Gå til innhold

Voksne brudepiker ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå beveger jeg meg sikkert på tynn is her, og dere som vil kalle meg amerikanisert / ikke har noe annet liv enn tv og kino,- får bare si det. Men fakkelen jeg vil kaste ut er :

Hva med voksne brudepiker ? Muligens er det bare synlig i tv-serier og filmer fra De Britiske øyer eller USA, men jeg lurer på om noen har vært borti den tendensen her i Norge / Norden ?

Er det fullstendig på jordet eller kunne det vært aktuelt ?

Jeg mener : Bare se på endel bryllupssider eller sider med aftenkjoler/gallakjoler osv... Der har man stadig voksne "bridesmaids" og "bridesmaid-dresses". Små brudepiker blir på disse sidene gjerne kalt "flowergirls". Som heller har mer til felles med "norske" brudepiker ?

Jeg tror at når jeg gifter meg engang,- ville jeg kanskje vurdert et par gode venninner som "bridesmaids". Vet ikke, men leker litt ved tanken i ny og ne : - )

Noen synspunkter ?

Sikkert en sær tråd, men pleeze, ikke skjell meg ut av den grunn da. Tar i mot alle mulige meninger ellers om emnet :D

Bare nysgjerrig jeg nå asså : - )

Diva :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En jeg kjenner hadde to forlovere i sitt bryllup... De hadde like kjoler, og hver sin 'mini-bukett'... Kanskje det kan sammenlignes med 'amerikanske brudepiker'??

Jeg for min del klarer meg lenge med min ene forlover jeg, da... :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Kanskje de som gifter seg ville likt det, men tenk på de stakkarne som skal stå der i like kjoler å se idiotiske ut.. Jeg hadde helt klart takket nei.

hver sin smak, men dette er en amerikansk tradisjon jeg klarer meg uten!

Skrevet

Jeg skal ha to forlovere, men de skal ikke kle seg likt, og får ikke blomster. Våre brudepiker er ikke småjenter forøvrig. De er 14 og 11 år (2 på 11 år), og ganske lange. Vi ville ikke ha helt små brudepiker, men ikke voksne heller. Uansett, dette er helt opp til dere det. Synes det er flott at noen er utradisjonelle jeg :D

Skrevet

Eg skal ha to forloverar. Men dei skal ikkje ha like kjolar.

I min amerikanske fetters bryllup var der bridesmaids. Og synest at det var innmari koselig. For bruda hadde sine venninner ved sin side.

Go for it, det meiner no eg.

Lykke til den dagen du giftar deg, Vestlandstausa :hoppe:

Gjest gurimalla
Skrevet

Har ikke helt sansen for det. Jeg får litt følelsen av at man ønsker å etterligne noe man har sett på TV uten at man har et forhold til det. Men uansett er det vel ingen som går av skaftet hvis noen bruker "bridsmaids" her hjemme på berget.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har vært brudepike i USA og der var vi fire stykker med like kjoler og blomster....jaja, sier jeg bare. En artig og ganske stor opplevelse forsåvidt, men for meg blir det litt for amerikansk...men som alt annet fra USA kommer vel den skikken hit snart også. Jeg har egentlig ikke sansen for brudepiker i det hele tatt. På bryllupsdagen vil jeg ha oppmerksomheten selv! Men smak og behag!

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har også tenkt å ha to store jenter som brudepiker, 12 og 16 år ( hun på 12 år er høyere enn hun på 16 år) Jeg lurer på hvor en kan få tak i fine lyse, helst like kjoler, da brudesalongene fører ikke kjoler i så store størrelser.

Skrevet

Jeg har ikke helt sansen for brudepiker i det hele tatt jeg da, verken store eller små.

Men klart andre må jo gjøre som de vil. Jeg har ingen gifteplaner, men håper at når den tiden kommer at det ikke er noen vi MÅ ha som brudepiker (min sambo har en kusine som maser hele tiden på å være brudepike, men regner med at når den tiden kommer vil hun være for stor til å ha lyst)

Men hva er poenget med brudepiker? Jeg ser helt klart poenget med forlover/e, men brudepiker, nei.

Skrevet
Vi har også tenkt å ha to store jenter som brudepiker' date=' 12 og 16 år ( hun på 12 år er høyere enn hun på 16 år) Jeg lurer på hvor en kan få tak i fine lyse, helst like kjoler, da brudesalongene fører ikke kjoler i så store størrelser.[/quote']

Vi kjøpte kjolene til våre brudepiker på vanlig klesbutikk vi. Helt enkle, hvite (hvitere enn kjolen min), lange kjoler uten arm. De ble skikkelig fine, og de kan jo bruke dem om igjen senere.....Tror det var ONLY kjoler jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...