren.
Mirage Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. mars 2007 hmm, det var bedre nyheter ja kan jo alltids prøve på det.. har sendt epost til produsenten av fryseboksen, men de har det visst for travelt til å svare meg..
Gjest Persille Skrevet 13. mars 2007 #8 Skrevet 13. mars 2007 Jeg har fryseskapet mitt i en uisolert utebod. På det kaldeste så blir det nok noen minus der. Har funket i flere år det. Nå var jeg villig til å ta sjansen da fordi det ikke var plass til fryseskapet mitt da jeg flyttet inn.
Kristin Skrevet 14. mars 2007 #9 Skrevet 14. mars 2007 (endret) Vi har og fryseren ute i garasjen. Har ikke no problem med at det er minusgrader rundt den. Endret 14. mars 2007 av Titti73
momo Skrevet 14. mars 2007 #10 Skrevet 14. mars 2007 Naboen har fryseboks i garasjen som er uisolert, og her kan det da bli opptil 40 minus, ser da ut til at det går bra.
Leo Skrevet 14. mars 2007 #11 Skrevet 14. mars 2007 Jeg har alltid hørt at fryseskap og -bokser ikke skal plasseres i rom som er utsatt for frost, men jeg aner ikke hvorfor. (Og jeg har t.o.m. jobbet med salg av hvitevarer i mange år ...). Selv kunne jeg ha tenkt meg å ha en fryseboks plassert i garasjen hvor det av og til kan bli minusgrader om vinteren og jeg kunne virkelig ha tenkt meg å vite om boksen kan ta skade av kulden, om den bare bruker mer strøm eller hva... Lurer på om jeg skal sende en mail til en eller flere leverandører? :klø:
Leo Skrevet 14. mars 2007 #12 Skrevet 14. mars 2007 Da har jeg i hvert fall sendt en mail til Electrolux. Legger ut svaret når/hvis jeg får det.
Gjest Madeline Skrevet 14. mars 2007 #13 Skrevet 14. mars 2007 Vi hadde i flere år fryseren plassert i uteboden. Der kunne det være ned i -30 grader, men fryseren lever fremdeles i beste velgående.
reiseglad Skrevet 14. mars 2007 #14 Skrevet 14. mars 2007 Vår fryseboks på hytta står faktisk utendørs, men dog under tak og på tørt gulv. Der har han stått i tre år, uten at det har bydt på trøbbel...
Wynn Skrevet 15. mars 2007 #15 Skrevet 15. mars 2007 Frysebokser skal vissnok ikke stå på steder hvor temperaturen går under 0 (det sto i bruksanvisningen vår), tror ikke garantien gjelder hvis man gjør det. Men vi hadde vår fryseboks 5 år i en uisolert utebod, med temperaturer ned til 20 minus uten problemer. Den fungerer ennå, men står nå i en kjeller.
Elbereth Skrevet 15. mars 2007 #16 Skrevet 15. mars 2007 Vi har hatt fryser stående i et uthus i nesten 10 år, og det funker helt fint. Det er minusgrader, men tørt gulv og tette vegger og tak.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 15. mars 2007 #17 Skrevet 15. mars 2007 Jeg har hørt at frysere som står i kalde rom bruker mindre strøm. Vi skal i alle fall ha fryseren vår i uteboden. Vår bod er isolert, men det er ikke akkurat varmt der.
ashera Skrevet 16. mars 2007 #18 Skrevet 16. mars 2007 Besteforeldrene mine hadde frysboks i uteboden på hytte i tretti år, og det var ikke noe problem.
venus* Skrevet 16. mars 2007 #19 Skrevet 16. mars 2007 Mine foreldre har fryseboks i utebod. Det fungerer helt fint, men nå har de en gammel fryseboks med miljøfarlige gasser. Jeg er litt usikker på om nye miljøvennlige frysebokser er like effektive i kuldegrader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå