Gå til innhold

Kjøpt brudekjole, men

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Trodde jeg hadde funnet drømmekjolen og kjøpt den, men har plutselig blitt veldig i tvil.... Er det ikke sånn at når man har funnet den rette kjolen så slutter man å lete? Tankene mine faller hele tiden tilbake på en MS kjole jeg prøvde, det var første gang jeg prøvde kjoler, og det var egentlig ikke planlagt så ting ble litt sånn i hui og hast... Ville jo prøve flere kjoler, derfor glemte jeg liksom denne litt... Tror også jeg har vært litt redd for at forloveden min ikke skulle like kjolen.. han synes enkelt er veldig fint. men MS kjolen var jo egentlig ikke veldig overdådig den heller... bare litt mer "kjole" enn den jeg har kjøpt.... tror kanskje jeg synes den jeg har kjøpt blir litt for enkel....

Men synes jo selvfølgelig den kjolen jeg har kjøpt også er veldig fin da... men vet liksom ikke om det er den rette, også er det stor prisforskjell, kjolen jeg har kjøpt kostet 5500kr ms kjolen koster 15000kr....

Tror dere det blir vanskelig å få byttet den hvis jeg bestemmer meg for den andre... det er jo samme butikken, hun vil vel heller selge en dyr kjole enn en billig? Uff... trodde aldri jeg skulle komme i denne situasjone ihvertfall.... surrete jeg? neida :ler:

Dette ligner veldig på kjolen jeg har kjøpt (ikke helt maken) Style 6544

parisette

Her er er MS kjolen som muligens er drømmekjolen

Maggiesottero

Endret av Søtnos
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes de var ganske like jeg, bare litt mer stæsj på MS kjolen. Hvis du er i tvil så får du vurdere litt hva som er viktigst: bruke ti tusen ekstra på en kjole du skal bruke en gang kontra det å ha ti tusen til andre formål. Er ikke i tvil om hva jeg ville valgt for å si det sånn, og du likte jo den andre kjolen godt nok til å bestille den..

Skrevet

Hvis du virkelig ikke tror du kommer til å føle deg vel i den første kjolen, så hadde jeg ringt og hørt om det var mulig å bytte. Dette er kjolen du virkelig skal være sikker på at du vil trives i på den store dagen! Men kommer selvsagt ann på økonomien din da..

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg synes i grunnen MS kjolen var veldig mye penere, veldig enkle kjoler blir for kjedelig for min smak. Men om det er verdt 10 000 kroner ekstra får du jo vurdere selv...

Skrevet

Begge kjolene var nydelige, synes jeg. Det viktigste er at du føler deg vel med kjolen på din store dag. Du kan jo alltid ta en telefon til butikken og høre med dem.

Skrevet

Kanskje du kunne ringe butikken, og forklare situasjonen. Prøv MS-kjolen en gang til, og ta med deg en venninne som kan hjelpe deg.

Jeg likte kjolen du allerede har kjøpt best :sjenert: Men det er jo du som skal være enig med deg selv ;)

Skrevet

Personlig likte jeg MS kjolen mye bedre enn den første, men det er det bare du som kan bestemme. Hvis du stadig tenker på den andre kjolen tror jeg det er den du vil bli mest fornøyd med- slik er det iallfall med meg. Gjør som hun over meg foreslo- prøv begge kjolene en gang til og bruk god tid før du bestemmer deg. Tror ikke det skal være noe problem å få byttet den, det er isåfall merkelig slik jeg ser det.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Likte best den du har kjøpt jeg :)

Skrevet

Jeg likte den du har kjøpt best! Men jeg er nå av den enkle typen :ler :ler:

Jeg har også kjøpt kjole jeg er usikker på. Men denne uka skal jeg og forloveren min ut på en runde med prøving for å overbevise meg selv om at jeg har tatt det rette valget! Forhåpentligvis ;)

Skrevet

Jeg likte også best den du har kjøpt, men det er nå persolig smak da.

