Gå til innhold

fryseboksen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort sagt: Vi har flyttet til en leilighet der uteboden er eneste reelle sted å ha fryseboksen.

Vil det gå bra??

:)

Skrevet

æsj, det var dumt.. siden vi bor nordpå, og store deler av året innebærer frost..

Skrevet

Vi har vår i uisolert garasje (= mange minus), og det har gått så fint så. Den har stått der i mange år... Men dette er en gammel fryser - så det er mulig at nye, spreke el-produkter ikke tåler sånt, nei...

Skrevet

Vet om noen som har hatt fryseren på verandaen (!) - i hvert fall for kortere perioder.

Men vet lite om dette er en god løsning på sikt.

Skrevet

Foreldrene mine har fryseboks i utebod (som ikke er isolert). Det har gått helt strålende i mange år. De bor ikke i Nord-Norge da, men er vanligvis minusgrader deler av vinteren.

Skrevet

hmm, det var bedre nyheter ja ;)

kan jo alltids prøve på det.. har sendt epost til produsenten av fryseboksen, men de har det visst for travelt til å svare meg.. :sur:

Gjest Persille
Skrevet

Jeg har fryseskapet mitt i en uisolert utebod. På det kaldeste så blir det nok noen minus der. Har funket i flere år det.

Nå var jeg villig til å ta sjansen da fordi det ikke var plass til fryseskapet mitt da jeg flyttet inn.

Skrevet (endret)

Vi har og fryseren ute i garasjen. Har ikke no problem med at det er minusgrader rundt den.

Endret av Titti73
Skrevet

Naboen har fryseboks i garasjen som er uisolert, og her kan det da bli opptil 40 minus, ser da ut til at det går bra.

Skrevet

Jeg har alltid hørt at fryseskap og -bokser ikke skal plasseres i rom som er utsatt for frost, men jeg aner ikke hvorfor. (Og jeg har t.o.m. jobbet med salg av hvitevarer i mange år :sjenert: ...). Selv kunne jeg ha tenkt meg å ha en fryseboks plassert i garasjen hvor det av og til kan bli minusgrader om vinteren og jeg kunne virkelig ha tenkt meg å vite om boksen kan ta skade av kulden, om den bare bruker mer strøm eller hva...

Lurer på om jeg skal sende en mail til en eller flere leverandører? :klø:

Skrevet

Da har jeg i hvert fall sendt en mail til Electrolux. Legger ut svaret når/hvis jeg får det.

Gjest Madeline
Skrevet

Vi hadde i flere år fryseren plassert i uteboden. Der kunne det være ned i -30 grader, men fryseren lever fremdeles i beste velgående.

Skrevet

Vår fryseboks på hytta står faktisk utendørs, men dog under tak og på tørt gulv. Der har han stått i tre år, uten at det har bydt på trøbbel...

Skrevet

Frysebokser skal vissnok ikke stå på steder hvor temperaturen går under 0 (det sto i bruksanvisningen vår), tror ikke garantien gjelder hvis man gjør det. Men vi hadde vår fryseboks 5 år i en uisolert utebod, med temperaturer ned til 20 minus uten problemer. Den fungerer ennå, men står nå i en kjeller.

Skrevet

Vi har hatt fryser stående i et uthus i nesten 10 år, og det funker helt fint. Det er minusgrader, men tørt gulv og tette vegger og tak.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg har hørt at frysere som står i kalde rom bruker mindre strøm. Vi skal i alle fall ha fryseren vår i uteboden. Vår bod er isolert, men det er ikke akkurat varmt der.

Skrevet

Besteforeldrene mine hadde frysboks i uteboden på hytte i tretti år, og det var ikke noe problem.

Skrevet

Mine foreldre har fryseboks i utebod. Det fungerer helt fint, men nå har de en gammel fryseboks med miljøfarlige gasser. Jeg er litt usikker på om nye miljøvennlige frysebokser er like effektive i kuldegrader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...