Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har akkurat fått lånt oss en barnevogn. Men jeg tror det kanskje kunne vært greit å hatt et regntrekk og et insektsnett til den.

Nå har ikke jeg sett så mye på barnevogner siden jeg viste at vi skulle låne denne, men jeg tipper at det er mulig å få kjøpt trekk som passer til akkurat denne vognen.

Men siden vi kun låner og vi muligens kommer til å kjøpe vår egen vogn når nestemann kommer (hvem vet??) Hadde det vært greit med et trekk som passet til alle vogner. Finnes dette?? og hvor???

En annen ting. Hvilke babyprodukter er bra?? hører så mye rart om natusan. Og hva er lurt å kjøpe inn nå før babyen kommer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Myggnettet som jeg har kjøpt er stort og passer sikket til flere bagvogner. Skal også passe til sportsvogn-delen, når vi bytter fra bag til sportsvogn senere. Jeg kjøpte på babyshop, og de har greie på de ulike størrelsene / fasongene på regntrekk og myggnett.

Gjest Dallandra
Skrevet

Det er veldig lite av produkter du behøver å ha i hus før babyen kommer. Bleier er det like greit å vente med å kjøpe til dere er på vei hjem, hvis babyen er stor vil nyfødtstørrelsen bli for liten. Det ser du når dere er på sykehuset. En olje for å ha i badevannet kanskje? Helsekostbutikker har serier uten parabener i, vi har brukt en serie med gule flasker, husker ikke hva den heter. Zinksalve kan være greit å ha til sår stump, der synes jeg/vi at Natusan sin er best. Ellers kan det være greit å ha en flaske minifom i kjøleskapet, i tilfelle ungen får kolikk en lørdags ettermiddag rett etter at apoteket har stengt. Den koster ikke mange kronene.

Et tips hvis du ikke ønsker å bruke våtservietter pga tilsettingsstoffer: Kjøp sterile kompresser på apoteket, de er ca 10x10 cm store. Disse bløter du i vann, evt litt babyolje. Kjempegreie.

Skrevet
Et tips hvis du ikke ønsker å bruke våtservietter pga tilsettingsstoffer: Kjøp sterile kompresser på apoteket, de er ca 10x10 cm store. Disse bløter du i vann, evt litt babyolje. Kjempegreie.

Til å vaske med bruker vi libero vaskekluter. Det er tørre papirkluter som vi fukter under springen. Veldig fornøyd med dem.

Badeolje og sinksalve er det eneste vi av stelleprodukter. Begge disse tingene har jeg fått i flere vareprøver jeg fikk i løpet av graviditeten, så har faktisk ikke kjøøpt noe ennå (på 9 uker).

Butikkene har åpent etter at ungen er kommet til verden :)

Gjest Dallandra
Skrevet

Jeg var 100 ganger mer fornøyd med kompressene enn de vaskeklutene fra libero. ;)

Skrevet

Natusan har vel litt mye gugge i seg som ikke er så bra for babyen.

Vi bruker Dermikid (tidl Babyline) og selv om ikke den ikke sleges på rimi, så kjøper vi heller flere i slengen.

Myggnett passer nok alle vogner, mens det regntrekket vi har til vår vogn, er laget til akkurat den vognen. Du må nesten prøve deg frem.

Skrevet
Bleier er det like greit å vente med å kjøpe til dere er på vei hjem, hvis babyen er stor vil nyfødtstørrelsen bli for liten.

Så sant ikke man har termin oppi masse helligdager. Her er det sjanse for påskebarn, og da er det greit å ha bleier på lur.

Skrevet

De selger regntrekk og myggnetting på rema 1000 stormarked faktisk. Disse skal passe til alle vogner, da de har veldig stretchy strikk.

Skrevet

på Rema 1000?? Jøss, der hadde jeg ikke tenkt til å lete en gang. Da blir det rema 1000 på meg i kveld for å kikke.

Ellers tusen takk for tips alle sammen.

Skrevet (endret)

Av stelleprodukter trenger du egentlig kun en god babyolje.

Vi bruker ACO, som man får kjøpt på apoteket. (Den inneholder kun ingredienser babyen tryggt kan spise.) Det var også denne oljen som ble brukt på barselavdelingen på sykehuset.

Sinksalve kan dere helt sikkert kjøpe ved behov, istedenfor å ha det liggende.

Har brukt både Euroshoppers engangskluter og Mesoft kompresser kjøpt på apotek. Liker best de siste, men de andre var helt ok de også.

Ville kjøpt en pakke bleier jeg, selv om man som regel klarer seg en liten stund med det man har fått av vareprøver. Babyen skal være ganske stor for at de minste bleiene ikke passer i det hele tatt. (Det går jo an å kjøpe en pakke av de nest minste bleiene dersom man er i tvil. De far man jo uansett brukt senere dersom de er for store. )

Endret av Susan Sto Helit
Skrevet

Bruker dere disse Mesoft-kompressene som engangskluter?

Skrevet
Bruker dere disse Mesoft-kompressene som engangskluter?

:Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...