Du kan jo ta en prat med butikken og høre om det er mulig å ombestemme seg, og prøve dem begge igjen, sammen med noen du stoler på.

Om det er så lett å få byttet den spørs vel litt om det er bestilt inn en kjole til deg, i din størrelse, eller ei. Da jeg bestilte min kjole måtte jeg betale et deopsitum som jeg ikke får tilbake om jeg ombestemmer meg, de har jo tross alt nå fått inn denne kjolen i en bestemt størrelse (ikke den vanligste størrelsen heller) og sjangsen for at de får solgt den igjen sånn med en gang er jo ikke så stor, så de sikrer seg på den måten.

Skrevet (endret)

Personlig skulle det vært mye mer enn litt tvil om hvem jeg likte best før jeg brukte 10 000 ekstra på en kjole....Men nå ville jeg aldri i verden ha brukt 15 000 på et plagg som skal brukes en gang uansett, så jeg har sikkert ikke uttalelsesrett :)

Endret av Snippa
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg ville reist og prøvd MS kjolen en gang til.

Jeg hadde samme problemet som deg når jeg bestemte meg for kjole. Dog med en del mindre prisforskjell. For meg skilte det ca 4000 kroner.

Syntes det var en del penger, og tok en prat med min mor. Hun syntes ikke jeg kunne kjøpe en billigere kjole hvis jeg likte den dyreste best. Tilbydde seg også å betale kjolen :-D Så det ble den dyreste. Har ikke angret siden :)

Men nå var den dyreste kjolen min også en del billigere enn MS kjolen.

Prøv begge, tenk deg nøye om. Prisforskjellen er jo ganske vesentlig, men er dumt å angre på kjolevalget også...

Skrevet

Fikk ikke sett kjolen du har kjøpt fordi bildet er fjernet.. men jeg ville ha vurdert det hele opp mot hvor mye dere har råd til. Så ville jeg ha tatt den kjolen jeg likte best (prøvd begge to rett etter hverandre).

Skrevet

Ville bare takke alle for svar og gode råd. Tar nok turen ned i morgen og snakker med henne og prøver den andre kjolen... Er jo ikke sikkert den er finere på engang, men da får jeg ihvertfall det ut av hodet :) Den kjolen som jeg har kjøpt, det var en hun hadde inne så hun har ikke bestilt den spesielt til meg!

Håper ihvertfall det går i orden å bytte... Det er vel ikke første gang en kommende brud kommer tilbake til brudesalongen og angrer seg :sjenert:

Skrevet

her er en linke direkte til kjolen

De var i grunnen ganske like, men det ser ut som om MS kjolen faller bedre. Men slikt er helt umulig å si basert på katalogbilder, Ring salongen og forklar situasjonen, godtar de å bytte så tar du med deg en par tre friske øyne (forlover, veninnder eller andre) og går og prøver begge to etterhverandre. Pynt deg gjerne litt på forhånd slik at du ser mer ut som du faktisk skal på dagen (sminke, håret enten opp om du skal det eller i allefall ikke i en tjafs).

Synes du skal velge den du vil ha, synes ikke ms kjolen var så mye mer dillete jeg da. Men 10.000 er mye penger da, tenk på alt det andre morsomme du kan bruke de på i stedet....

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Jo, men man må være medlem for å kunne åpne den :)

Skrevet

I morgen skal jeg ned og snakke med hun som eier brudesalongen, forhåpentlivis går det i orden å bytte hvis jeg skulle ønske det etter å ha prøvd begge to på nytt :) Er spent og gruer meg litt... er jo litt flaut da :sjenert: Men får håpe det ikke er første gang hun opplever en tvilende brud ;)

Skrevet

Hun har nok vært borti "værre" enn deg, lykke til!!

Gjest Gjesta
Skrevet

Er jo et viktig valg da, så godt å være sikker på at man har valgt riktig.

Hold oss oppdatert på hvilken kjole det blir da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...