Gå til innhold

hund alene hjemme noen timer

Anbefalte innlegg

Gjest miobell
Skrevet

har nå hatt min valp i en mnd.

Gjennom denne perioden har jeg tatt meg fri fra jobben slik at den lille og jeg har fått god tid til å bli kjent med hverandre og slik at den, på en trygg og rolig måte, har fått mulighet til å bli godt kjent med omgivelsene den skal leve i. Sånn det ideelt skal være.

Fra dag en fokuserte vi på at han skulle ligge på "sitt sted" om natten. Litt problemer i starten , men vi var konsekvente, og nå ligger han stille hele natten.

Også gradvis lært han til å være alene. Fra to minutt når jeg gikk med søpla og gradvis til tre timer, som i går da jeg og min kjære var på kino. Det ser ut til å ha gått så fint.

Nå framover, er jeg nødt til å begynne endel i jobb igjen. Liker ikke tanken på å skulle være fra valpen i opp til fem timer , men tror egentlig det skal gå så bra, bare vi legger forholdene til rette hjemme og sørger for å aktivisere han i forkant og etterkant av jobb. Han har lært gjøre fra seg på spesielle underlag (hygieneunderlag) noe han er kjempeflink til, samt selvsag utendørs.

Vil høre deres meninger. Kanskje andre er det ute med erfaring ..

Vil dette gå greit, eller bør jeg sørge for skaffe meg en som kan passe hunden de timene jeg må jobbe????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sørg for at valpen er sliten i hodet og har det den trenger av drikke og kanskje et tyggebein eller lignende så bør dette gå helt utmerket :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...