Gjest Dalwhinnie Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 Jeg tenkte å lage litt forskjellige typer muffins i dag, men trenger en god grunnoppskrift som gir saftige muffins. Noen som har en å dele?
Arkana Skrevet 12. mars 2007 #2 Skrevet 12. mars 2007 Disse muffinsene er veldig gode. Amerikanske muffins (6 store, 12 vanlige) 2,5 dl melk 1 egg ¾ dl matolje 4,8 dl hvetemel 3 store ts bakepulver en klype salt 1,5 dl sukker Det tørre og det våte blandes hver for seg. Deretter røres det tørre lett ut i væsken. Røren skal ikke være jevn, da blir muffinsene seige. Ha i ønsket smakstilsetning. Fyll i store muffinsformer som ligger i muffinsbrett. Stek ved 200-220 grader i 15-20 minutter. Forslag til smakstilsetning: * sjokoladebiter, evt bytt ut litt av melet med kakao * revet gulrot (bruk gjerne brunt sukker i stedet for hvitt, + litt kanel og kardemomme) * revet eple/epleterninger + kanel (gjerne brunt sukker istedet for hvitt) * most banan + hakkede mandler * blåbær eller andre bær * revet appelsinskall + bytt ut litt melk med appelsinjuice * finhakket aprikos + hakkede pecannøtter * 1 ss kaffepulver + hakket sjokolade * hakket krokanrull
Arwen Skrevet 12. mars 2007 #3 Skrevet 12. mars 2007 (endret) Muffins 2 egg 2 dl sukker (piskes) 3 dl mel 2 ts bakepulver 1 ss vaniljesukker 1 1/2 dl melk 3 ss smør (smeltes) 200 grader i ti minutter. Endret 12. mars 2007 av Arwen
:-) anna Skrevet 12. mars 2007 #5 Skrevet 12. mars 2007 Jeg har en kjempe-enkel oppskrift: 1)Si til mannen at jeg har så lyst på muffins 2) vente i enm times tid mens han skramler på kjøkkenet 3) Spise deilige muffins 1
Antoinette Skrevet 12. mars 2007 #6 Skrevet 12. mars 2007 Jeg har en kjempe-enkel oppskrift: 1)Si til mannen at jeg har så lyst på muffins 2) vente i enm times tid mens han skramler på kjøkkenet 3) Spise deilige muffins ← 1 time
:-) anna Skrevet 12. mars 2007 #7 Skrevet 12. mars 2007 1 time ← Ja det er altså mannen det er snakk om!! Det må legges inn litt god tid for å klø seg i hodet mens man prøver å huske hvor man la ferdigposen. Så må man finne saksa til å klippe opp ferdigpakken, legge inn minst ti minutter til å lete etter muffinsformene (inkludert et par rekogniseringsturen innom stua for å spørre meg hvor de er) og ikke minst noen minutter på febrilsk leting etter desilitermålene (det er så forvirrende på kjøkkenet vårt, jeg driver og setter ting tilbake på plassen sin hele tiden...) Nå skal jeg egentlig ikke klage, for etter en time så får jeg jo faktisk servert varme muffins, bare fordi jeg ville ha det den dagen. Og sjokolademuffins er kjempegodt!!
Gjest Dalwhinnie Skrevet 12. mars 2007 #8 Skrevet 12. mars 2007 Da står det tre typer muffins på kjøkkenbenken! - eplemuffins med kanel, brunt sukker og vaniljekrem inni - mørke sjokolademuffins med biter av mørk sjokolade, grovhakket smil og valnøtter - gulrotmuffins Så langt har jeg bare smakt på eplemuffinsene, og de var sinnsykt gode. I tillegg står det nå hjemmelaget lasagne i ovnen, med saus laget på ovnsbakte tomater. I am a domestic Goddess!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå