jossa Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 Håper det er noen som har litt peiling på hvordan man skal tolke tallene (nummrene) på hårfarger. Og hjelpe meg med å finne en farge som passer. Jeg har i utgangspunktet ganske kommunebrunt hår. Farget for en tid tilbake håret med Couleur Experte 6.1 (French Eclair, light ash brown). Ble godt fornøyd, for jeg fikk det slik jeg ønsket. Mørkere, men uten rødskjær. http://www.lorealparis.ca/en/haircolor/cou...rte/shades2.asp Nå ønsker jeg imidlertid en lysere farge, og kanskje LITT varm. (Er så redd for å få det for rødt.... ) Ser for meg et sluttresultat som 7.0 eller7.3. Men er usikker på hvilken jeg skal velge. Forstår jeg det riktig at tallet bak punktum, indikerer graden av rødt/varm. Høyere tall = mer rødlig/gylden? Når er det forresten fare for å få grønnskjær..... ? Det ville være katastrofe.... Håper det er noen her som kan ta seg tid til å hjelpe meg.
*Ariel* Skrevet 12. mars 2007 #2 Skrevet 12. mars 2007 7.3 er en blond farge med gult i. 7.0 er helt blond uten tillegg. Grønnskjær får du hvis du skal farge et lyst hår mørkere og ikke har .3, .4 (orange) eller .5 (rødt) bak. 6.1 er lysbrun med blått
jossa Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. mars 2007 Takk for svar ariel. Så faren for å få grønnskjær i håret, er hvis man vil farge bleket hår, mørkere. Da er det altså viktig å velge en varm farge? En farge med 3 eller høyere tall bak punktum? Kjempenyttig informasjon! Det er altså ikke noe spesiellt jeg, (som skal fra en kjølig farge til en lysere og varmere farge), trenger å ta hensyn til? Er det ikke flere som har erfaring (god eller dårlig), med hjemmefarging? :icon_question:
lillesky Skrevet 14. mars 2007 #4 Skrevet 14. mars 2007 Jeg har stripet (og noe bleket) hår. Jeg brukte 8.0, og fikk skikkelig grønnskjær, helt grusomt! Men 8.3 har jeg brukt flere ganger, med godt resultat, så jeg anbefaler deg også en med varmt i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå